Publikacja ma na celu pokazanie, że sukces ekonomiczny uwarunkowany jest także działaniami w takich obszarach jak ekologia, edukacja, zaangażowanie społeczne, współpraca z władzami publicznymi, czy zwalczanie bezrobocia.
Przekonują o tym nie tylko konkretne działania firm członkowskich Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji w zakresie CSR, ale również wyniki badań przeprowadzonych przez GFK Polonia. Według z nich, aż 81% Polaków uważa, że postępowanie w sposób odpowiedzialny jest dla firmy opłacalne. A firma, która postępuje uczciwie, osiąga wyższe zyski.
Biorąc pod uwagę fakt, że z badań wynika również iż co czwarty Polak zrezygnowałby z zakupu towaru czy usługi firmy, o której wiadomo, że np. zanieczyszcza środowisko naturalne - to podejmowane przez Polską Organizację Handlu i Usług działania promujące strategię społecznej odpowiedzialności mogą mieć dla wielu firm znaczenie fundamentalne.
Raport podzielono na cztery działy reprezentujące cztery obszary zasobów i wartości, nazwane kapitałami, istotnymi w codziennym funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa. Są to: kapitał ludzki, społeczny, materialny i ekologiczny. Poszczególne rozdziały przedstawiają realizację strategii CSR w kontekście każdego z czterech kapitałów, działania społecznie odpowiedzialne, które mogą być podejmowane w ich zakresie i działania społecznie odpowiedzialne realizowane przez firmy członkowskie POHiD.
"Handel stanowi elementarną część życia codziennego każdego człowieka. Przedsiębiorstwa handlowe, świadome swojej roli i znaczenia, dbają o to, aby ich działalność przynosiła klientom nie tylko bezpośrednie korzyści w postaci optymalnej oferty handlowej, ale by korzyści te wynikały także z zaangażowania w projekty na rzecz lokalnych społeczności i pracowników" - mówi Renata Juszkiewicz, Prezes POHiD (na zdjęciu).
(Maja Święcka)
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...