Z rynku FMCG

Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!

Środa, 26 czerwca 2024
Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska pobudza środowisko artystyczne do twórczych działań. Piąta, jubileuszowa edycja wydarzenia, promującego talenty w dziedzinie grafiki i designu, przyniosła niemal 2200 zgłoszeń. Jury wyłoniło 10 projektów, które reprezentowały wysoki poziom artystyczny i najlepiej oddawały hasło kampanii: „Śliwka Nałęczowska – inspiruje wszystkie zmysły”.
Ogłoszono zwycięzców V edycji konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024, skierowanego do młodych adeptów designu i projektowania. Tegorocznym zadaniem było stworzenie unikalnej grafiki opakowania, ilustrującej hasło: „Śliwka Nałęczowska – inspiruje wszystkie zmysły.” Autorzy prac wykazali się ogromną kreatywnością, pomysłowością i znakomitym warsztatem. Korzystając z różnorodnych stylów, technik i narzędzi, przygotowali nietuzinkowe i atrakcyjne wizualnie projekty, które oddają charakter Śliwki Nałęczowskiej, łącząc aspekt artystyczny z komercyjnym.

Tegoroczna edycja konkursu Design by Śliwka Nałęczowska była wyjątkowa nie tylko ze względu na trudny temat, ale także na format pudełka w kształcie charakterystycznej sztabki, która stała się przedmiotem artystycznych kreacji. Wymagało to twórczego podejścia oraz precyzyjnych umiejętności technicznych, aby całość efektownie prezentowała się na półce i jednocześnie była zgodna z charakterem marki – mówi Bożena Piotrowska, odpowiedzialna za markę Śliwka Nałęczowska i dodaje – Śliwka Nałęczowska konsekwentnie buduje wizerunek mecenasa sztuki, wykorzystując nagrodzone prace w działaniach marketingowych i komunikacyjnych. Najlepszym tego dowodem jest limitowana seria opakowań Art Collection, dostępna w tym roku po raz pierwszy na rynku.

Spośród 1937 prac spełniających regulaminowe wymagania, wyłoniono 10 laureatów. Wyboru dokonało jury, w składzie:
  • Lena Pianovska, członkini Zarządu STGU, inicjatorka, koordynatorka oraz mentorka w programie Mentoringowym STGU oraz przewodnicząca jury w tegorocznej edycji konkursu DBŚN 2024
  • dr. Piotr Kuczkowski, prodziekan Wydziału Architektury Wnętrz, Wzornictwa i Scenografii we wrocławskiej ASP
  • Katarzyna Puczyłowska, odpowiedzialna za koordynację projektów w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego
  • Aleksandra Tulibacka, redaktor naczelna magazynu Grafmag, współorganizatorka konferencji dla projektantów GrafConf
  • Renata Krawczyk, ilustratorka i graficzka, znana w mediach społecznościowych jako @rena.illustration
  • Marcin Małecki, redaktor naczelny i współzałożyciel tytułów Nowy Marketing oraz MamStartup.
Design by Śliwka Nałęczowska 2024 wygrała Sonia Łojko-Domosud, która otrzymała 10 tys. zł i zestaw Śliwki Nałęczowskiej.

Praca urzekła nas motywem, wykonaniem i pomysłem. Pięknie wykorzystuje kolory marki, delikatnie zapraszając do jej świata. Narracja wizualna tego projektu jest owiana tajemnicą, jest apetyczna, budzi emocje i powoduje pragnienie, by dotknąć opakowania i sprawdzić, co kryje się w środku. Ilustracja w plastyczny sposób przywołuje zmysłowość, pozostawiając odbiorcy indywidualną interpretację hasła „Śliwka inspiruje wszystkie zmysły” – podkreśla Lena Pianovska z STGU, przewodnicząca jury.

Drugie miejsce zajął Eliasz Gola, nagrodzony kwotą 7 tys. zł i zestawem słodkości. Trzecia pozycja (5 tys. zł oraz praliny Śliwka Nałęczowska) przypadła Justynie Ptaszek-Faber.

Wszystkie nagrodzone prace można zobaczyć na stronie www.designbysliwkanaleczowska.pl

Z wybranych projektów powstanie kolejna odsłona limitowanej serii opakowań Art Collection. Premiera pierwszej kolekcji, prezentującej nagrodzone prace z edycji 2021, miała miejsce na początku bieżącego roku.




Źródło: Kolterman
Fot: mat. prasowe



tagi: konkurs , Design by Śliwka Nałęczowska , Colian , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,