Kategorie produktów

Zrzuć zbedne kilogramy na wiosnę

Czwartek, 21 lutego 2008 HURT & DETAL Nr 2 (24) / 2008
Zbliża się wiosna, a wraz z nią coroczny szał na odchudzanie. Klienci szukają dietetycznych produktów spożywczych, ale również sięgają po kosmetyki pomagające walczyć z niedoskonałościami ciała. Producenci jak co roku wprowadzają szereg nowych produktów, które pomagają, szczególnie kobietom, zbliżyć się do wymarzonego ideału.

Na całym świecie prawie 8 na 10 kobiet nie jest zadowolonych ze swojej sylwetki. Najbardziej niezadowolone są Czeszki, a zaraz za nimi plasują się kobiety z Wielkiej Brytanii i Włoch. Około 20. roku życia jednym z ich największych problemów jest cellulit. Mniej więcej 10 lat później chodzi o ciało, które zaczyna zmieniać swoje kształty. W większości przypadków kobiety chcą po prostu pozbyć się kilku centymetrów na udach, biodrach, talii i brzuchu.
Badania przeprowadzone na zlecenie NIVEA Polska (Badanie U&A 2006r dotyczące stosunku do kategorii oraz jej użytkowania przeprowadzone na grupie 503 kobiet 25-69 lat przez Millward Brown) wskazują, że 72% Polek nie jest zadowolonych z kształtu swojego ciała i chce wyglądać szczuplej. Pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej jest jednym z głównych problemów dlatego też Polki są w stanie zrobić naprawdę dużo i wydać naprawdę wiele by wyglądać lepiej.
 Przyczyna tego, że ciało kobiety zaczyna się zmieniać około trzydziestki, w całości leży w naturze. Ciąża i zmniejszająca się produkcja hormonów mają na ten proces znaczący wpływ. W pewnych obszarach stopniowo rozwija się nadmierna ilość tkanki tłuszczowej. U niektórych kobiet mogą to być biodra, a u innych uda. Ale wszystkie te pokłady tkanki tłuszczowej mają jedną cechę wspólną: pozbycie się ich jest znacznie trudniejsze, niż miało to miejsce w młodszym wieku. Metabolizm komórek zaczyna zwalniać jeszcze wcześniej - nawet przed osiągnięciem 30. roku życia. Tak więc, im kobiety stają się starsze, tym mniej włókien kolagenowych produkują komórki ich ciała. Włókna te z kolei są podstawą zgrabnej sylwetki.

Spoglądając na liczbę nie do końca zadowolonych z swojego wyglądu kobiet łatwo stwierdzić, że wiele firm chce być obecnym na tym rynku. Jest o co walczyć. Dane z badań w 2006 r na zlecenie NIVEA Polska S.A pokazują, że 30% Polek używa produktów wyszczuplających. Ponadto 76% z nich używa ich prawie codziennie. Po produkty te sięgają głównie młode kobiety (20-35 lat), ze średnim i wyższym wykształceniem, mające wyższe dochody.
Zdaniem Urszuli Pierzchały, Dyrektor Marketingu Eveline Cosmetics, sprzedaż kosmetyków wyszczuplających i ujędrniających systematycznie wzrasta, szczególnie w okresie wiosenno - letnim.
„Jak pokazują najnowsze badania, produkty naszej firmy plasują się niezmiennie na 1 miejscu od ponad dwóch lat. Jesteśmy niekwestionowanym liderem i posiadamy ok.24% rynku ilościowo w segmencie kosmetyków wyszczuplających (MEMRB 12/2007)”- mówi Urszula Pierzchała.
Ten segment rynku rozwija się bardzo dynamicznie głównie na skutek szerokiej kampanii informacyjno - edukacyjnej w mediach, której efektem jest zwiększająca się świadomość konsumentek w zakresie odpowiedniej i skutecznej pielęgnacji ciała. Prawdą jest, iż systematyczne, regularne stosowanie kosmetyków antycellulitowych, wyszczuplających i ujędrniających przynosi znaczną poprawę wyglądu skóry.

