Wywiady

Nowy wizerunek, taka sama pasja

Środa, 15 maja 2024 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 05/218. Maj 2024
Tradycja i nowoczesność w jednym znaku, dostępność i jakość dla każdego, najlepsze smaki wspólnych chwil – to najważniejsze wartości towarzyszące marce Skiba przy wprowadzonym rebrandingu. Jakie działania obejmował, dlaczego został wdrożony oraz o planach na przyszłość opowiada Mirosława Skiba, Wiceprezes Zarządu w Zakładach Mięsnych Skiba.

Zakłady Mięsne Skiba w ostatnim czasie przeprowadziły rebranding swojej marki. Proszę opowiedzieć o wprowadzonych zmianach. 

Nasza firma, z długą historią i sporym dorobkiem, stale się rozwija. Jesteśmy jednym z największych, polskich przedsiębiorstw branży mięsnej. Zdecydowaliśmy się na odświeżenie naszego logo i opakowań, by jeszcze lepiej oddać esencję marki Skiba. Nowa architektura opakowań z nową mocą komunikuje najważniejsze wartości naszej marki, tj. doświadczenie, nasz rodowód, polski kapitał, a przede wszystkim jakość naszych produktów. 

Dlaczego zdecydowali się Państwo na rebranding? 

Rebranding to naturalny krok w ewolucji naszej marki. Chcieliśmy, aby była ona jeszcze bardziej rozpoznawalna i kojarzona z najwyższą jakością. Nowe logo i opakowania nie tylko odświeżają nasz wizerunek, ale również podkreślają tożsamość i tradycje marki Skiba. Nasza misja „Łączy nas smak” jest teraz bardziej niż kiedykolwiek zrozumiała, pokazując nasze zaangażowanie w tworzenie relacji przy wspólnych posiłkach. Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie rebrandingu marki Skiba również w kontekście naszych sklepów i hurtowni, ponieważ jest to bardzo ważne miejsce spotkań konsumentów z marką Skiba. Przykładamy szczególną uwagę, by były one komfortowe, przyjemne w odbiorze oraz zapewniały naszym konsumentom szeroki wybór produktów najwyższej jakości. Chcemy także w czytelny sposób komunikować wartości naszej marki. 

Jakie są Państwa plany na przyszłość? Czy możemy spodziewać się nowych produktów? 

Naszym celem jest kontynuacja zaplanowanej misji poprzez oferowanie autentycznych i wysokiej jakości produktów, które łączą ludzi przy wspólnym posiłku. W związku z rebrandingiem wprowadziliśmy kilka nowych propozycji. Jedną z nich są bezglutenowe mini parówki Skibusie 100% mięsa z szynki. Te smaczne mini parówki nie tylko zachwycają smakiem, ale także są odpowiednie dla osób z nietolerancją glutenu. Dodatkowo wprowadziliśmy Syte Serdelki z serem cheddar, które są prawdziwą gratką dla miłośników wyrazistego smaku. To połączenie tradycyjnej receptury serdelków z wyjątkowym dodatkiem sera cheddar zapewnia niezapomniane doznania kulinarne. Nie zawierają glutaminianu sodu i fosforanów, są nie tylko smaczne, ale także wysokiej jakości. To tylko część naszego zaangażowania w ciągły rozwój i dostosowanie się do potrzeb klientów. 

Jakie wartości chcą Państwo komunikować poprzez opakowania? 

Nasze opakowania nie tylko przyciągają uwagę swoim współczesnym designem, ale również informują klientów o cechach naszych produktów, takich jak brak konserwantów czy lokalizacja firmy w jednym z najczystszych regionów Polski – na malowniczych Kaszubach. Ilustracje na opakowaniach, przedstawiające ludzi przy wspólnym posiłku, podkreślają naszą misję łączenia ludzi smakiem. 

Do jakiego kanału sprzedaży skierowane są te produkty? Co mogą Państwo zaoferować dużym sieciom, a co małym osiedlowym sklepom? Na jakich kanałach sprzedaży opieracie swoją strategię sprzedażową? 

Chcemy być obecni wszędzie tam, gdzie Polacy poszukują wysokiej jakości mięsa i wędlin. Współpracujemy zarówno z największymi sieciami handlowymi, jak i posiadamy własną sieć sklepów i hurtowni, docierając do klientów na różnych poziomach lokalizacji i potrzeb. Nasze produkty są dla każdego, kto ceni sobie doskonały smak i tradycję. Zakłady Mięsne Skiba S.A. to nie tylko firma: to idea smaku, tradycji i wspólnych chwil przy stole. Przeprowadzony przez nas rebranding nie jest jedynie odświeżeniem wizerunku, ale także potwierdzeniem zaangażowania w ciągłe doskonalenie i kreowanie wyjątkowych doświadczeń smakowych dla naszych klientów. Dobre relacje są dla nas najważniejsze. 

Dziękuję za rozmowę.
Monika Książek


 

tagi: Zakłady Mięsne Skiba , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,