SIAL China to największe tego typu wydarzenie w Azji i trzecie pod względem wielkości na świecie. Odbywające się od 28 do 30 maja 2024 r. targi zgromadziły blisko 5 tysięcy wystawców z ponad 70 krajów. Wśród nich znaleźli się przedstawiciele polskich firm, między innymi Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol w Grajewie.
– Chiny są obecnie jednym z ważniejszych importerów produktów Mlekpolu. Zapotrzebowanie tamtejszego rynku na wysokiej jakości wyroby mleczarskie, pomimo rozwoju produkcji własnej, nadal pozostaje na wysokim poziomie. Nasz udział w SIAL China to okazja do nawiązania kolejnych kontaktów biznesowych, rozmów z kontrahentami i konsumentami. To także szansa na zwiększenie rozpoznawalności Mlekpolu oraz zbadanie kluczowych oczekiwań i potrzeb odbiorców z tego regionu – mówi Piotr Jankowski, Dyrektor Wydziału Handlu SM Mlekpol.
Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol uczestniczyła w SIAL China dzięki udziałowi w projekcie Trade Milk, finansowanym ze środków Funduszu Promocji Mleka. Celem Trade Milk jest promocja polskich produktów mleczarskich i umocnienie ich pozytywnego wizerunku w Chińskiej Republice Ludowej. Grupa docelowa programu obejmuje dystrybutorów, przedstawicieli sieci handlowych, hurtowników oraz media.
Obecnie na eksport trafia ok. 30% produkcji SM Mlekpol – głównie do państw UE, ale także krajów, które nie prowadzą na tyle dużej własnej produkcji mleka, by zaspokoić potrzeby swoich mieszkańców. W tym obszarze Spółdzielnia skupia się na promocji produktów o długim terminie przydatności do spożycia. Mleko UHT Łaciate, Happy Barn i Milcasa – to trzy główne marki Mlekpolu, które są obecne na rynku chińskim zarówno na platformach e-commerce, w kanale HoReCa, jak i w kanałach tradycyjnych, np. supermarketach.
Źródło: Prowly
Fot: mat. prasowe