Dla każdego coś dobrego

Półki sklepowe aż uginają się pod preparatami antycellulitowymi dostępnymi w różnej postaci. Producenci oferują mydła, żele do mycia, peelingi, olejki, kremy, balsamy, maski oraz spray’e do ciała, których składniki mają działanie ujędrniające, wyszczuplający oraz antycellulitowe.
Tegoroczną nowością w portfolio NIVEA jest Żel wyszczuplający i modelujący sylwetkę My Silhouette NIVEA. „Większość kobiet lubi kosmetyki, które powstają na bazie naturalnych składników. Naukowcy Centrum Badań i Rozwoju NIVEA również stawiają na synergię z naturą. W ramach wachlarza składników testowanych w laboratoriach NIVEA, okazało się, że biała herbata i wyciąg z anyżu są szczególnie skuteczne, jeśli chodzi o działanie ukierunkowane na konkretne problemy z sylwetką. Dlatego nowy kosmetyk zawiera innowacyjny, w 100% naturalny kompleks wyszczuplający BIO-SLIM, oparty na białej herbacie i ekstrakcie z anyżu. Skuteczność formuły została przebadana w Centrum Badań i Rozwoju w Hamburgu, podczas licznych testów in vivo oraz in vitro. Eksperci i naukowcy NIVEA gromadzili dane także z zastosowaniem nowej, pionierskiej technologii laserowych pomiarów, niespotykanej wcześniej w branży kosmetycznej. Udowodniono, że Żel My Silhouette zmniejsza obwód wybranych części ciała, takich jak uda, biodra, talia i brzuch jednocześnie remodelując kształt ciała” – mówi Katarzyna BoguckaPR Manager NIVEA.

Z kolei w ofercie Laboratorium Farmaceutyczno-Kosmetycznym OCEANIC znajduje się linia AA expresso SLIM z naturalnymi substancjami aktywnymi (ananas, kawa, guarana). „Kosmetyki te działają kompleksowo, dzięki czemu skutecznie przyczyniają się do redukcji cellulitu i wspomagają proces odchudzania. Pobudzają mikrokrążenie, ujędrniają  i wzmacniają skórę, zapobiegając utracie jej elastyczności” – zaznacza Jolanta Górska kierownik działu ds. komunikacji z mediami OCEANIC.

Jak informuje Marzena Kalinowska, Dyrektor Handlowy i Marketingu, Bielenda Kosmetyki Naturalne, Bielenda ma w swej ofercie wiele kosmetyków specjalistycznych ukierunkowanych na potrzeby osób chcących uzyskać zgrabną sylwetkę i piękne ciało. Bielenda proponuje takim osobom linie pielęgnacyjne, takie jak np. Sexy Look, Size S czy kosmetyki z linii Powitanie z Afryką. Doskonałym przykładem tego typu pielęgnacji jest komplementarna linia  Fitness Line, składająca się z kosmetyków wyszczuplająco - drenujących. Jest ona doskonałą propozycją dla osób odchudzających się. Fitness Line Aktywny koncentrat wyszczuplający 24 h zawarty w chronoaktywnych ampułkach na dzień i noc działa zgodnie z dobowym rytmem organizmu. Koncentrat na dzień pobudza likwidację nadmiernej tkanki tłuszczowej, a koncentrat na noc wspomaga proces drenażu i eliminacji toksyn oraz zapobiega powstawaniu rezerw tłuszczowych.
„Aby równocześnie ujędrnić skórę i zredukować objawy cellulitu, wskazane jest stosowanie Fitness Line termoaktywnego żelu wyszczuplająco - drenującego, który, również nanoszony miejscowo, poprzez swoje właściwości rozgrzewające, przyspiesza mikrocyrkulację, procesy przemiany materii i spalanie tłuszczów” – zaznacza Marzena Kalinowska.
W tej serii znajdziemy również balsam do codziennej pielęgnacji,  a także kosmetyki przygotowujące skórę do później pielęgnacji - jak peeling czy żel pod prysznic. Wszystkie te kosmetyki posiadają aktywne składniki, które wspomagają modelowanie sylwetki.
„Współdziałanie odpowiednio dobranej diety, dostarczanie skórze odpowiedniej ilości wody, umiejętne dawkowanie ćwiczeń fizycznych i stosowanie specjalistycznych kosmetyków wspomagających kurację na pewno zaowocują doskonałym i trwałym efektem smukłej sylwetki i jędrnej skóry" – dodaje przedstawicielka firmy Bielenda Kosmetyki Naturalne.

