Z rynku FMCG

Biedronka wskazuje lodowe trendy

Poniedziałek, 22 lipca 2024
Z najnowszych analiz Copernicus Climate Change Service (C3S) wynika, że czerwiec 2024 r. był najcieplejszym czerwcem w historii dotychczasowych pomiarów. Lipiec, choć jeszcze się nie skończył, również bije rekordy. Nic dziwnego, że szukamy wszelkich sposobów na ochłodzenie. Jednym z nich są lody. A dane sprzedażowe Biedronki pokazują, że i tu padają rekordy. Z okazji przypadającego na 21 lipca Dnia Lodów największa sieć handlowa w kraju sprawdziła, że Polacy w 2023 r. kupili o 13% więcej lodów niż rok wcześniej, najchętniej wybierają te na patyku lub w rożkach, a ich ulubioną marką jest Marletto.
Rosnący apetyt na lody

Najnowsze dane dotyczące sprzedaży lodów w Biedronce wskazują na znaczący wzrost rynku w ostatnich latach, osiągając rekordowy poziom w 2023 roku. Łączna sprzedaż lodów w różnych kategoriach przekroczyła 1,1 miliarda sztuk i jest to wzrost o 13% w porównaniu do 2022 roku. Dominujące jest natomiast kupowanie lodów impulsowych, czyli takich, które możemy zjeść od razu po dokonaniu zakupu m.in. na patyku czy w rożkach. Ta kategoria pozostaje liderem rynku, stanowiąc ponad 70% całkowitej sprzedaży w 2023 roku.

Dane prognozowane w 2024 również napawają optymizmem, mimo tego, że sezon lodowy jest jeszcze w pełni. Wskazują również na znaczący wzrost popularności wielopaków. Ich sprzedaż na przestrzeni ostatnich lat wykazuje stały trend wzrostowy i osiągnęła w 2023 roku poziom kilkunastu milionów sztuk.

Rafał Aletański, kupiec w sieci Biedronka

Patrząc na historię lodów, to niesamowite, że te, które sprzedają się dzisiaj najlepiej, powstały przez czysty przypadek. Lody na patyku wynalazł Frank Epperson w 1905 roku i to w wieku zaledwie 11 lat. Zostawił zimą, na zewnętrznym parapecie okna, szklankę oranżady z proszku z mieszadełkiem w środku i pobiegł bawić się z kolegami. Rano znalazł szklankę z zamarzniętą cieczą, pociągnął za mieszadełko i… gotowe! Podobnie było z lodami w rożku. W 1904 Ernest Hamwi sprzedawał na ulicach St. Louis coś, co swoim wyglądem przypominało wafle. Tuż obok niego lody sprzedawał Arnold Fornachou. Ze względu na duży popyt, sprzedawcy lodów zabrakło papierowych talerzyków. Hamwi pomógł koledze, zwijając jeden ze swoich wyrobów w rożek, który okazał się idealny do napełnienia lodami.

Uwidacznia się również trend związany z poszukiwaniem nowych doznań smakowych w rosnącej popularności kuchni międzynarodowej, szczególnie azjatyckiej. Dlatego nie dziwi fakt, że bardzo popularnymi produktami są np. lody mochi, inspirowane Japonią. Te delikatne lodowe kulki otoczone ciastem ryżowym zyskują coraz większe grono fanów w Polsce. W Biedronce dostępne są w wielu smakach m.in. o smaku mango lub kokosa w cenie od 17,99 zł za opakowanie.

Warto zauważyć, że marka własna lodów z Biedronki – Marletto, zyskała grono wiernych sympatyków i jest najczęściej wybieraną marką, spośród wszystkich dostępnych w sieci marek. W samym czerwcu 2024 roku lodów Marletto kupiono w Biedronkach o 3 miliony sztuk więcej, niż lodów innych producentów. I nic dziwnego, bo Marletto to doskonałe smaki z najlepszych składników w atrakcyjnych cenach.

Zamrażarki pełne promocji

Sieć Biedronka świętuje Dzień Lodów w swoim ulubionym stylu, czyli przygotowując moc atrakcyjnych promocji. Do 20 lipca przy zakupie 2 wielopaków, drugi tańszy, można nabyć 70% taniej. W ofercie m.in. lody na patyku Marletto classic, a także bardziej orzeźwiające owocowe smaki w postaci arbuzowych, jabłkowych czy malinowych. W Biedronce znajdziemy też m.in lody Marletto Fairy Tale z dodatkiem popcornu i karmelu w cenie 19,99 zł za opakowanie lub rożek lodowy Marletto o smaku orzechów włoskich z dodatkiem karmelizowanych orzechów w cenie 3,39 zł za sztukę.

Więcej szczegółów na temat oferty sieci Biedronka oraz regulaminy akcji promocyjnych wraz z listami produktów objętych zniżkami znaleźć można na stronie: www.biedronka.pl.

Komunikacja jak z bajki

W przypadku lodów Biedronka stawia na nietypowe formy komunikacji marketingowej. Promuje w ten sposób swoje nowości – Marletto Fairy Tale. Sieć zachęca uczestników, aby zainspirowali się spotem reklamowym i grafikami lodów i sami nagrali video przedstawiające ich bajkę. Video powinno zostać opublikowane na TT lub IG. Szczegóły konkursu, który trwa do 31 lipca, na stronie: biedronka.pl/marletto-konkurs.

W promocję tej marki włączyła się również znana graficzka - Magdalena Kaczanowska, projektując niezwykły mural, który powstał w Warszawie przy ul. Tamka 20. Mural można oglądać do 25. sierpnia.




Źródło: Biedronka
Fot: mat. prasowe



tagi: Biedronka , lodowe trendy , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,