Z rynku FMCG

Carrefour promuje lokalnych dostawców z najbliższej okolicy swoich sklepów

Poniedziałek, 09 września 2024
Już ponad 360 rolników i lokalnych producentów żywności dostarcza swoje produkty do sklepów Carrefour w Polsce. Bezpośredni zakup wyrobów pochodzących z małych i średnich gospodarstw lub manufaktur, zlokalizowanych nie dalej niż 70 km od sklepu, pozwala nie tylko zachować ich najwyższą jakość, świeżość i smak, ale także ma wpływ na redukcję śladu węglowego w łańcuchu dostaw. W sieci Carrefour Polska startuje właśnie „Tydzień Dostawców Lokalnych”, dzięki któremu klienci mają możliwość zapoznania się z całą gamą produktów lokalnych, a producenci - rozpocząć z nią współpracę handlową.
W 2020 roku Carrefour wprowadził w Polsce innowacyjny koncept „Prosto z Pola do 50 km”, który umożliwił bezpośrednią współpracę z lokalnymi rolnikami. Dwa lata później dołączył do niego nowy program dotyczący rzemieślników, piekarzy i browarników. W ten sposób powstała długofalowa inicjatywa „Kupujemy Lokalnie”, dzięki której Carrefour oferuje już prawie 6000 lokalnych produktów z różnych kategorii spożywczych i niespożywczych, pozyskanych w modelu fairtrade oraz z poszanowaniem środowiska naturalnego. Podejście Carrefoura wyróżniają m.in. specjalne warunki współpracy dla małych lokalnych rolników i mini producentów oraz fakt, że można rozpocząć ją już w ciągu 48 godzin od podpisania umowy.

„Naszym celem jest stałe poszerzanie oferty lokalnej w naszych sklepach, dzięki współpracy z mini dostawcami. Mamy już wypracowany model współpracy, który odpowiada na najczęściej zadawane przez nich pytania. Oferujemy możliwość współpracy sezonowej nawet tylko w jednym, wybranym sklepie Carrefour. Dajemy gwarancję odbioru dostaw i oferujemy proste, transparentne rozliczenia. Wszystko to zapisaliśmy w uproszczonej umowie. Korzystając z “Tygodnia Dostawców Lokalnych” w naszych  sklepach zapraszamy wszystkich chętnych do ich odwiedzenia i rozmów na temat potencjalnej współpracy" - mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska.


Carrefour współpracuje z lokalnymi rolnikami i lokalnymi producentami we wszystkich 16 województwach w Polsce, zaopatrując 210 sklepów w ponad 108 miastach. Asortyment obejmuje m.in. nabiał, pieczywo, wędliny, gotowe dania, konserwy, przetwory oraz piwa kraftowe i napoje, ale także np. książki czy artykuły biurowe. W całym 2023 roku Carrefour sprzedał np. około 5940 sztuk produktów lokalnych z kategorii świeżych, które dostarczane są przez 162 piekarzy, 50 rzeźników i 26 browarników.

Podczas „Tygodnia Dostawców Lokalnych” w sklepach Carrefour przygotowane zostaną specjalne strefy, gdzie klienci będą mogli skosztować i zakupić lokalne produkty w promocyjnych cenach oraz porozmawiać z ich producentami. Strefy te będą widocznie oznaczone, aby każdy klient mógł łatwo do nich trafić. Oprócz degustacji, w strefach często będą organizowane animacje, które dodatkowo uprzyjemnią zakupy.

Jednocześnie, „Tydzień Dostawców Lokalnych”  jest okazją do nawiązania z Carrefourem współpracy handlowej. Firma zaprasza lokalnych producentów do kontaktu z dyrektorami jej lokalnych sklepów, którzy rozpatrzą zgłoszenia i odpowiedzą na wszelkie pytania dot. rozpoczęcia współpracy.

„Tydzień Dostawców Lokalnych”, potrwa w sklepach Carrefour w całej Polsce do 14 września br.



Źródło: Carrefour
Fot: mat. prasowe



tagi: Carrefour , dostawcy , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,