Z rynku FMCG

200 milionów złotych na pomoc od Fundacji Biedronki

Poniedziałek, 22 lipca 2024
W ciągu 4 lat swojej działalności Fundacja Biedronki przeznaczyła już ponad 200 milionów złotych na programy pomocy na rzecz polskich seniorów oraz poszkodowanych przez wojnę w Ukrainie. W samym 2023 r. Fundacja objęła pomocą 230 tys. osób. Nawiązała również współpracę z ponad 1,6 tys. innych fundacji, stowarzyszeń, szpitali, kół gospodyń wiejskich, domów pomocy społecznej i organizacji w całym kraju. To, co wyróżnia Fundację Biedronki na polskim rynku to skala jej działania, wysokość finansowania oraz grupa docelowa, jaką są seniorzy.
Jako firma, Biedronka zawsze bardzo angażowała się we wspieranie wielu inicjatyw społecznych, począwszy od promowania czytelnictwa wśród młodzieży i młodych talentów, aż po bycie głównym sponsorem finału WOŚP. Chcieliśmy jednak mieć większy wpływ i wkład w poprawę warunków życia bardzo szczególnej grupy społecznej: polskich seniorów, zwłaszcza tych znajdujących się w trudnej sytuacji. Skupiając się na rozwijaniu dużych, długoterminowych i przemyślanych programów pomocowych, staramy się wprowadzać pozytywne zmiany i w ten sposób realizować cel, który postawiliśmy przed Fundacją: przyczyniać się do tego, aby warto było przeżywać starość lub, innymi słowy, żeby było „dobrze długo żyć.” - mówi Pedro Soares dos Santos, prezes Grupy Jeronimo Martins.

Jak działa Fundacja Biedronki

Fundacja Biedronki działa na rzecz poprawy jakości życia osób starszych. Skupia się na trzech głównych obszarach – walce z ubóstwem i niedożywieniem, walce z samotnością seniorów oraz wsparciu ich zdrowia. Ponadto reaguje w sytuacjach kryzysowych, jak pandemia czy wojna w Ukrainie.

Fundacja realizuje 18 programów pomocowych. Działa w partnerstwie z lokalnymi organizacjami charytatywnymi (1,6 tys. podmiotów w 2023 r.), dzięki czemu ma możliwość lepszego dotarcia do potrzebujących, ale też wsparcia mniejszych podmiotów w ich działalności.

Fundacja ma zapewnione przez Biedronkę stabilne finansowanie – jest to zapisane w jej statucie i stanowi wyróżnik w sektorze NGO w Polsce. W 2023 r. otrzymała od Biedronki 20 milionów euro, czyli ok. 94 miliony złotych, podczas gdy przeciętne roczne przychody fundacji korporacyjnej w Polsce to ok. 1,4 mln złotych[1].  

Największe programy Fundacji Biedronki to:
  • „Na codzienne zakupy” i „Karta dobra”, obejmujące 16 tys. seniorów, którzy otrzymują karty zakupowe, zasilane stałą miesięczną kwotą (200 zł) – co pozwala odciążyć domowe budżety, a jednocześnie pozwala beneficjentom samodzielnie decydować, czego potrzebują.
  • „Danie Wspólnych Chwil”, w którym 1100 kół gospodyń wiejskich realizuje regularne spotkania przy wspólnych, suto zastawionych stołach, nawet dla 40 tys. seniorów, by nie czuli się samotni,
  • Projekty infrastrukturalne – budowa hospicjów, schronisk dla starszych osób bezdomnych, dziennego domu opieki oraz wyposażanie szpitalnych oddziałów geriatrii w sprzęt – do tej pory na ten cel przeznaczono 22 milionów zł.
  • Programy na rzecz uchodźców z Ukrainy - karty na zakupy, darmowe noclegi oraz transporty humanitarne na Ukrainę. Na te cele do tej pory Fundacja przeznaczyła prawie 70 milionów złotych.

Plany na przyszłość

Wśród nowych programów, które uruchamiamy w tym roku, jest program grantowy dla hospicjów na wsparcie ich działalności. W trakcie pilotażu przeznaczamy na niego 3 miliony złotych. Rozwijamy też mocno program dostaw gotowych posiłków dla seniorów, którzy nie są w stanie sobie gotować – dostarczyliśmy ich już ponad 50 tys. Nadal też korzystamy z energii ponad tysiąca kół gospodyń wiejskich, które zapraszają seniorów zagrożonych samotnością do tego, by wyjść z domu i spotkać się z drugim człowiekiem. W przypadku programów na rzecz Ukrainy, skupimy się na docieraniu z pomocą do seniorów i osób z niepełnosprawnością, którzy nie mają szans na znalezienie pracy i usamodzielnienie się. Przed nami jest jeszcze wiele pracy. - mówi Katarzyna Scheer, prezeska Fundacji Biedronki.



Źródło: Biedronka
Fot: mat. prasowe



tagi: Biedronka , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,