Wiadomości

Lidl zobowiązał się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050

Czwartek, 26 września 2024
Lidl dąży do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku w oparciu o nowe ambitne cele klimatyczne w łańcuchu dostaw. W ten sposób firma po raz kolejny znacząco zwiększa swoje zaangażowanie w zrównoważone praktyki biznesowe i ochronę klimatu w ramach międzynarodowej strategii CSR. Lidl odnotował już znaczną redukcję emisji gazów cieplarnianych o 52% we wszystkich krajach, w których jest obecny – w porównaniu z 2019 rokiem.
Lidl, jeden z największych europejskich detalistów spożywczych, zobowiązał się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku we wszystkich jednostkach organizacyjnych i łańcuchach dostaw. Oznacza to, że do 2050 roku firma zredukuje emisję gazów cieplarnianych tak blisko zera, jak to tylko możliwe. Cel zerowej emisji netto obejmuje emisje zakresu 3 (Scope 3), tj. strefę górną (upstream) oraz dolną (downstream) łańcucha dostaw Lidla. To tutaj generowane jest ponad 90% całkowitych emisji firmy.

Połączenie sił w celu ograniczenia emisji

Aby obrać kurs na zerową emisję netto, Lidl rozszerza swoją strategię klimatyczną o nowe konkretne cele w zakresie 3 (Scope 3):
  • do 2034 roku firma zamierza zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych w rolnictwie, leśnictwie i innym użytkowaniu gruntów o 42,4% („emisje FLAG”: Forest, Land and Agriculture).
  • Lidl zobowiązał się również do zmniejszenia o 35% emisji w sektorze energetycznym i przemysłowym („emisje E+I”) w tym samym okresie.[1]​
W tym celu Lidl będzie w przyszłości jeszcze ściślej współpracować ze swoimi partnerami i dostawcami. Firma zobowiązała swoich największych dostawców, którzy są odpowiedzialni za 75% emisji związanych z produktami w zakresie 3, do osiągnięcia celów redukcyjnych do 2026 roku zgodnie z inicjatywą Science Based Targets Initiative (SBTi). SBTi to globalna inicjatywa, która wspiera firmy w ustalaniu opartych na nauce celów redukcji emisji gazów cieplarnianych zgodnie z najnowszymi osiągnięciami nauki o klimacie. Lidl wspiera i umożliwia swoim dostawcom osiągnięcie tych celów za pomocą odpowiednich narzędzi.

Dotychczasowe osiągnięcia Lidl w ramach strategii klimatycznej

Do tej pory Lidl zredukował już 52% swoich operacyjnych emisji CO2 (zakres 1 i 2)[2]. W szczególności przyczyniło się do tego wykorzystanie energii odnawialnej: od 1 marca 2022 roku Lidl wykorzystuje w 100% zieloną energię elektryczną[3] we wszystkich sklepach, centrach logistycznych i budynkach biurowych. Z powodzeniem wdrożono również inne działania, takie jak:
  • zwiększenie liczby stacji ładowania pojazdów elektrycznych przy sklepach i magazynach;
  • rezygnacja z dostaw zagranicznych warzyw i owoców transportem lotniczym;
  • zwiększenie liczby produktów wegańskich i wegetariańskich pod marką Vemondo;
  • edukacja wszystkich pracowników w ramach projektu YOU na temat prośrodowiskowych działań oraz ochrony bioróżnorodności i zasobów.
– Lidl poczynił już znaczne postępy w zakresie ochrony środowiska. Oferujemy naszym klientom produkty w przystępnych cenach, które wspierają realizację naszych celów klimatycznych – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR w Lidl Polska. – Zmiana klimatu jest jednym z największych wyzwań naszych czasów, któremu chcemy stawić czoła – dodaje.

Science Based Targets: zaangażowanie w realizację celów naukowych

Firmy z Grupy Schwarz dołączyły do inicjatywy Science Based Targets w 2020 roku, aby pomóc w osiągnięciu celu 1,5 stopnia paryskiego porozumienia klimatycznego. Lidl również sformułował własną strategię z dodatkowymi celami w ramach strategii klimatycznej spółek Grupy Schwarz.





[1] w każdym przypadku w porównaniu do 2022 r.
[2] Stan na rok finansowy 2023 w porównaniu do 2019 r.
[3] Z wyjątkiem umów o dostawę, na które Lidl nie ma wpływu, np. w przypadku pojedynczych wynajmowanych nieruchomości ze zobowiązaniami do dostawy energii elektrycznej. Więcej informacji na stronie


Źródło: Prowly



tagi: Lidl Polska , emisja CO2 , klimat , ekologia , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,