Wiadomości

Colian świętuje jubileusz wejścia w biznes słodyczowy

Środa, 19 czerwca 2024
Grupa Colian świętuje jubileusz 20-lecia włączenia bydgoskiej Jutrzenki – zakładu z długoletnią tradycją cukierniczą w produkcji ciastek, wafli i żelków – w struktury organizacji. Decyzja ta zapoczątkowała rozwój firmy w segmencie słodyczy i na przestrzeni lat przyniosła ponad ośmiokrotny wzrost przychodów. Obecnie Grupa Colian zatrudnia 2500 osób, posiada 12 silnych marek, prężnie rozwija się i planuje ekspansję na rynki zagraniczne. W ubiegły weekend 2000 osób, pracowników z rodzinami, spotkało się podczas jubileuszowego pikniku w Bydgoszczy.
Na przełomie lat 2003 i 2004, w wyniku przejęcia większościowego pakietu akcji Jutrzenki SA, bydgoski zakład wszedł w struktury Colian, a z początkiem czerwca 2004 roku Jan Kolański został prezesem zarządu spółki. Jutrzenka była pierwszą marką słodką, jaka pojawiła się w portfolio firmy Ziołopex, która do tego momentu specjalizowała się w produkcji ziół i przypraw.

Gdy sięgam pamięcią 20 lat wstecz, jako pierwsze przychodzą mi na myśl towarzyszące nam wtedy emocje – radość i ekscytacja; wszyscy czuliśmy podniosłą atmosferę. Zdawaliśmy sobie sprawę ze spoczywającej na nas odpowiedzialności – marka Jutrzenka była doskonale znana. Zależało nam na dalszym jej budowaniu, chcieliśmy też, by bydgoski zespół poczuł się dobrze w szeregach naszej organizacji. Z perspektywy czasu uważam, że udało nam się tego dokonać
– mówi Jan Kolański, Prezes Zarządu Colian. Dziękuję wszystkim pracownikom, współpracownikom i parterom za nieustanne zaangażowanie – bez fantastycznego zespołu sukces naszej firmy nie byłby możliwy. To ludzie tworzą jej historię i sprawiają, że skala działalności jest tak imponująca. Jestem dumny, że zapoczątkowana w 2004 r. tradycja cukiernicza w Colian jest nadal pielęgnowana, a polskie produkty konkurują jakością i odważnie wychodzą na rynki zagraniczne – dodaje Jan Kolański.

Colian jest dzisiaj jednym z czołowych graczy na polskim rynku słodyczy; w portfolio posiada 10 marek słodkich, takich jak: Jutrzenka, Jeżyki, Familijne, Akuku!, Goplana, Grześki, Solidarność, Śliwka Nałęczowska oraz brytyjska Elizabeth Shaw i irlandzka Lily O’Brien’s. W ramach dywizji kulinarno-napojowej z sukcesem rozwija brandy Oranżada Hellena i Appetita.

Aktualnie w Bydgoszczy produkowane są m.in. wafle Familijne, ciastka Jeżyki a także herbatniki Petit Beurre, bakalie w czekoladzie i galaretki Mella, znane konsumentom w całym kraju. Konsolidacja pięciu przejętych wówczas zakładów przyniosła wymierne efekty – uproszczono łańcuchy dostaw, usprawniono procesy, co przełożyło się na poprawę efektywności i ponad ośmiokrotny wzrost przychodów całej organizacji. Produkty z bydgoskiego oddziału są dostępne również za granicą, a Colian prowadzi szeroko zakrojone działania eksportowe i stawia na rozwój w tym obszarze.

Okrągły jubileusz jest doskonałą okazją do wspólnego świętowania. W ubiegłą sobotą, 15 czerwca, na rodzinnym pikniku pod hasłem „20 lat na słodko” w bydgoskim parku Myślęcinek, spotkało się ok. 2000 osób – pracowników Grupy Colian i ich bliskich. Podczas wydarzenia m.in. wyróżniono osoby z najdłuższym, ponad 40-letnim, stażem pracy w organizacji. Doskonałą zabawę zapewnił koncert zespołu Czerwone Gitary.



Źródło: Kolterman Media Communications
Fot: mat. prasowe


tagi: Colian , słodycze , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,