„Walkę z cellulitem i nadmiernym tłuszczykiem można wspomóc kosmetykami, które mają odpowiednio dobrane składniki do tego celu. Oprócz znanych substancji, takich jak kofeina i karnityna, których zadaniem jest przyspieszenie procesów spalania tłuszczów w tkance podskórnej i pobudzenie mikrocyrkulacji krwi, nowoczesne kosmetyki wyszczuplające i antycellulitowe często zawierają szereg dodatkowych składników, które wzbogacają spektrum ich działania. Zapewniają ujędrnienie, nawilżenie, odżywienie, a także na przykład brązowią skórę. Innymi słowy dają klientkom więcej korzyści” – mówi Jagna Dyżakowska, PR Manager, DAX Cosmetics.
Firma DAX Cosmetics proponuje wyszczuplającą i modelującą ciało serię balsamów Extra Slim marki PERFECTA. Oprócz istniejącego już w serii preparatu na rozstępy i preparatu na cellulit, który ogłoszony został Odkryciem Roku 2007 w konkursie Laur Konsumenta, w styczniu dołączył do nich preparat do wypełniania i podnoszenia biustu oraz preparat do wyszczuplania brzucha, bioder, pośladków i ud. Poza tą wyspecjalizowaną serią, marka PERFECTA oferuje także klasyczne balsamy do ciała, które oprócz nawilżania i odżywiania, modelują, rozświetlają i brązują ciało.

Firma Ziaja proponuje natomiast serię rebuild- odbudowa skóry, przeznaczoną do kompleksowej pielęgnacji skóry.z cellulitem, rozstępami, o działaniu ujędrniającym. Regularne stosowanie tego typu kosmetyków, połączone z odpowiednimi zasadami żywienia i aktywnością fizyczną, może się przyczynić do uzyskania odpowiedniego wyglądu skóry.

Barwa Sp. z o.o. posiada w swojej ofercie preparaty o działaniu wyszczuplająco-modelującym, antycellulitowym Talia Fitness. Dzięki zawartości naturalnych składników takich jak ekstrakty roślinne z: nostrzyka, bluszczu, guarany, arniki, imbiru i słodkich traw oraz alg morskich i mikroelementów, preparayt ma ujędrniać, nawilżać i ułatwiać spalanie tkanki tłuszczowej.
„Dostępny w dwóch rodzajach, peeling-masaż pod prysznic: z naturalnym olejkiem pomarańczowym/grejpfrutowym, dzięki zawartości mikrodrobinek peelingujących pobudza naturalny metabolizm skóry i oczyszcza ją z martwych komórek naskórka. Podobnym działaniem charakteryzuje się kostka wyszczuplająco-modelująca, której podstawowym składnikiem są algi morskie będące źródłem soli jodu, wapnia i magnezu. Kosmetyki te doskonale przygotowują skórę do łatwiejszego i szybszego wchłaniania składników zawartych w pozostałych produktach linii Talia Fitness. Po kąpieli polecane jest stosowanie masażu wyszczuplająco-modelującego dostępnego w formie żelu.Dla osób, którym brakuje czasu na kilkuminutowy masaż, firma BARWA proponuje balsam wyszczyplająco-modelujacy, który w odróżnieniu od masażu szybciej się wchłania” – mówi Joanna Korzonkiewicz-Kabat Specjalista ds. Marketingu „Barwa” Sp. z o.o.

Natomiast Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona we współpracy z biokosmetologami oraz kobietami dotkniętymi cellulitem opracowało serię preparatów przeznaczonych do samodzielnej, kompleksowej kuracji wyszczuplającej i antycellulitowej Nivelazione woman. Wśród ciekawszych produktów można wymienić Chronoaktywne ampułki wyszczuplające na dzień i na noc, działające zgodnie z procesami zachodzącymi w organizmie w ciągu doby. Kosmetyk ten wykorzystuje do walki z cellulitem i nadmiarem tkanki tłuszczowej naturalne biorytmy organizmu.
Dodatkowa pomocą ma być Suplement diety wspomagający odchudzanie działający zgodnie z naturalnymi biorytmami organizmu, dostarczający odpowiednich składników o optymalnej porze doby. „Kapsułki na dzień (L’karnityna, yerba mate, błonnik) pobudzają metabolizm, spalają tkankę tłuszczową, hamują łaknienie oraz zapobiegają napadom głodu przez zapewnienie uczucia sytości. Kapsułki na noc (Likopen z pomidorów, zielona herbata, witaminy i minerały, cynk) oczyszczają organizm, eliminują toksyny i szkodliwe produkty przemiany materii, regulują gospodarkę tłuszczową, ujędrniają skórę oraz wzmacniają i regenerują organizm w czasie diet odchudzających” – mówi

