Z rynku FMCG

Wesprzyj powodzian w trakcie zakupów w Biedronce

Wtorek, 17 września 2024
Od wtorku (17.09) klienci Biedronki mogą się zaangażować w akcję pomocową dla powodzian w trakcie codziennych zakupów. Największa sieć handlowa w kraju jako pierwsza uruchomiła zbiórkę na kasach, z której środki w całości zostaną przekazane do Polskiego Czerwonego Krzyża. Środki ze zbiórki zostaną przeznaczone na wsparcie osób poszkodowanych przez powódź oraz zakup sprzętu ratunkowego i pomocowego. Dodatkowo, na tę chwilę w 280 sklepach na zagrożonych terenach sieć obniżyła ceny na produkty pierwszej potrzeby, które weszły w skład tzw. „Koszyka Bezpieczeństwa”.
Wpłaty pieniężne można realizować we wszystkich sklepach sieci Biedronka. Jak pomóc? W kasach samoobsługowych pojawia się komunikat zachęcający do pomocy finansowej dla dotkniętych powodzią, po którym klient, wybierając flagę Polski, będzie mógł zadeklarować konkretną kwotę wsparcia – 1 zł lub wielokrotność tej kwoty. W przypadku kasy tradycyjnej wystarczy potwierdzić kasjerowi chęć wsparcia i określić dokładną kwotę również stanowiącą wielokrotność 1 zł, by doliczono ją do paragonu. Informacja o pomocy przekazanej przez klienta powodzianom, zostanie wydrukowana na dole paragonu.

Całość zgromadzonych środków zostanie przekazana do PCK na długotrwałą pomoc dla powodzian, m.in. na pomoc materialną w postaci zakupu artykułów gospodarstwa domowego, materiałów budowalnych lub osuszaczy i nagrzewnic.

Aby pomóc przygotować się do sytuacji kryzysowej na zagrożonych terenach Biedronka stworzyła specjalny „Koszyk Bezpieczeństwa”, w którym znalazły się artykuły pierwszej potrzeby w obniżonych cenach. Na liście zawierającej 20 produktów, znalazły się m.in. woda, pieczywo, konserwy, artykuły suche z długim terminem ważności, czy papier toaletowy.

Robimy, co w naszej mocy, aby być blisko i pomagać Polakom w tych trudnych momentach. Z naszych wcześniejszych doświadczeń wiemy, jak ogromna jest chęć pomagania wśród naszych klientów, dlatego uruchomiliśmy zbiórki na kasach, aby mogli wspierać powodzian w trakcie codziennych zakupów, współpracując z zaufanym partnerem – PCK. Dodatkowo, widząc, na jakie produkty jest teraz największe zapotrzebowanie w sklepach na zagrożonych powodzią terenach, stworzyliśmy „Koszyk Bezpieczeństwa”, obniżając ceny 20 produktów w 280 lokalizacjach. Wierzymy, że obecna sytuacja wkrótce zostanie opanowana, również dzięki wspólnym działaniom. - mówi Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny i członek zarządu w sieci Biedronka.

Biedronka jako pierwsza wśród sieci handlowych ruszyła z pomocą i już w niedzielę wysłała pierwsze transporty pomocowe z wodą i żywnością do Głuchołazów, Prudnika, Kłodzka i Jeleniej Góry, aby pomóc mieszkańcom miejscowości walczących z wielką wodą oraz służbom ratowniczym. Po kontakcie z lokalnymi władzami, aby ustalić zakres niezbędnej pomocy w oparciu o ich potrzeby kolejne transporty w poniedziałek dotarły do Lwówka Śląskiego, Wlenia, Lubomierza, Jedliny Zdrój, Głuszycy i Branic. Następne są w trakcie przygotowania. Ponadto, w tej nadzwyczajnej sytuacji sieć uruchomiła dla swoich pracowników możliwość wnioskowania o jednorazową, bezzwrotną zapomogę w wysokości 1500 zł dla osób bezpośrednio dotkniętych żywiołem.



Źródło: Biedronka
Fot: mat. prasowe






tagi: Biedronka , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,