Kategorie produktów

Przyszłość franczyzy

Piątek, 11 października 2024 HURT & DETAL Nr 10/224. Październik 2024
Bartłomiej Tarłowski, Menadżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej, Grupa Muszkieterów.
Czy sieci franczyzowe mogą konkurować z sieciami dyskontowymi, uważanymi przez wielu za najgroźniejszego konkurenta dla handlu tradycyjnego?

Sieci franczyzowe mają ogromną rolę do odegrania na polskim rynku sprzedaży detalicznej, ponieważ mogą zapobiec jego dyskontyzacji. Jest to bardzo niebezpieczne zjawisko z perspektywy klienta, który jeszcze dziś nie zdaje sobie z tego sprawy.

Zatem jakie działania podjąć?

Najlepiej poradzi sobie ten system, który w najwyższym stopniu spełni dwa warunki. Pierwszy z nich to konkurencyjność cenowa. Obecnie dyskonty prowadzą wojnę, do której włączył się już cały rynek. Sieci franczyzowe powinny zwiększać masę krytyczną oraz łączyć siły, aby wzmocnić swoją pozycję. Sojusz zakupowy Intermarché z Auchan jest przykładem takiego podejścia. Drugi warunek to wybór. Klienci w coraz większym stopniu oczekują możliwości realizacji zakupów w jednym miejscu. Odpowiedzią na tę potrzebę jest supermarket, który jako format proponuje szeroką ofertę produktów w wielu kategoriach. To także ważne dla dostawców, zwłaszcza tych średnich i małych, którzy nie mają możliwości dostarczania swoich produktów do dyskontów, ale mogą świetnie wpisać się w politykę asortymentową sieci franczyzowych. Ambicją Intermarché jest stać się ulubionym supermarketem Polaków.

Jaka przyszłość czeka sklepy franczyzowe? W którym kierunku zamierza się rozwijać Intermarché?

Przyszłość sklepów franczyzowych będzie stać pod znakiem dalszej konsolidacji. Ich właściciele będą przyłączać się do tych sieci, które zapewnią im najlepsze warunki do prowadzenia biznesu. W tym kontekście sieć Intermarché ma dużo do zaoferowania potencjalnym franczyzobiorcom. Przedsiębiorcom, którzy chcą umacniać swój biznes proponujemy trzy autorskie modele – „Wspólne Zakupy”, „Partnerstwo” oraz najbardziej zaawansowaną formułę współpracy „Pod Znak”. W tym ostatnim przypadku właściciel otrzymuje pełen pakiet wsparcia, począwszy od badań rynkowych i przygotowania budżetu dla sklepu, poprzez know-how Grupy, wsparcie techniczne i marketingowe, na asortymencie i polityce cenowej kończąc.


tagi: Grupa Muszkieterów , franczyza , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,