Technologia

Biedronka cyfryzuje paragony fiskalne

Wtorek, 23 lipca 2024
W Biedronce możliwe jest zrobienie zakupów i uzyskanie cyfrowego e-paragonu fiskalnego. Sieć ogłasza nową funkcję z której będą mogli skorzystać posiadacze karty Moja Biedronka lub aplikacji mobilnej i wdraża ją szeroko w sklepach. To kolejny etap cyfryzacji Biedronki po uruchomieniu nowej aplikacji mobilnej, ofercie sklepów internetowych i ogłoszeniu instalacji elektronicznych etykiet cenowych. Cyfrowy paragon w Biedronce spełnia wymogi paragonu fiskalnego, co wyróżnia sieć na tle drogiej konkurencji.
Na Podhalu można usłyszeć legendę o rycerzu śpiącym pod szczytami Tatr, podobnie spotkać można historie o legendarnych paragonach Biedronki. Rycerze przeszli do historii, podobnie jak powoli przechodzą do niej opowieści na temat paragonów. Już od 23.07 Biedronka udostępni klientom korzystającym z karty Moja Biedronka lub aplikacji mobilnej Biedronka możliwość korzystania z usługi e-paragonów fiskalnych. Przy założeniu, że ​klienci używający karty Moja Biedronka/aplikacji mobilnej Biedronka, skorzystają z nowej funkcji dostępnej w ich sklepach - oszczędność papieru paragonowego może wynieść nawet 75 tysięcy kilometrów rocznie. Dzięki nowemu rozwiązaniu podatkowo wiążące potwierdzenie zakupów trafi na konto użytkownika na stronie moja.biedronka.pl i do aplikacji, zamiast na wydruk przy kasie.

W pierwszym etapie wdrożenia zasięg działania usługi obejmie ponad 1700 placówek na terenie całego kraju. Kolejne placówki będą dodawane w ramach procesu modernizacji urządzeń drukujących paragony – muszą one mieć dostęp do internetu, by przekazać dane do odpowiednich systemów. Nowy sprzęt jest instalowany w trakcie prac modernizacyjnych w kolejnych placówkach. Starsze drukarki klientom z aktywną usługą e-paragon po prostu wydrukują tradycyjny paragon fiskalny.

moja_biedronka_e_paragon_w_pdf.jpg

Biedronka słucha klientów i wdrożenie e-paragonów jest tego najlepszym dowodem. Dziennie odwiedza nas średnio 5 milionów klientów dlatego premierę poprzedziliśmy szeregiem testów, tak aby mieć pewność, że wszystkie systemy ze sobą współpracują. Dzisiaj oddajemy nową funkcję, na którą wielu czekało. Nasze produkty cyfrowe tworzymy z myślą o klientach - ponieważ przyświeca nam cel ciągłego doskonalenia tego, co oferujemy. - mówi Ewa Piechota – starsza menedżerka projektu, odpowiedzialna za wdrożenie funkcjonalności e-paragonów od strony aplikacji mobilnej Biedronka.

Z nowej funkcji będą mogli skorzystać klienci, którzy aktywują usługę e-paragon w aplikacji (konieczna będzie aktualizacja do wersji 2.8.0), bądź na stronie moja.biedronka.pl. Następnie by z niej skorzystać podczas wizyty w sklepie, kupujący powinni użyć karty Moja Biedronka albo aplikacji mobilnej Biedronka/ przypisanego numeru do karty Moja Biedronka przed zakończeniem zakupów – tak jak to czynią, gdy chcą skorzystać z rabatów w Biedronce. Każdy cyfrowy paragon fiskalny będzie przechowywany na koncie użytkownika przez 3 lata, z możliwością pobrania jako pliku w formacie .pdf lub .json.

Eparagon_www.jpg

Lista 1700 placówek, które jako pierwsze wdrożą wystawianie e-paragonów dostępna jest w załączniku, a także w szczegółowych informacjach na temat danego sklepu w aplikacji. Wskazówka o dostępności tej funkcji zostanie również dodana do wyszukiwarki sklepów na stronie internetowej biedronka.pl.



Źródło: Biedronka
Fot: mat. prasowe







tagi: rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,