Z rynku FMCG

Mlekpol na Kongresie Podmiotowej Gospodarki

Piątek, 25 października 2024
Protekcjonizm, odporność, kapitał oraz infrastruktura – to cztery filary podmiotowej gospodarki, czyli tematu dyskutowanego 23 października 2024 r. w Warszawie przez polityków, a także przedstawicieli organizacji rolniczych oraz świata biznesu. W kongresie wziął udział także Kazimierz Czernewski, Dyrektor Wydziału Skupu SM Mlekpol, który mówił m.in. o szansach polskiej branży mleczarskiej na efektywne konkurowanie z zagranicznymi korporacjami.
W panelu poświęconym protekcjonizmowi, oprócz przedstawiciela SM Mlekpol, wypowiadali się również: Janusz Wojciechowski (Komisarz UE ds. rolnictwa), Czesław Siekierski (Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi), Marcin Gryn (Gospodarstwo Gryn) oraz Bartosz Mielniczek (CAKJ).

Uczestnicy Kongresu Podmiotowej Gospodarki starali się odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób państwo powinno chronić polskich rolników. Podnoszono kwestie m.in. największych wyzwań przeciętnego gospodarstwa rolnego oraz narzędzi, których potrzeba, by im sprostać. Debatowano ponadto o znaczeniu współpracy i integracji rolników, przedsiębiorstw i instytucji dla rozwoju zrównoważonego i konkurencyjnego sektora rolnego w Polsce. 

– Aby konkurować z międzynarodowymi korporacjami, firmy takie jak Mlekpol muszą zapewniać m.in.: stałą dostępność smacznych i bezpiecznych produktów wysokiej jakości oraz sprawny serwis, oparty na terminowości dostaw, a także indywidualne podejście do każdego z partnerów handlowych, co jest możliwe dzięki nowoczesnemu zapleczu produkcyjnemu – komentuje Kazimierz Czernewski i dodaje: – Trzeba jednak zaznaczyć, że promocja polskich marek na świecie jest trudna i kosztowna. Jej ciężar nie powinien spoczywać więc wyłącznie na samych producentach. Polska żywność, powstająca w oparciu o prawdziwe wartości i tradycję, zdecydowanie potrzebuje długofalowej i spójnej strategii promocji poza granicami kraju.

Hasłem Kongresu Podmiotowej Gospodarki było bezpieczeństwo żywnościowe, a rozmowy odbyły się w ramach czterech paneli dyskusyjnych.

Organizatorem wydarzenia było Centrum Analiz Klubu Jagiellońskiego Sp. z o.o., we współpracy z Klubem Jagiellońskim. Podczas Kongresu zaprezentowano nową wersję aplikacji Pola 3.0, która pomaga podejmować świadome decyzje zakupowe. Jednym z „przyjaciół” Poli jest Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol, właściciel m.in. marek: Łaciate, Mazurski Smak, Rolmlecz, Maślanka Mrągowska czy Milko.



Źródło: Opublikowani
Fot: mat. prasowe



tagi: Mlekpol , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,