Z rynku FMCG

Największa fabryka FoodWell otrzymała kolejny raz najwyższą możliwą ocenę

Środa, 05 czerwca 2024
FoodWell kontynuuje dynamiczny rozwój fabryki w Janowie Podlaskim. Jak podkreśla założyciel firmy, lokalizacja zakładu jest jedną z przewag konkurencyjnych. Miejscowość, posiadająca niepowtarzalną atmosferę, położona w terenie pełnym lasów i naturalnej zieleni, a jednocześnie logistycznie blisko budowanej autostrady A2, staje się najważniejszym punktem na mapie tworzonej od dekad firmy.
- Wybór Janowa Podlaskiego na główną fabrykę nie jest przypadkowy. FoodWell wyznaje styl „zdrowego życia”. Wyrażamy to nie tylko poprzez najwyższej jakości produkty oparte o naturalne składniki, ale również filozofię funkcjonowania firmy. Działamy przy zachowaniu profesjonalizmu, charakterystycznego dla największych przedsiębiorstw międzynarodowych, ale nie chcemy być korporacją, lecz zdecydowanie stawiać na relacje i bliskość, jak również na ekologię – tłumaczy Marian Owerko, założyciel i przewodniczący Rady Nadzorczej FoodWell.

Zlokalizowana w Janowie Podlaskim fabryka zatrudnia obecnie 269 osób, z czego 242 pracują na liniach produkcyjnych, a kadra zarządcza i działy wsparcia fabryki liczą 27 pracowników. Efektem dynamicznego rozwoju są nowe międzynarodowe kontrakty podpisywane m.in. z największymi dystrybutorami i z globalnymi markami.

W Janowie Podlaskim zlokalizowane są centra: Research & Development i Zarządzania Jakością. FoodWell cały czas poszukuje pracowników, szczególnie techników i fachowców z wyższym wykształceniem oraz doświadczeniem w obszarach technologii, R&D czy jakości produkcji.

- Weekendy mamy tu codziennie – uśmiecha się Paweł Szczurek, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju, który świadomie wybrał Janów Podlaski jako miejsce kariery zawodowej i życia, rezygnując z aglomeracji. – Zaraz po pracy wsiadam na rower albo zakładam buty sportowe i biegnę leśnymi ścieżkami. To jest atut, którego nie znajdzie się w mieście. Praca w dużym zakładzie produkcyjnym to olbrzymia odpowiedzialność, która czasem rodzi naturalne napięcia. Jednak tu, w Janowie Podlaskim, wystarczy się rozejrzeć, żeby zrozumieć, jakie znaczenie ma możliwość obcowania z przyrodą na co dzień – dodaje. 

Zarządzający FoodWell podkreślają, że Janów Podlaski rozwija się w synergii z fabryką. Dzięki jej funkcjonowaniu wracają tu ci spośród mieszkańców, którzy wcześniej wyjechali na studia do Lublina, Olsztyna, Białegostoku czy Warszawy. Sukces biznesu, którego skala liczona jest w setkach milionów przychodów, a produkty sprzedawane są w ponad 70 krajach, łamie stereotyp „ściany wschodniej” jako „miejsca, z którego się ucieka”.

– Aktywnie współpracujemy z lokalnymi uczelniami, tworząc dedykowane projekty edukacyjne. Gwarantujemy studentom i absolwentom możliwość zrobienia kariery w profesjonalnie funkcjonującym środowisku, niczym nie odbiegającym od największych ośrodków w Polsce czy za granicą. Współpraca z samorządem, coraz lepszy poziom infrastruktury czy wspomniana możliwość obcowania z przyrodą to czynniki decydujące o sukcesie tego projektu. W naszych fabrykach w Janowie Podlaskim i Włocławku, co roku produkujemy 0,5 mld opakowań zdrowych produktów co stawia nas w szeregu największych fabryk w naszej branży w Europie – dodaje Marian Owerko.
    


Źródło: Brandscope 
Fot: mat. prasowe




tagi: FoodWell , Bakalland , certyfikat BRC AA+ , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,