Wiadomości

Duży Ben z dwucyfrowym wzrostem ze sprzedaży i dalsze inwestycje w e-commerce

Wtorek, 28 maja 2024
Duży Ben, szybko rosnąca sieć marketów alkoholowych, w 2023 r. przyczynił się do wzrostu sprzedaży w segmencie Projektów Grupy Eurocash o 21 proc. Na ten rok planowane jest dalsze wdrażanie nowych udogodnień dla klientów z wykorzystaniem nowych technologii. Działania z obszarów m.in. e-commerce i q-commerce wpisują się w strategię rozwoju sieci, przeobrażając specjalistyczny market w kierunku nowoczesnej omnichannelowej sieci sklepów z elementami convenience, bogatą ofertą produktów i usług pierwszej potrzeby. To właśnie wielokanałowe narzędzia i wysoki poziom obsługi klienta wyróżniają markety Dużego Bena na rynku.
Opublikowane za rok 2023 wyniki finansowe pokazują, że innowacyjny koncept biznesowy, jakim jest Duży Ben, odegrał kluczową rolę w rozwoju strategicznych inicjatyw w segmencie Projektów Grupy Eurocash. Sprzedaż towarów realizowana w tym obszarze wyniosła w ub. roku 924,6 mln zł (w tym 411 mln zł dla sieci Duży Ben) w porównaniu do 761,4 mln zł za rok 2022. Także w 1 kw. 2024 r. w Dużym Benie wzrosła zarówno wartość sprzedaży rok do roku (108,34 mln zł w porównaniu do 81,97 mln za ten sam okres w 2023 r., co daje wzrost o 32 proc.), jak również liczba sklepów (odpowiednio 426 placówek vs. 338). Sieć zanotowała również wzrost sprzedaży na sklepach porównywalnych (lfl) o 10 proc.

Duży Ben inwestuje w e-commerce 

Dobre wyniki finansowe przekładają się na dalsze inwestycje w rozwój marketów. Po udanym pilotażu zrealizowanym jesienią ubiegłego roku, sieć uruchomiła platformę e-commerce sklep.duzyben.pl, która umożliwia realizację zamówień w formule click&collect. Klienci sieci zyskali możliwość zamówienia produktów online z szybkim odbiorem w wybranym sklepie. Poszerzony asortyment, dedykowane oferty i konkursy, czy baza wiedzy o alkoholach to dodatkowe korzyści dla osób składających zamówienie na platformie. Duży Ben swoim klientom zaproponował również wygodny model subskrypcyjny w kilku cyklicznych wariantach, a w ostatnim czasie wdrożył nową usługę dostawy pod drzwi. 

– Dzięki omnichannelowej strategii, obecności w e-commerce i q-commerce, czy narzędziom takim jak lojalnościowa aplikacja mobilna, możemy elastycznie spełnić różnorodne oczekiwania klientów i troszczyć się o ich wygodę. Stałe ulepszanie doświadczeń w sklepie oraz oferowanie im pełnego wachlarza rozwiązań dostosowanych do ich potrzeb są dla nas priorytetem i realizujemy te cele wielowymiarowo. Dodatkowo, wysoki wskaźnik oceny NPS utwierdza nas w tym, że nasze działania zmierzają we właściwym kierunku – mówi Michał Florkiewicz, dyrektor generalny sieci Duży Ben, Grupa Eurocash.  

Wygoda na pierwszym miejscu 

Dostawy do domu z platformy e-commerce to komplementarne działanie uzupełniające obecną ofertę usług Dużego Bena. W 2022 r. sieć marketów nawiązała współpracę z Glovo, popularną platformą oferującą szybkie dostawy, a pod koniec 2023 r. z aplikacją InPost Fresh, w tym roku natomiast rozpoczęto współpracę z platformą pyszne.pl. Zgodnie z analizami, tego typu usługi cieszą się dużą popularnością wśród klientów, a koszyk zakupowy w Glovo jest nawet trzykrotnie większy niż w sklepie stacjonarnym. W systemie quick-commerce funkcjonuje obecnie ponad 300 placówek sieci, a dzięki współpracy z aplikacją właściciela popularnych paczkomatów produkty Dużego Bena dostępne są w całej Polsce. 

Dodatkowe korzyści klientom Dużego Bena zapewnia także współpraca z partnerami takimi jak InPost i PointPack, umożliwiając wysyłkę i nadania paczek bezpośrednio ze wszystkich placówek oraz niemal 300 dedykowanych paczkomatów stanowiących element wyposażenia sklepu. Za pośrednictwem sieci obsłużono już ponad 3 mln przesyłek.  

– Chcemy, aby markety Duży Ben prezentowały się w oczach klientów jako nowoczesne sklepy, w których mogą szybko i wygodnie zrealizować wiele potrzeb. Oferujemy nie tylko alkohol, ale również bogatą gamę produktów niealkoholowych, przekąsek, wyrobów tytoniowych czy usług, które ułatwiają codzienne życie. Stawiamy na nowoczesne rozwiązania z myślą o wygodzie klientów, a jednocześnie pamiętamy, że technologia to nie wszystko. Wysoki poziom obsługi klienta w sklepach stanowi ważny element naszej przewagi konkurencyjnej. Wyniki badania NPS za 2023 rok oraz pierwszy kwartał tego roku potwierdzają, że nasza sieć osiąga wyjątkowo wysokie noty, co świadczy o zadowoleniu klientów i ich lojalności wobec marki – dodaje Florkiewicz. 



Źródło: PR Hub 
Fot: mat. prasowe



tagi: Duży Ben , inwestycje , e-commerce , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,