Kategorie produktów

JNT Group: gotowi na sezon

Czwartek, 10 października 2024 HURT & DETAL Nr 10/224. Październik 2024
Sezon jesienno-zimowy to czas, gdy znacząco wzrasta popyt na grzańce. Ale nie tylko! Cała kategoria win ma teraz wiele do zaoferowania polskiemu konsumentowi. O trendach i najgorętszych propozycjach na chłodniejsze dni opowiada Monika Szymaszek, Dyrektor Generalny JNT Group.
Jak będą wyglądały najbliższe miesiące w branży alkoholowej? Które z trendów przeważają i co jest w centrum uwagi całego segmentu?

Jesteśmy obecnie u progu sezonu jesienno-zimowego, więc najbliższe miesiące w branży winiarskiej będą niezwykle pracowite. Wraz ze spadkami temperatur następuje wzrost sprzedaży win grzanych – to trend coroczny. W JNT Group jesteśmy na to już przygotowani, wprowadzamy nowe smaki Grzańca Galicyjskiego, które stanowią odpowiedź na zapotrzebowanie rynku. Jednocześnie intensywnie pracujemy nad ofertą na nadchodzące święta. Upłyną one pod znakiem win spokojnych, które stanowią nie tylko wyśmienite uzupełnienie świątecznych dań, ale też mogą być doskonałym prezentem gwiazdkowym, m.in. Szczepy Sauvignon Blanc, Piont Grigio czy Riesling. Warto również zwrócić uwagę na wina musujące – mimo że głównymi momentami ich sprzedaży są okres noworoczny i karnawał, to zauważalne jest coraz większe zainteresowanie tymi wariantami przez cały rok. Z szerokiej oferty JNT Group chciałabym szczególnie zwrócić uwagę na najnowszą linię marki Monte Santi – Bollicine Italiane, czyli delikatne włoskie bąbelki zamknięte w eleganckich butelkach, dostępne w 4 wariantach: Classico, Del Sole, Rosato oraz 0% Alcohol, na które widzimy stale rosnący trend oraz coraz większe zainteresowanie klientów.

JNT Group posiada szeroką ofertę win grzanych. Jak rozwija się ta kategoria?

Jako lider segmentu czujemy się odpowiedzialni za tę kategorię i stale ją rozwijamy – zarówno w sprzedaży detalicznej, jak i w HoReCa. Grzaniec Galicyjski to największa marka na rynku win grzanych w Polsce i w tym roku obchodzi 30-lecie. Warto zwrócić uwagę na fakt, że Polacy często używają określenia „Grzaniec Galicyjski” jako nazwy po prostu wina grzanego – to świadczy o sile naszej marki. Obecnie, obok wersji klasycznej, czyli Grzańca Galicyjskiego VIP, oferujemy szeroki wybór wariantów, jak: Miodowy, Korzenny, Gorąca Czekolada, Gorąca Malina, Gorąca Dynia, Tiramisu, a także bezalkoholowy 0%. W tym roku poszerzyliśmy ofertę o dwa nowe smaki: Szarlotka i Cappuccino. Z okazji okrągłego jubileuszu przygotowaliśmy również limitowane zestawy Grzańca Galicyjskiego z kubkiem ceramicznym, które mogą stanowić doskonały pomysł na świąteczny prezent. Do młodszego pokolenia z kolei adresujemy drugą markę, czyli Zbójeckie Grzane, z takimi wariantami, jak Szalony Pierniczek czy Rumowy. Nasze marki – Grzaniec Galicyjski i Zbójeckie Grzane – osiągnęły ponad 80% udziału w kategorii win grzanych.

A jakie inne wina z portfolio JNT Group obecnie najlepiej się sprzedają?

Naszą największą i najlepiej sprzedającą się marką jest Monte Santi, z rozbudowaną ofertą produktów dla pań. Są to wina musujące, spokojne, a także gotowe koktajle RTD. Jak wspominałam, w tym roku rozwinęliśmy markę o niezwykle elegancką linię produktową Bollicine Italiane. Obecnie jest to nasz hit sprzedażowy.

Mocno inwestujemy też w rozwój win z Transylwanii – trend ten wprowadziliśmy na polski rynek. Aby zbudować swoją pozycję w tym obszarze i móc oferować dobrej jakości wina z tego regionu w dobrych cenach, na początku tego roku JNT Group dynamicznie weszło na rynek rumuński. Zakupiliśmy większościowy pakiet udziałów rumuńskiej firmy DOMENIILE BOIERU SRL, z m.in. dwustoma hektarami winnic w Ciumbrud i Sebes. Widzimy efekty naszych działań w postaci rosnących słupków sprzedażowych marki Artellio, a szczególnie białego Sauvignon Blanc, Pinot Grigio, Chardonnay, Gewurztraminer czy Riesling. Z czerwonych natomiast – Pinot Noir.

Czy w przestrzeni rynkowej jest miejsce dla dalszego rozwoju produktów bezalkoholowych? Jak obecnie wygląda Wasza oferta w tej kategorii?

Produkty NoLo stanowią silny trend rynkowy, zwłaszcza wśród kobiet i młodszych odbiorców. Obecnie konsumenci coraz częściej poszukują wariantów bezalkoholowych win, a my dbamy o to, aby każdy znalazł dla siebie odpowiedni produkt, jak Grzaniec Galicyjski 0% czy Monte Santi Bollicine Italiane 0% Alcohol, natomiast w ofercie letniej mamy orzeźwiające smaki Monte Santi Frizzante Mojito Moscato 0% i Watermelon Moscato 0%.

JNT Group to szerokie portfolio dostosowane nie tylko do poszczególnych grup konsumentów, ale też do sezonów, okazji czy trendów. Na jakich działaniach skupiacie się obecnie?

To niezwykle ważny moment dla JNT Group. Konsumenci w Polsce są niezwykle wymagający, cenią sobie zakupy value for money, zwracają uwagę nie tylko na wysoką jakość win, ich różnorodność, ale także na ich opakowania. Bezustannie pracujemy więc z jednej strony nad portfolio produktowym, a z drugiej – nad ekspansją i budowaniem pozycji na rynkach zagranicznych. Pomimo początku sezonu jesień-zima, u nas intensywnie trwają już przygotowania do sezonu wiosna-lato 2025, w którym planujemy jeszcze ciekawiej poszerzyć naszą ofertę produktową.

W Polsce stale obserwujemy systematyczny wzrost rynku wina. Wśród klientów możemy wyróżnić koneserów, którzy doskonale znają się na szczepach winorośli, mają rozeznanie w rocznikach, smakach czy aromatach, jak i ogromną rzeszę konsumentów, którzy dopiero wchodzą w ten świat, powoli go zgłębiają i poszukują swoich smaków. Polski rynek winiarski ma więc wciąż ogromny potencjał do rozwoju.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Miziołek





tagi: JNT Group , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,