Wywiady

Domestos: sprzątaj jak smart shopper!

Poniedziałek, 12 sierpnia 2024 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 08/222. Sierpień 2024
Chemia gospodarcza należy do podstawowych kategorii, które są obecne w każdym domu. Domestos to jeden z bestsellerowych brandów, który łączy jakość z innowacyjnym spojrzeniem na trendy i potrzeby konsumenckie. O marce opowiada Anna Osińska, Toilet Cleaners Marketing Manager w Unilever.
Zrównoważony rozwój, wydajność czy uniwersalność produktu to tylko część aspektów, na które zwraca uwagę współczesny konsument. Jakie trendy wśród produktów do sprzątania są obecnie najwyraźniejsze?

Produkty z kategorii chemii gospodarczej, w tym te do toalet, są najczęściej kupowane w ramach zaplanowanego, uzupełniającego wyjścia zakupowego. Mimo tego, że jest to rutynowa czynność, konsumenci o finalnym zakupie decydują przy półce, uwzględniając aspekt promocji, dostępność danego brandu czy rozmiar produktu. Nadal duże znaczenie ma cena. W koszyku najczęściej lądują płyny z wybielaczem (głównie nasz bestsellerowy zielony Domestos) oraz kostki toaletowe. W przypadku tych drugich znaczącą rolę podczas finalnego wyboru odgrywa zapach oraz liczba sztuk w opakowaniu – coraz więcej Polaków to tzw. „smart shopperzy”, którzy ze względu na niższą cenę jednostkową chętniej wybierają multipaki.

Czy polscy konsumenci doceniają innowacyjność rozwiązań w kategorii środków do sprzątania? Jakie produkty pojawiły się ostatnio w ofercie marki Domestos?

Konsumenci są otwarci na testowanie nowych rozwiązań i odchodzenie od utartych sposobów sprzątania. Na rynku pojawiają się formaty oferujące benefity znane z innych kategorii czy niestandardowe zapachy. W tym roku w naszej ofercie pojawił się innowacyjny produkt – Domestos Power Foam. Ta aktywna piana do czyszczenia toalet nie zawiera wybielacza, ma przyjemny zapach i jest dostępna w trzech wariantach. Może być stosowana wewnątrz i na zewnątrz toalety. Nadaje się również do innych powierzchni łazienkowych, takich jak płytki, umywalki, krany i prysznice. Pozostawia je lśniące czystością, wolne od zarazków i bezpieczne w użyciu.

W tym roku do szerokiej dystrybucji wprowadzamy również nowe kostki toaletowe. Dzięki unowocześnionej kompozycji składników kostki Domestos Power 5 mają o 60% intensywniejszy zapach w porównaniu do poprzednich wersji oraz zapewniają długotrwałą, higieniczną czystość i świeżość – aż do 300 spłukań na kostkę.

W jaki sposób Domestos Power Foam zmienia podejście do sprzątania?

Domestos Power Foam to kompletnie nowy koncept na sprzątanie toalety, łączący w sobie dwie innowacje, które zapewniają niezrównaną moc czyszczenia w trudno dostępnych miejscach. Pierwsza z nich to aktywna formuła gęstej piany, która przywiera mocniej i na dłużej do czyszczonych powierzchni. Nowością jest również opakowanie, które zostało specjalnie zaprojektowane, by działać do góry nogami. Dzięki temu produkt jest komfortowy w użyciu i dociera do najtrudniej dostępnych miejsc (np. pod kołnierz toalety), eliminując aż 99,9% zarazków. Ma przy tym bardzo wysoką wydajność – do posprzątania toalety zużywa się ok. 2,5 razy mniej detergentu niż standardowego płynu.

Na jakich działaniach marka Domestos będzie się skupiać w najbliższym czasie?

Nieustannie wspieramy nasze standardowe portfolio, wprowadzamy nowości i dostosowujemy istniejące produkty do zmieniających się trendów na rynku. W tym roku mocno skupiamy się na relaunchu kostek toaletowych. Oprócz zastosowania nowej formuły gwarantującej intensywny, długotrwały zapach, odświeżyliśmy również opakowania naszych produktów. Nowoczesny design, wyraźne hasła podkreślające benefity i mocne, nasycone kolory sprawiają, że kostki do toalet Domestos wyróżniają się na półce sklepowej, zachęcając konsumentów do zakupu. Zaplanowaliśmy również szeroko zakrojone działania marketingowe, m.in. wyjątkowe ekspozycje, dedykowane aktywacje konsumenckie, a także silne wsparcie w telewizji, digitalu i w social mediach.

Szeroka gama produktów pozwala na stworzenie odrębnej, markowej strefy. Jak wygląda perfekcyjna półka Domestosa – proszę o kilka rad dla detalistów.

Udziały wybranych produktów na półce różnią się w zależności od kategorii placówki handlowej. Inaczej wygląda blok markowy w sklepie wielkopowierzchniowym, gdzie możemy zaprezentować szerokie portfolio, inaczej w drogerii czy lokalnym sklepiku, gdzie powierzchnia i asortyment są bardziej ograniczone i adresowane do innej grupy odbiorców.

W większych sklepach nawigujemy konsumenta poprzez pokazanie benefitów środków do czyszczenia toalet, czyli prezentujemy kolejno produkty do usuwania kamienia, wybielacze i kostki do toalet. Ułatwia to konsumentom kompleksowy wybór wszystkich potrzebnych im środków, buduje rutynę zakupową, co zawsze przekłada się na wzrost wartości koszyka. W mniejszych punktach handlowych stawiamy na dostępność bestsellerów i produktów, po które najczęściej sięgają klienci. W tym roku nawet na najmniejszej półce z chemią gospodarczą nie powinno zabraknąć przynajmniej jednego wariantu nowej piany Domestos Power Foam.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska



tagi: Domestos , drogeria , sprzedaż , handel , konsument , rynek FMCG , środki higieny , środki czystości ,