Technologia

Rozwiązania Asseco Business Solutions nagrodzone w konkursie „Złoty Paragon – Nagroda Kupców Polskich”

Poniedziałek, 10 czerwca 2024 HURT & DETAL Nr 06/220. Czerwiec 2024
W uznaniu za innowacyjność i skuteczność rozwiązań, Asseco Business Solutions zostało uhonorowane Nagrodą Specjalną Kolegium Redakcyjnego w konkursie „Złoty Paragon – Nagroda Kupców Polskich” przez redakcję miesięcznika Hurt & Detal za swoje zaawansowane rozwiązania Image Recognition i Smart Presentation do weryfikacji Perfect Store.
Znalezienie się w gronie laureatów tego prestiżowego konkursu jest dowodem na to, że rozwiązania Asseco Business Solutions spełniają najwyższe standardy i są doceniane przez ekspertów branżowych. Jest to również potwierdzenie, że technologia może znacząco wspierać biznes, pomagając firmom lepiej odpowiadać na wyzwania współczesnego rynku.

Ewolucja rozwiązań dla branży FMCG

Na początku lat 2000 kilka firm z branży FMCG stworzyło koncepcję Perfect Store, znaną również jako Golden Store czy też Picture of Success. Opiera się ona na założeniu, że aby zmaksymalizować szanse zakupowe konsumentów, produkty muszą być ułożone na półce sklepowej według ściśle określonych standardów.

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad koncepcja Perfect Store stała się rynkowym standardem dla producentów z branży FMCG. Obecnie niemal każdy producent pracuje nad jej optymalną egzekucją. Chociaż nie ma jednego uniwersalnego zestawu wskaźników KPI, umożliwiających ocenę Perfecet Store, można je podzielić na cztery główne kategorie:
  1. Dostępność: obecność produktów, zgodność z listingiem, braki w magazynie;
  2. Widoczność: liczba face, udział w półce względem konkurencji, zgodność z zasadami ułożenia;
  3. Ekspozycje/promocje: udział w całkowitej ekspozycji, zgodność promocji, lokalizacja promocji w sklepie, ceny promocyjne;
  4. Cena: poziomy cen oraz zgodność cen promocyjnych.
Ustalenie odpowiednich KPI dla Perfect Store to dopiero początek. Właściwe wdrożenie tej koncepcji wymaga uwagi zarówno na proces wykonawczy, jak i na zaangażowane w niego osoby. Skuteczna realizacja zależy od dobrze zdefiniowanych procesów oraz zaangażowania i szkolenia personelu, aby zapewnić spójną i wysoką jakość wykonania we wszystkich sklepach.

Rola Image Recognition i Smart Presentation

Niejednokrotnie weryfikacja KPI składających się na Perfect Store potrafi być złożona, co może prowadzić do nieprecyzyjnego ich walidowania. Jeśli osoby zaangażowane w proces inaczej interpretują to, co widzą na półkach sklepowych, może to skutkować nieprawidłowymi informacjami o tym, co się na nich dzieje. Taka sytuacja prowadzi z kolei do błędnych decyzji opartych na niedokładnie zebranych danych.

Aby pomóc w tym procesie, Asseco oferuje swoje rozwiązanie Image Recognition połączone ze Smart Presentation. Narzędzie to skanuje półki sklepowe i dostarcza precyzyjną informację o jej rzeczywistym stanie, zapewniając dokładne dane. Smart Presentation, dzięki zebranym danym z Image Recognition, prezentuje wyniki audytorom w łatwy do zrozumienia i wysoce wizualny sposób. Wskazuje problemy na półce, umożliwia działania korygujące i sugeruje sposoby na dalszą optymalizację jej wydajności.

Połączenie Image Recognition i Smart Presentation znacznie poprawia proces gromadzenia danych, pozwalając na bardziej precyzyjne podejmowanie decyzji, co jest szczególnie korzystne biznesowo dla operacji w centrali. Dodatkowo, przedstawiciele handlowi przeprowadzający audyt półek natychmiast dostają jasną informację, co należy poprawić, optymalizując doświadczenia zakupowe konsumentów.

Asseco Business Solutions, dzięki swoim rozwiązaniom Image Recognition i Smart Presentation, skutecznie wspiera realizację koncepcji Perfect Store. Przyznanie Nagrody Specjalnej w konkursie „Złoty Paragon – Nagroda Kupców Polskich” jest dowodem na to, że Asseco Business Solutions nie tylko rozumie potrzeby rynku, ale także potrafi dostarczać rozwiązania, które te potrzeby skutecznie adresują. Technologia odgrywa coraz większą rolę w zarządzaniu procesami biznesowymi, a innowacyjne podejście Asseco Business Solutions do weryfikacji Perfect Store stanowi doskonały przykład, jak można wykorzystać nowoczesne narzędzia do optymalizacji operacji sklepowych. Dzięki temu producenci z branży FMCG mogą liczyć na zwiększenie efektywności swoich działań, co w dłuższej perspektywie przynosi korzyści zarówno firmom, jak i konsumentom.


tagi: Asseco Business Solutions , Złoty Paragon Nagroda Kupców Polskich , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,