Z rynku FMCG

Escape room PepsiCo Positive przyjechał do Warszawy

Środa, 24 kwietnia 2024
To pokój zagadek w całości poświęcony strategii zrównoważonego rozwoju firmy. Choć pierwotnie projekt adresowany był wyłącznie do pracowników, teraz po raz pierwszy skorzystać mogą z niego także mieszkańcy stolicy.
Dwa kontenery transportowe stanęły na Placu Konesera na warszawskiej Pradze, tuż obok siedziby głównej firmy. Nietypowa instalacja – PepsiCo Positive to oryginalny projekt PepsiCo. Po trzech europejskich krajach, przyszedł czas na Polskę. Przestrzeń kontenerów zaaranżowano w przestronny pokój  zagadek, który przed uczestnikami zabawy stawia serię dziewięciu zadań. Wszystkie pytania krążą bowiem wokół trzech filarów zrównoważonego rozwoju całej organizacji - neutralności klimatycznej, pozytywnym rolnictwie, a także pozytywnych wyborach dla planety i konsumentów. Escape Room oparty jest na rozwiązaniach cyfrowych, zatem łatwo dostosować treści i łamigłówki do specyfiki danego rynku. Uczestnicy gry mają 45 minut na rozwiązanie dziewięciu zagadek i „ucieczkę” z pokoju. W pierwszych dniach od uruchomienia instalacji Escape Room PepsiCo Positive był udostępniony wyłącznie pracownikom. Aktualnie (do 19 maja) w bezpłatnej zabawie może wziąć udział każdy (w godz. 12-20). By jak najlepiej wykorzystać czas, polecane jest jednak organizowanie się w 6-8 osobowe zespoły. Na wejścia, które są realizowane o pełnych godzinach, obowiązują wcześniejsze zapisy online (szczegóły: https://pepescaperoom.pl/).

Jest to projekt, który cieszył się ogromnym zainteresowaniem na kilku europejskich rynkach. Formuła, czyli popularyzowanie wiedzy CSR-owej w formie gamingu, sprawdza się doskonale i zapewnia mnóstwo emocji. Tym razem, po raz pierwszy, postanowiliśmy wyjść z projektem szerzej, poza własne struktury. Pokój zagadek PepsiCo Positive udostępniamy wszystkim mieszkańcom Warszawy oraz turystom odwiedzającym Plac Konesera do 19 maja br. – mówi Julian Krzyżanowski, Corporate Affairs Manager w PepsiCo.

Przedsięwzięcie wpisuje się w założenia strategii pep+ (pep positive). Obejmuje ona transformację PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju we wszystkich obszarach działalności firmy.

Pep+ leży u podstaw sposobu, w jaki PepsiCo planuje wzrastać w najbliższych latach. Zdajemy sobie sprawę, że nasz zespół potrzebuje solidnych podstaw w postaci wiedzy na temat zrównoważonego rozwoju, abyśmy mogli podejmować decyzje, które będą miały pozytywny wpływ zarówno na ludzi, jak i naszą planetę, zapewniając jednocześnie wzrost biznesowy. Escape Room pep+ to nasz najnowszy sposób na zaangażowanie pracowników. To właśnie dzięki grywalizacji pojęcia w zakresie zrównoważonego rozwoju bardziej zapadają w pamięć i mają wpływ na podejmowane przez nas decyzje – przyznaje Jim Andrew, Chief Sustainability Officer w PepsiCo.

Escape Room ruszył w podróż w czerwcu 2023 roku, odwiedzając siedziby główne i zakłady PepsiCo w Belgii, Holandii i Niemczech. W sześciu lokalizacjach odwiedziło go tysiąc osób, głównie pracownicy, ale też klienci i inni interesariusze. Po pobycie w Polsce, instalacja uda się w podróż do Hiszpanii.



Źródło: K+ Agency
Fot: mat. prasowe



tagi: Escape room PepsiCo Positive , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,