Wywiady

Zrównoważony rozwój w Hochland Polska

Poniedziałek, 12 sierpnia 2024 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 08/222. Sierpień 2024
Jak co roku Hochland Polska przygotował raport na temat zrównoważonego rozwoju, który jest jednym z pięciu głównych filarów strategii firmy. Publikacja obejmuje działania w obszarze ESG w roku 2023. Rozmawiamy na ten temat z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.
Czym jest zrównoważony rozwój dla Hochland?

Zrównoważony rozwój stanowi integralną część wszystkich obszarów funkcjonowania Hochland Polska. Umieszczenie go w strategii firmy gwarantuje, że jest to stała część kultury organizacyjnej, spójna z misją i kluczowymi wartościami całej grupy Hochland. Ochrona środowiska, odpowiedzialność społeczna i dbanie o ład korporacyjny – czyli działania w obszarze ESG (Environment, Social, Governance) – to klucz do zachowania równowagi pomiędzy wzrostem gospodarczym a dbałością o naturę czy poprawą jakości życia.

Firma ma pełną świadomość, że nie da się zrealizować długofalowych celów biznesowych z pominięciem wspomnianych kwestii. O podejmowanych decyzjach, wdrożonych innowacjach i rozpoczętych inwestycjach można przeczytać w opublikowanym właśnie Raporcie Zrównoważonego Rozwoju Hochland Polska 2023.

Jakie aspiracje wynikające ze strategii zrównoważonego rozwoju ma Hochland?

W ramach opracowanej strategii w Hochland Polska przyjęto najważniejsze kierunki zmian i działań wraz z potrzebnymi do tego narzędziami oraz jasno określonymi miernikami. Dziś i w najbliższych latach naszym priorytetem jest zredukowanie śladu węglowego. Chcemy mieć realny wkład w realizację celu, jakim jest zmniejszenie wzrostu globalnego ocieplenia do 1,5 stopnia Celsjusza. Mamy zamiar osiągnąć go do końca stulecia. Jako cała grupa Hochland podjęliśmy zobowiązanie na rzecz łagodzenia zmian klimatu. Ambicją Hochland Polska w strategii 2025 jest obniżenie emisji gazów cieplarnianych o 50% do 2025 roku w stosunku do 2019. Nieustannie ograniczamy nasze emisje wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. Pozyskujemy energię elektryczną z odnawialnych źródeł i wykorzystujemy ją w naszych zakładach w Kaźmierzu i Węgrowie oraz w budynkach administracyjnych. Wspólnie z dostawcami podejmujemy kroki w celu wdrożenia narzędzi do kalkulacji i redukcji emisji CO2 na farmach mlecznych, aby surowce stosowane do produkcji naszych wyrobów charakteryzowały się jak najniższym śladem węglowym.

Co jeszcze Hochland robi w zakresie ochrony środowiska?

Regularnie wdrażamy innowacyjne technologie wspierające gospodarkę niskoemisyjną i cyrkularną, a w codziennej pracy stosujemy praktyki odpowiedzialnego zarządzania łańcuchem dostaw. Stawiamy na aktywną komunikację z pracownikami, a także wspieramy organizacje charytatywne i lokalne społeczności. Celem strategicznym Hochland Polska jest, aby do 2025 roku opakowania naszych produktów w 100% nadawały się do dalszego przetwarzania. Dążąc do osiągnięcia przyjętego celu, w 2020 roku opracowaliśmy „mapę drogową” dla zrównoważonych opakowań Hochland Polska. Zmierzamy do wypracowania rozwiązań opartych na strukturach monomateriałowych, dlatego opakowania wszystkich wyrobów zostały poddane weryfikacji pod kątem przydatności do recyklingu. Dla każdego produktu określono konkretne działania i terminy ich realizacji. Jednocześnie firma Hochland stale weryfikuje możliwości optymalizacji opakowań, dążąc do redukcji użytych surowców, w tym ilości tworzyw sztucznych czy papieru. W szczególny sposób pochylamy się też nad dobrostanem zwierząt, ponieważ od niego zależy ilość i jakość mleka. Krowy wolne od bólu, głodu, pragnienia, stresu, mające możliwość wyrażania naturalnych zachowań, dają więcej dobrej jakości produktu. O tej korzyści przypominamy naszym dostawcom każdego dnia. Kilka razy w roku prowadzimy audyty w gospodarstwach i szczególnie punktujemy zapewnienie dobrostanu zwierząt. Dzięki promowaniu takiego modelu produkcji, jakość mleka, z którego powstają nasze sery, jest wyjątkowa. To nasz podstawowy surowiec i od niego zaczyna się przygoda serowarska. Łącząc trzy elementy: mleko wyjątkowej jakości, wiedzę i doświadczenie pracowników, otrzymujemy wyśmienite sery.

Ostatnio firma Hochland Polska uzyskała wyróżnienie w „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”. Co to oznacza dla firmy?

To duże docenienie naszych działań w obszarze ESG. Firma Hochland Polska w rankingu generalnym znalazła się na 16. pozycji, uzyskując 80 punktów. Tegoroczna ankieta była niezwykle trudna – organizatorzy podkreślili, że samo wypełnienie kwestionariusza zasługuje na docenienie. „Ranking ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie” to nowa odsłona Rankingu Odpowiedzialnych Firm, który od wielu lat jest cenionym na rynku barometrem dojrzałości odpowiedzialnego zarządzania w największych firmach. To już 18. edycja Rankingu organizowanego przez Kozminski Business Hub w Akademii Leona Koźmińskiego. Powstaje on w oparciu o wyniki z obszaru odpowiedzialnego i zrównoważonego zarządzania, które są prezentowane samodzielnie przez firmy w ankiecie i poddane weryfikacji, zgodnie z metodologią przygotowaną przez autorów. Więcej informacji można znaleźć na
www.rankingodpowiedzialnychfirm.pl.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska




tagi: Hochland Polska , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,