Wiadomości

Wszystkie opakowania kaw Tchibo mają nadawać się do recyklingu

Poniedziałek, 23 września 2024
Do końca 2027 roku wszystkie opakowania kaw Tchibo mają nadawać się do recyklingu, zaś w regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria) cel ten ma zostać osiągnięty już do końca 2025 roku – deklaruje firma w opublikowanym właśnie raporcie ESG*, podkreślając znaczenie zrównoważonych działań w tej dziedzinie. W dokumencie, w którym podsumowano działania w latach 2022-2023, zdefiniowano także nowe cele, będące odpowiedzią na zmieniające się wyzwania środowiskowe i społeczne.
Nowe opakowania, wykonane z materiałów nadających się do recyklingu, zastąpią dotychczasową folię kompozytową, której nie można ponownie przetworzyć. Inicjatywa, która jest realizowana od 2023 roku, w pierwszej kolejności obejmie trzy linie produktów: Tchibo Barista Espresso, Tchibo Barista Caffé Crema, kapsułki Caffissimo Espresso i Caffissimo Caffe Crema (od łagodnych do mocnych). Obchodzony zaś we wrześniu Dzień Opakowań jest doskonałym momentem, aby podkreślić, jak wielkie znaczenie opakowania odkrywają we współczesnej rzeczywistości.

– Podjęcie kroków w zakresie wprowadzenia recyklingowalnych opakowań kawy to kolejny wyraz naszego pełnego zaangażowania w realizację celów dot. zrównoważonego rozwoju. Zmiana ta przyczyni się m.in. do redukcji emisji dwutlenku węgla. To również odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy coraz częściej wybierają marki świadome swoich obowiązków wobec planety – podkreśla Paulina Iwaszko,  PR, CSR and Corporate Communication Manager w Tchibo Warszawa.

Cel: redukcja

Na co dzień Tchibo, nie tylko w obszarze kawy, realizuje strategię zrównoważonego rozwoju, partycypując tym samym w osiągnięciu określonego w Porozumieniu Paryskim (2015 r.) celu, jakim jest ograniczenie wzrostu temperatury na świecie średnio do 1,5 stopnia Celsjusza. Firma zobowiązała się m.in. do zmniejszenia zużycia energii o 10% do 2030 roku w porównaniu do poziomu z 2018 roku. Dodatkowo, do 2030 roku Tchibo planuje ograniczyć emisje dwutlenku węgla w zakresie 1 i 2 łącznie o 51%, zaś w zakresie 3, obejmującym cały łańcuch dostaw o 42%, także w stosunku do 2018 roku2.

Biorąc pod uwagę, że ponad 80% emisji dwutlenku węgla Tchibo (zakres 1, 2 i 3) jest generowane przez uprawę kawy oraz produkcję tekstyliów i innych produktów, firma realizuje szereg inicjatyw wspierających dostawców, m.in. plantatorów kawy.

Wsparcie szyte na miarę

Działania prowadzące do bardziej zrównoważonej i społecznie odpowiedzialnej produkcji kawy Tchibo podejmuje od lat. W 2024 roku zainaugurowano zaś Tchibo Coffee Program, który ma umożliwić oferowanie pomocy na miarę konkretnych potrzeb. – W obliczu dynamicznie postępujących zmian klimatycznych i wyzwań ekonomicznych, z którymi mierzą się plantatorzy, podejmowane przez nas dotychczas działania okazują się być niewystarczające. Tchibo Coffee Program to globalna inicjatywa, która ma objąć wszystkich naszych partnerów, tj. około 75 000 drobnych plantatorów zamieszkujących różne kraje, m.in. Gwatemalę, Honduras, Wietnam i Brazylię, z których każdy boryka się z innymi problemami – dodaje Paulina Iwaszko.

W identyfikacji wyzwań i stworzeniu rozwiązań wspierających zrównoważone metody produkcji i poprawę warunków życia społeczności rolniczych pomóc ma organizacja Enveritas. Na co dzień monitoruje ona efekty wdrażanych inicjatyw, sprawdzając czy przynoszą one wymierne korzyści zarówno dla środowiska, jak i rolników. Realizacja tego programu ma przyczynić się do osiągnięcia kolejnego ambitnego celu. Firma bowiem konsekwentnie dąży do tego, aby do 2027 roku wszystkie oferowane przez nią kawy pochodziły z odpowiedzialnych źródeł3.

Więcej o działaniach z zakresu zrównoważonego rozwoju, które stanowią integralną część jej strategii biznesowej Tchibo można dowiedzieć się z Tchibo Sustainability Report 2022/2023.

1.jpg




1* Tchibo Sustainability Report za lata 2022-2023 został opracowany zgodnie ze standardami GRI (Global Reporting Initiative), dotyczy działalności Tchibo GmbH we wszystkich krajach, w których jest obecne.
2 Tamże.
3 Tamże.



Źródło: 24/7Communication
Fot: mat. prasowe


tagi: opakowania , kawa , Tchibo , recykling , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,