Małgorzata Waliczek Dyrektor Rozwoju i Marketingu Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona
W szerokiej ofercie Eveline Cosmetics konsumentki znajdą produkty przygotowane z myślą o korygowaniu określonych problemów skórnych, takich jak cellulit czy rozstępy np: Slim Extreme 3D - serum przeciwko rozstępom lub kosmetyki, których zadaniem jest ujędrnianie i wyszczuplanie określonych części ciała np. Aktywne serum modelujące brzuch i posladki. Alternatywą dla zabiegów gabinetowych natomiast jest linia specjalistycznych preparatów Slim Extreme 3D Professional.
„Na najbliższy sezon wiosenno - letni dla naszych dotychczasowych klientek - jak również w celu zachęcenia tych, które jeszcze nie sięgnęły po produkty Slim Extreme 3D - przygotowaliśmy nowy specjalistyczny preparat wyszczuplająco i antycellulitowy, ujędrniający skórę ze specjalnie opracowaną formułą rozgrzewającą. Mamy nadzieję, że produkty te nie tylko zaskoczą, ale przede wszystkim spełnią oczekiwania naszych wymagających konsumentów” – mówi Urszula Pierzchała z Eveline Cosmetics.

Co wybrać?

Wybór kosmetyków jest więc ogromny. A co najczęściej zwracają uwagę klientki?

Producenci twierdzą, że głównie kierują się zaufaniem do marki, z czym wiąże się przekonanie o skuteczności działania danych preparatów i bezpieczeństwie ich używania. Niezwykle ważny jest odpowiedni raport jakości do ceny, coraz częściej zwraca się też uwagę na estetykę produktów.
„Obok jakości i skuteczności bardzo ważne są zapach, konsystencja, praktyczne opakowanie  - wszystko to, co składa się na przyjemność stosowania” – mówi Jolanta Górska.

Jak zaznacza Joanna Kowalczuk, Kierownik Działu Marketingu w firmie Ziaja, w przypadku kosmetyków do modelowania sylwetki i zwalczania nieprawidłowości skóry bardzo istotny jest skład preparatu, jego wygląd, wchłanialność, sposób aplikacji i wygląd opakowania. Klientki poszukujące tego typu produktów są bardzo wrażliwe na pojawiające się nowości i chętnie je nabywają.

„Sięgając po produkty antycellulitowe konsumentki zwracają uwagę przede wszystkim na skuteczność preparatów potwierdzoną przez zaprzyjaźnioną osobę czy Internautkę. Dlatego ogromne znaczenie przy sprzedaży kosmetyków antycellulitowych ma wysoka jakość produktów, która jest błyskawicznie weryfikowana przez rynek. Nie bez znaczenia pozostają również zapach, konsystencja oraz cena. Polskie konsumentki są bardzo wymagające i potrafią dokonywać doskonałych wyborów kierując się relacją ceny do jakości” – twierdzi Urszula Pierzchała.

Gładka skóra ciała i zgrabna sylwetka to marzenie każdej kobiety. Wiosenny klimat mobilizuje nie tylko do zrobienia porządków w naszych domach, ale również wywołuje w nas chęć małego szaleństwa i odmiany. Niejedna kobieta uda się do fryzjera, kosmetyczki albo na zakupy, po to, by poczuć się piękniejszą i podarować sobie odrobinę przyjemności po szarych, mokrych zimowych miesiącach. Niejedna kobieta zacznie się także odchudzać, a wtedy z pewnością sięgnie po kosmetyki pielęgnacyjne pomagające walczyć z niedoskonałościami sylwetki.

 

tagi: Kosmetyki odchudzające , wyszczuplanie , wiosna,odchudzanie,cellulit,antycellulitowe kosmetyki , rynek kosmetyków , kosmetyki ,