Z rynku FMCG

Ruszyła kampania buraczana w Cukrowni Strzelin

Piątek, 06 września 2024
31 sierpnia w należącej do Südzucker Polska S.A. Cukrowni Strzelin odbyło się ostatnie symboliczne rozpalenie „starego” kotła węglowego. Wydarzenie to zainaugurowało wyjątkową kampanię buraczaną 2024/2025. Już na początku przyszłego roku w strzelińskim zakładzie produkcyjnym zakończy się pierwszy etap prac modernizacyjnych, będących częścią złożonej transformacji energetycznej. Po sfinalizowaniu budowy kotła parowego oraz pieca wapiennego na gaz, wraz z 9-kilometrowym odcinkiem gazociągu, proces produkcji „cukru z buraków cukrowych” będzie się odbywał wyłącznie z wykorzystaniem gazu ziemnego oraz źródeł własnych.
W zlokalizowanej na Dolnym Śląsku Cukrowni Strzelin ruszyła kampania buraczana 2024/2025. W 152-letniej historii strzelińskiego zakładu produkcyjnego będzie to szczególne wydarzenie. Pierwszy raz w procesie produkcyjnym wykorzystane zostaną wyłącznie gaz ziemny i źródła własne, takie jak biogaz z wysłodków buraczanych. Zastąpienie węgla kamiennego i koksu mniej emisyjnym „błękitnym paliwem” będzie możliwe już na początku przyszłego roku za sprawą modernizacji i rozbudowy infrastruktury obiektu. Zmiany obejmą wymianę kotła węglowego na gazowy oraz budowę pieca wapiennego na gaz. Oba przedsięwzięcia zostały dofinansowane ze środków Funduszu Modernizacyjnego*. Finalizowany jest także 9-kilometrowy odcinek gazociągu, realizowany przez Polską Spółkę Gazowniczą. Wspominane projekty to milowy krok w kierunku znaczącej redukcji emisji CO2 podczas produkcji w kampanii 2025/2026, a tym samym czystszego powietrza w okolicy i zmniejszenia oddziaływania procesu produkcyjnego na środowisko, przy jednoczesnym utrzymaniu wydajności zakładu. Prognozuje się, że w ciągu roku od całkowitej rezygnacji z węgla i zastąpienia go gazem ziemnym, zredukuje się emisję CO2 o blisko 50% oraz emisję pyłów o 96%.

- Nadchodzący czas w Cukrowni Strzelin będzie intensywny nie tylko w związku z trwającą kampanią buraczaną, ale też przez równoległą realizację założeń transformacji energetycznej.  Inwestycje, które podjęliśmy w tym roku, są początkiem zmian, o których skali świadczy fakt, że stanowią aktualnie jedne z kluczowych elementów globalnej strategii zrównoważonego rozwoju Dywizji Cukru w ramach Grupy Südzucker, której częścią jest Südzucker Polska S.A. – mówi Mariusz Maziarz, Dyrektor Cukrowni Strzelin.

Rozpoczęcie kampanii buraczanej 2024/2025 w pozostałych trzech zakładach produkcyjnych Südzucker Polska S.A. zaplanowane jest na pierwszą połowę września: Cukrownia Cerekiew - 02.09., Cukrownia Świdnica – 04.09., Cukrownia Ropczyce – 12.09.



Źródło: Südzucker Polska
Fot: mat. prasowe



tagi: Südzucker Polska , kampania buraczana , Cukrownia Strzelin , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,