Marka Lipton idzie z duchem czasu i inspiruje do wykorzystywania czasu na…przyjemności! Proszę opowiedzieć więcej o przesłaniu najnowszej kampanii.
W obecnym zabieganym świecie wszystko dzieje się szybko, a my sami mamy dużo obowiązków. Chcemy zachęcać naszych konsumentów do chwil przyjemności, które pozwalają zatrzymać się i złapać oddech. Chwile przyjemności, hobby, pasje dostarczają nam radości i często dają nową energię do działania. Warto o tym pamiętać. W trakcie naszej kampanii chcemy zachęcać właśnie do takich małych chwil przyjemności na co dzień, w które doskonale wpisuje się dwuowocowa herbatka Lipton.
Skąd pomysł na połączenie właśnie herbatek owocowych Lipton i przyjemności?
W trakcie badań konsumenckich, przeprowadzanych w Polsce, pytaliśmy obecne i potencjalne konsumentki herbatek owocowych kiedy i dlaczego po nie sięgają. I właśnie wtedy usłyszeliśmy, że te herbatki są pite w trakcie przerwy, relaksu, kiedy szukamy przyjemności i takiej chwili dla siebie. Jest to inna okazja spożywania niż np. herbat czarnych, które często pite są o poranku dla rozbudzenia, czy herbat ziołowych, które konsumowane są w celach prozdrowotnych.
Co takiego wyróżnia propozycję Lipton wśród herbatek owocowych na rynku?
Tworząc linię herbatek owocowych Lipton szukaliśmy propozycji, która przyciągnie młodszych konsumentów i wniesie powiew świeżości do kategorii. Stąd pomysł połączenia różnych owocowych smaków. Lipton w swojej ofercie ma egzotyczne i klasyczne połączenia takie jak mango i czarna porzeczka czy malina i bez. Zadbaliśmy o to, aby nasze warianty różniły się od siebie smakiem, aromatem, ale też i kolorem bo przecież inny kolor ma malina czy mango i inaczej się parzą. Zależało nam również na wyważeniu smaku herbatek, aby nie były zbyt kwaśne i oczywiście, aby były w 100% z naturalnych składników.
Do kogo skierowana jest kampania i nowa oferta herbat? Jaki jest ten konsument i czego oczekuje od produktu?
Nową kampanią chcemy dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Natomiast naszą główną grupą komunikacyjną są millenialsi i generacja Z. Wynika to z tego, że właśnie wśród tych grup rynek ma najniższą penetrację. Lipton, jako lider kategorii, odpowiada za rekrutację nowych użytkowników. Wprowadzając na rynek herbatki owocowe Lipton słuchaliśmy konsumentów, którzy poszukują w tym produkcie przyjemnego, naturalnego smaku oraz różnorodności. I to właśnie dostarczamy w naszych herbatkach owocowych.
Jakie inne działania wspierają kampanię?
1 marca rozpoczęliśmy kampanię od silnej aktywności w digitalu oraz telewizji. Nie tylko poprzez standardowe reklamy, ale również obecność w show „Mam Talent”. To program o poszukiwaniu swoich pasji i odkrywaniu talentów, a spełnianie marzeń to przyjemność, która silnie związana jest z marką Lipton. Stąd nasza obecność. Kolejnym miejscem, gdzie się pojawiamy jest sieć kin Kinads, bo te placówki to również miejsce, do którego przychodzimy dla przyjemności – obejrzeć film. Telewizja i duży ekran to oczywiście tylko część naszych działań.
Kierując się do pokoleń milenialsów i Z – bardzo mocno stawiamy na działania w digitalu i social mediach. Tutaj aktywujemy dedykowaną część kampanii z Julią Wieniawą. Zależy nam na zbudowaniu nowoczesnego wizerunku marki Lipton oraz relacji właśnie z młodszym pokoleniem odbiorców. W planach mamy również szerokie działania influencerskie.
Kampanię w mediach będziemy wspierać także działaniami w punktach sprzedaży. W kwietniu rusza nasza loteria, w której do wygrania są same przyjemności.
Chcemy również pobudzić konsumpcję latem, w prosty sposób dodając kostki lodu do zaparzonej na gorąco herbatki owocowej Lipton. I taką właśnie herbatkę będzie można skosztować w strefie Lipton na Green Olsztyn Festiwal. W naszej strefie będzie można również spotkać Julię Wieniawę.
Proszę opowiedzieć o współpracy z ambasadorką. Dlaczego Julia Wieniawa?
Julia Wieniawa to niezwykła artystka młodego pokolenia. Jest to aktorka i piosenkarka, która zbudowała imponującą i zaangażowaną społeczność na swoich kanałach w social mediach. Jest to jednocześnie osoba, która zdecydowanie oprócz ciężkiej pracy stara się znaleźć czas na swoje pasje i rzeczy, które sprawiają jej przyjemność. Stąd decyzja, by została ona ambasadorką Lipton. I jest to bardzo przyjemna współpraca.
Dziękuję za rozmowę
Monika Górka
tagi: Lipton , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...