Wywiady

Trzy pytania do Andrzeja Maksysko, Chief Commercial Officer Bayadera Poland

Środa, 17 kwietnia 2024 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 04/218. Kwiecień 2024
Trzy pytania do Andrzeja Maksysko, Chief Commercial Officer Bayadera Poland kieruje Joanna Kowalska.
Jakie trendy na rynku alkoholi są najbardziej widoczne?

Obecnie, na spadającym, szeroko rozumianym rynku alkoholi mocnych, najbardziej widocznym trendem jest rozwój kanału nowoczesnego, szczególnie przez wzrosty sprzedaży w dyskontach. Jednocześnie obserwujemy znaczący spadek sprzedaży w dużych i małych sklepach oraz specjalistycznych placówkach alkoholowych na rynku tradycyjnym.

Coroczne wzrosty podatku akcyzowego zmuszają producentów do obniżania zawartości alkoholu w swoich produktach. A to paradoksalnie jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby klientów. Coraz więcej konsumentów szuka produktów o niższej zawartości alkoholu, ale też widzimy rosnący trend spożywania koktajli.

Czego obecnie wymaga konsument od produktów z tej kategorii?

Konsument coraz częściej przy wyborze produktu z kategorii alkoholi mocnych szuka innowacji, nowych smaków oraz zwraca uwagę na to czy producent dba o ekologię w procesie produkcji. Coraz ważniejsza dla wielu konsumentów staje się także wysoka jakość składników i rezygnacja z chemicznych dodatków w procesie wytwarzania. Wielu konsumentów mocno przywiązuje się do marek, które trafiły w ich gusta. Dlatego ważnym elementem strategii takich firm jak Bayadera Poland jest proponowanie nowym klientom produktu o tak wysokiej jakości, by pozostali z markami na dłużej.

Co ze swojego portfolio polecacie?

W naszej ofercie znajduje się wiele marek z segmentu premium i superpremium. Tymi, które w naszej ocenie mogą najbardziej przypaść do gustu polskim konsumentom są m.in. wódki czyste z doskonałego ukraińskiego zboża – Hlibny Dar.

Marka Avokado to z kolei duża innowacja w świecie wódki ze względu na to, że w procesie produkcji używamy całych owoców awokado, które nadają temu trunkowi niepowtarzalny smak. Świetnie komponuje się w drinkach.

Kolejną marką, w którą bardzo wierzymy, jest Koskenkorva pochodząca od fińskiego, ekologicznego producenta wódki. Poza wódkami czystymi z jęczmienia brand oferuje szeroką gamę likierów o niepowtarzalnych smakach.






tagi: Bayadera Poland , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,