Wiadomości

Maspex sfinalizował przejęcie spółki Jan Becher - Karlovarská Becherovka

Poniedziałek, 06 maja 2024
Grupa Maspex sfinalizowała proces przejęcia spółki Jan Becher - Karlovarská Becherovka. W wyniku transakcji z Pernod Ricard Group, firma z Wadowic stała się właścicielem kultowej czeskiej marki Becherovka oraz zakładu produkcyjnego i magazynu w Karlovych Varach. Od 1 maja b.r. odpowiada za produkcję i sprzedaż tego kultowego alkoholu. Przejęcie legendarnej czeskiej marki likieru ziołowego o ponad 200-letniej historii, jest 21. przejęciem Grupy Maspex i drugim na czeskim rynku. Przychody ze sprzedaży Maspeksu w 2023 roku wyniosły 15 mld złotych.
W dniu 30.04.2024 roku Grupa Maspex – właściciel m.in. marek Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek oraz wiodących wódek takich jak: Żubrówka, Soplica i Absolwent – sfinalizowała transakcję zakupu spółki Jan Becher - Karlovarská Becherovka a.s., będącej właścicielem marki Becherovka oraz zakładu produkcyjnego wraz z magazynem w Karlovych Varach w Czechach. Becherovka to kultowy likier ziołowy i najstarsza marka alkoholu w Czechach. Powstaje w oparciu o sekretną recepturę przekazywaną z pokolenia na pokolenie. Jest to już 21. przejęcie firmy z Wadowic, a 12 z nich miało miejsce poza granicami kraju. To też drugie przejęcie na rynku czeskim.

Akwizycja pozwoli na rozszerzenie portfolio Maspeksu o wyjątkowy produkt, ale również jest dowodem umacniania pozycji na rynku napojów alkoholowych, na którym firma jest obecna od 2022 roku. Becherovka jako silna i ceniona marka, doskonale wpisuje się w strategię Grupy Maspex, opierającą się na zapewnianiu konsumentom produktów najwyższej jakości.

Wioleta Czaja, Dyrektor Generalny Business Unit Czechy i Słowacja, Grupa Maspex: „Obecnie naszym głównym priorytetem jest integracja oraz utrzymanie sprzedaży, poprzez efektywne włączenie Becherovki do naszej oferty. Bez wątpienia będziemy kontynuować inwestycje w markę – zarówno poprzez rozwój produktu, jak i działania marketingowe. Becherovkę chcemy także wspierać międzynarodowo. Dlatego produkt będzie dostępny w ofercie naszych oddziałów, a także planujemy jego ekspansję na rynki eksportowe, dzięki czemu jeszcze większa liczba konsumentów będzie miała szansę delektować się wyjątkowym smakiem wyrobów tej marki.”

Transakcja przyniesie korzyści także Partnerom Handlowym Maspeksu w Czechach i na Słowacji, którzy zyskają dostęp do bogatszej oferty obejmującej renomowane marki alkoholowe, takie jak Becherovka i Żubrówka oraz bezalkoholowe w tym Relax, Tiger czy River Tonic. Poszerzenie asortymentu zwiększy ich atrakcyjność na rynku, generując jednocześnie dodatkowe korzyści wynikające z synergii tych produktów.




Źródło: PR Hub




tagi: Grupa Maspex , Jan Becher , Karlovarská Becherovka , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,