Trzy pytania do Bartłomieja Tarłowskiego, Menadżera ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej w Intermarché kieruje Monika Książek.
Proszę opowiedzieć o franczyzie w Intermarché. Do kogo skierowany jest ten model biznesowy?
Franczyzowy model Intermarché skierowany jest zarówno do osób, które chciałyby stworzyć swój biznes od podstaw w formie spożywczego supermarketu, jak i do właścicieli istniejących placówek handlowych. Zatem nasza oferta jest dość szeroka i daje szereg korzyści, dla tych, których chcą związać się z naszą marką. Dla nowych przedsiębiorców to szansa na odmianę życia, dzięki uruchomieniu własnej działalności gospodarczej, a dla osób, które są już w tym biznesie – opcja na poprawienie warunków jego prowadzenia.
Na czym opiera się współpraca z Intermarché w ramach franczyzy?
Franczyza Intermarché działa w oparciu o partycypacyjny model zarządzania, co oznacza, że przedsiębiorcy, którzy prowadzą swoje punkty sprzedaży, mają jednocześnie realny wpływ na kształtowanie polityki handlowej całej sieci. I nie mówimy tutaj o tym, że mogą zasiadać w Radzie Franczyzowej. W Intermarché właściciele sklepów wchodzą w skład Zarządu sieci i stoją na czele jej struktur centralnych. Żaden inny operator nie może wykazać podobnej kultury organizacyjnej. Jednocześnie posiadają pełną niezależność w prowadzeniu własnych placówek handlowych. To wyjątkowe połączenie sprawia, że przedsiębiorca Intermarché jest jednocześnie franczyzobiorcą i franczyzodawcą.
Na jakie wsparcie od sieci mogą liczyć franczyzobiorcy?
Mimo tego, że właściciele są niezależni w prowadzeniu swojego biznesu, mogą liczyć na wsparcie nowoczesnej centrali zakupowej, która zapewnia im dostęp do odpowiednio skrojonej oferty produktowej, panuje nad łańcuchem dostaw oraz organizuje całą koncepcję sprzedaży. W tym ostatnim punkcie zawiera się zarówno category management, marketing na poziomie kraju, dostęp i rozwój narzędzi IT. Właściciele sklepów mogą także korzystać z usług, które posiadają grupowo wynegocjowane ceny. Istotne jest także to, że właściciele sklepów mogą rozwijać swoje kompetencje w ramach programów wspierania przedsiębiorczości, które składają się ze szkoleń, konferencji naukowych czy warsztatów twórczych. Każdy z przedsiębiorców może także liczyć na wsparcie operacyjne struktur regionalnych w osobach doradców handlowych i innych właścicieli sklepów, którzy są gotowi dzielić się dobrymi praktykami. Poza tym członkowie Grupy Muszkieterów mogą skalować swój biznes o kolejne punkty sprzedaży, stacje benzynowe czy myjnie samochodowe. Zachęcam do odwiedzenia strony franczyza.intermarche.pl.
Firmy muszą zmienić podejście do zużycia energii...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.