Transakcja, dokonana w związku z dalszym rozwojem Grupy Sarantis oraz dążeniem do realizacji założonych celów strategicznych i osiągnięcia wiodącej pozycji na rynkach Europy wschodniej, została przeprowadzona poprzez jej polską filię Sarantis Polska S.A.
Dotychczasowym właścicielem marki Laboratorium Kolastyna była Grupa Kolastyna, jeden z czołowych w Polsce producentów i dystrybutorów kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała oraz zapachów, właściciel wielu znanych polskich marek, tj. Miraculum, Tanita, Pani Walewska, Brutal, Uroda, Makler, Wars, Lider.
Laboratorium Kolastyna z ponad 20-letnią tradycją jest jedną z najbardziej znanych i rozpoznawanych marek w kategorii produktów do pielęgnacji twarzy i ciała na polskim rynku. Głównymi produktami marki są kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała, a także szeroka gama produktów do opalania. Wszystkie produkty są oparte na bazie najnowszych technologii i panujących trendów konsumenckich.
Dzięki zakupowi Laboratorium Kolastyna, Grupa Sarantis weszła w posiadanie marki o charakterze zbliżonym, a zarazem uzupełniającym rdzenny biznes, co umożliwi osiągnięcie synergii działań. Jednocześnie Sarantis Polska S.A. umocni swoją pozycję na rynku lokalnym.
Sarantis Polska S.A. rozpoczął działalność w Polsce w 2000 roku. Początkowo firma działała w sektorze kosmetycznym, będąc dystrybutorem własnych marek zapachowych, takich jak STR8 oraz BU. W 2002 roku firma dokonała akwizycji producenta artykułów gospodarstwa domowego S.D. Pack Plast International, będącego właścicielem marek Grosik i Jan Niezbędny - niekwestionowanego lidera w swojej kategorii. Jednocześnie firma w dalszym ciągu rozwijała kategorie kosmetyczne, zarówno wprowadzając własne nowe linie - zapach damski C-THRU, jak rownież przejmując do dystrybucji marki: Pearl Drops, Spinbrush, Nair, Whisky.
W 2009 roku Sarantis Polska S.A. podpisała kontrakt dystrybucyjny z jednym ze światowych liderów kategorii mydeł do mycia, tureckim producentem, firmą Evyap, na wyłączną dystrybucję marki ARKO (marki z blisko 30-letnią tradycją w Polsce). W tym samym roku, została stworzona Dywizja Kosmetyków Selektywnych z kontraktami dystrybucyjnymi na marki la Prairie, Marlies Moller i Juvena (ostatnia marka od 2010 roku).
Obecnie Sarantis Polska S.A. generuje roczne obroty na poziomie 250 milonow zł (netto) i zatrudnia blisko 300 osob.
W swoim asortymencie posiada marki, które od lat, pomimo niezwykle silnej ekspansji konkurencji i marek własnych, niezmiennie zajmują czołowe miejsca w udziałach rynkowych:
- Jan Niezbędny - marka numer I w kategorii folii aluminiowej i spoŜywczej, workow na śmieci, produktów do pieczenia, produktów śniadaniowych oraz zmywaków (*);
- STR8 - II miejsce w kategorii masowych wod toaletowych dla męŜczyzn (**);
- C-THRU - I miejsce w kategorii masowych wod toaletowych dla kobiet (**).
(*) źrodło: MEMRB MAT M/A'2010
(**) źodł: MEMRB 2009
(Maja Święcka)
tagi: Kolastyna ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...