Wiadomości

Gr Sarantis S.A. nowym właścicielem marki Laboratorium Kolastyna

Piątek, 02 lipca 2010
30 czerwca 2010 roku Zarząd Gr Sarantis S.A. nabył prawa do polskiej marki kosmetycznej Laboratorium Kolastyna.

Transakcja, dokonana w związku z dalszym rozwojem Grupy Sarantis oraz dążeniem do realizacji założonych celów strategicznych i osiągnięcia wiodącej pozycji na rynkach Europy wschodniej, została przeprowadzona poprzez jej polską filię Sarantis Polska S.A.

Dotychczasowym właścicielem marki Laboratorium Kolastyna była Grupa Kolastyna, jeden z czołowych w Polsce producentów i dystrybutorów kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała oraz zapachów, właściciel wielu znanych polskich marek, tj. Miraculum, Tanita, Pani Walewska, Brutal, Uroda, Makler, Wars, Lider.

Laboratorium Kolastyna z ponad 20-letnią tradycją jest jedną z najbardziej znanych i rozpoznawanych marek w kategorii produktów do pielęgnacji twarzy i ciała na polskim rynku. Głównymi produktami marki są kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała, a także szeroka gama produktów do opalania. Wszystkie produkty są oparte na bazie najnowszych technologii i panujących trendów konsumenckich.

Dzięki zakupowi Laboratorium Kolastyna, Grupa Sarantis weszła w posiadanie marki o charakterze zbliżonym, a zarazem uzupełniającym rdzenny biznes, co umożliwi osiągnięcie synergii działań. Jednocześnie Sarantis Polska S.A. umocni swoją pozycję na rynku lokalnym.

Sarantis Polska S.A. rozpoczął działalność w Polsce w 2000 roku. Początkowo firma działała w sektorze kosmetycznym, będąc dystrybutorem własnych marek zapachowych, takich jak STR8 oraz BU. W 2002 roku firma dokonała akwizycji producenta artykułów gospodarstwa domowego S.D. Pack Plast International, będącego właścicielem marek Grosik i Jan Niezbędny - niekwestionowanego lidera w swojej kategorii. Jednocześnie firma w dalszym ciągu rozwijała kategorie kosmetyczne, zarówno wprowadzając własne nowe linie - zapach damski C-THRU, jak rownież przejmując do dystrybucji marki: Pearl Drops, Spinbrush, Nair, Whisky.

W 2009 roku Sarantis Polska S.A. podpisała kontrakt dystrybucyjny z jednym ze światowych liderów kategorii mydeł do mycia, tureckim producentem, firmą Evyap, na wyłączną dystrybucję marki ARKO (marki z blisko 30-letnią tradycją w Polsce). W tym samym roku, została stworzona Dywizja Kosmetyków Selektywnych z kontraktami dystrybucyjnymi na marki la Prairie, Marlies Moller i Juvena (ostatnia marka od 2010 roku).

Obecnie Sarantis Polska S.A. generuje roczne obroty na poziomie 250 milonow zł (netto) i zatrudnia blisko 300 osob.

W swoim asortymencie posiada marki, które od lat, pomimo niezwykle silnej ekspansji konkurencji i marek własnych, niezmiennie zajmują czołowe miejsca w udziałach rynkowych:

- Jan Niezbędny - marka numer I w kategorii folii aluminiowej i spoŜywczej, workow na śmieci, produktów do pieczenia, produktów śniadaniowych oraz zmywaków (*);

- STR8 - II miejsce w kategorii masowych wod toaletowych dla męŜczyzn (**);

- C-THRU - I miejsce w kategorii masowych wod toaletowych dla kobiet (**).

(*) źrodło: MEMRB MAT M/A'2010

(**) źodł: MEMRB 2009

(Maja Święcka)

tagi: Kolastyna ,