Pomimo trudnych warunków rynkowych wartościowy wzrost sprzedaży został osiągnięty we wszystkich głównych kategoriach, z wyjątkiem alkoholi mocnych. Wolumen sprzedaży wzrósł o 1,1%, przede wszystkim w kategorii win spokojnych.
Na największym rynku działalności Grupy AMBRA, czyli w Polsce sprzedaż wzrosła o 4,2%. Powyżej tempa wzrostu rynku rosła sprzedaż marek mainstreamowych takich jak DORATO, FRESCO, czy PORTADA.
Jeszcze szybciej rosła sprzedaż win WINIARNIA ZAMOJSKA czy bezalkoholowego CIN&CIN Free. Obydwa produkty doskonale wpisały się w trendy popularności produktów regionalnych oraz umiarkowanej konsumpcji alkoholu.
Udana akwizycja w Rumunii pozwoliła osiągnąć na tym rynku wzrost sprzedaży na poziomie 26,4% (w walucie lokalnej). Motorami wzrostu była przejęta w wyniku akwizycji marka PELIN CARPATIN i ZAREA – lider rumuńskiego rynku win musujących. Zakończony rok był kolejnym rokiem rozbudowy pozycji rynkowej Grupy AMBRA w Rumunii, a udział sprzedaży na tym rynku w przychodach Grupy osiągnął 19,2%.
W Czechach i Słowacji przychody spadły natomiast o 6,0% (w walutach lokalnych), co było konsekwencją utrzymującej się wysokiej wrażliwości rynku czeskiego na wprowadzone podwyżki cen.
Koszty działalności operacyjnej Grupy rosły szybciej niż sprzedaż – o 8,8%, przede wszystkim w wyniku ciągłej presji płacowej, co przełożyło się na spadek zysku operacyjnego EBIT o 4,0%, a zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej o 10,4%.
„W roku 2023/2024 zwiększyliśmy inwestycje do poziomu 47 mln zł – zarówno na akwizycje, jak i w efektywność, wydajność i jakość produkcji oraz operacji. Dzięki bardzo dobrym operacyjnym przepływom pieniężnym zachowaliśmy niskie i bezpieczne wskaźniki zadłużenia. Jesteśmy przekonani o dobrych perspektywach rozwoju rynku i naszej spółki. Dlatego zamierzamy nadal inwestować w jej rozwój i jednocześnie utrzymać atrakcyjny poziom dywidendy z roku ubiegłego w wysokości 1,10 zł” – podsumowuje Robert Ogór, Prezes Grupy AMBRA.
tagi: Grupa AMBRA , przychody , i inwestycje , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,
Firma Suempol nabyła 100% udziałów w brytyjskiej firmie...
Pierwszy dyskont Netto został otwarty w 1995 roku w...
Spółka Zabka Group („Grupa Żabka”), która stworzyła...
Polacy tracą pieniądze, ponieważ ufają reklamom...
Polscy europosłowie mówią o kryzysie strefy Schengen...
Rekordzista wśród aktywnych płatników jest zadłużony ...
W dekarbonizacji pomagają nowe technologie, ale...
Prawie co drugi szef pracuje co najmniej 10 godzin dziennie...