Wywiady

Rozmowa z Bartłomiejem Tarłowskim, Menadżerem ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej w Intermarché

Wtorek, 10 września 2024 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 09/223. Wrzesień 2024
Trzy pytania do Bartłomieja Tarłowskiego, Menadżera ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej w Intermarché kieruje Monika Książek.
Proszę opowiedzieć o franczyzie w Intermarché. Do kogo skierowany jest ten model biznesowy?

Franczyzowy model Intermarché skierowany jest zarówno do osób, które chciałyby stworzyć swój biznes od podstaw w formie spożywczego supermarketu, jak i do właścicieli istniejących placówek handlowych. Zatem nasza oferta jest dość szeroka i daje szereg korzyści, dla tych, których chcą związać się z naszą marką. Dla nowych przedsiębiorców to szansa na odmianę życia, dzięki uruchomieniu własnej działalności gospodarczej, a dla osób, które są już w tym biznesie – opcja na poprawienie warunków jego prowadzenia.

Na czym opiera się współpraca z Intermarché w ramach franczyzy?

Franczyza Intermarché działa w oparciu o partycypacyjny model zarządzania, co oznacza, że przedsiębiorcy, którzy prowadzą swoje punkty sprzedaży, mają jednocześnie realny wpływ na kształtowanie polityki handlowej całej sieci. I nie mówimy tutaj o tym, że mogą zasiadać w Radzie Franczyzowej. W Intermarché właściciele sklepów wchodzą w skład Zarządu sieci i stoją na czele jej struktur centralnych. Żaden inny operator nie może wykazać podobnej kultury organizacyjnej. Jednocześnie posiadają pełną niezależność w prowadzeniu własnych placówek handlowych. To wyjątkowe połączenie sprawia, że przedsiębiorca Intermarché jest jednocześnie franczyzobiorcą i franczyzodawcą.

Na jakie wsparcie od sieci mogą liczyć franczyzobiorcy?

Mimo tego, że właściciele są niezależni w prowadzeniu swojego biznesu, mogą liczyć na wsparcie nowoczesnej centrali zakupowej, która zapewnia im dostęp do odpowiednio skrojonej oferty produktowej, panuje nad łańcuchem dostaw oraz organizuje całą koncepcję sprzedaży. W tym ostatnim punkcie zawiera się zarówno category management, marketing na poziomie kraju, dostęp i rozwój narzędzi IT. Właściciele sklepów mogą także korzystać z usług, które posiadają grupowo wynegocjowane ceny. Istotne jest także to, że właściciele sklepów mogą rozwijać swoje kompetencje w ramach programów wspierania przedsiębiorczości, które składają się ze szkoleń, konferencji naukowych czy warsztatów twórczych. Każdy z przedsiębiorców może także liczyć na wsparcie operacyjne struktur regionalnych w osobach doradców handlowych i innych właścicieli sklepów, którzy są gotowi dzielić się dobrymi praktykami. Poza tym członkowie Grupy Muszkieterów mogą skalować swój biznes o kolejne punkty sprzedaży, stacje benzynowe czy myjnie samochodowe. Zachęcam do odwiedzenia strony franczyza.intermarche.pl.



tagi: Intermarché , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,