Trzy pytania do Andrzeja Maksysko, Chief Commercial Officer Bayadera Poland kieruje Joanna Kowalska.
Jakie trendy na rynku alkoholi są najbardziej widoczne?
Obecnie, na spadającym, szeroko rozumianym rynku alkoholi mocnych, najbardziej widocznym trendem jest rozwój kanału nowoczesnego, szczególnie przez wzrosty sprzedaży w dyskontach. Jednocześnie obserwujemy znaczący spadek sprzedaży w dużych i małych sklepach oraz specjalistycznych placówkach alkoholowych na rynku tradycyjnym.
Coroczne wzrosty podatku akcyzowego zmuszają producentów do obniżania zawartości alkoholu w swoich produktach. A to paradoksalnie jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby klientów. Coraz więcej konsumentów szuka produktów o niższej zawartości alkoholu, ale też widzimy rosnący trend spożywania koktajli.
Czego obecnie wymaga konsument od produktów z tej kategorii?
Konsument coraz częściej przy wyborze produktu z kategorii alkoholi mocnych szuka innowacji, nowych smaków oraz zwraca uwagę na to czy producent dba o ekologię w procesie produkcji. Coraz ważniejsza dla wielu konsumentów staje się także wysoka jakość składników i rezygnacja z chemicznych dodatków w procesie wytwarzania. Wielu konsumentów mocno przywiązuje się do marek, które trafiły w ich gusta. Dlatego ważnym elementem strategii takich firm jak Bayadera Poland jest proponowanie nowym klientom produktu o tak wysokiej jakości, by pozostali z markami na dłużej.
Co ze swojego portfolio polecacie?
W naszej ofercie znajduje się wiele marek z segmentu premium i superpremium. Tymi, które w naszej ocenie mogą najbardziej przypaść do gustu polskim konsumentom są m.in. wódki czyste z doskonałego ukraińskiego zboża – Hlibny Dar.
Marka Avokado to z kolei duża innowacja w świecie wódki ze względu na to, że w procesie produkcji używamy całych owoców awokado, które nadają temu trunkowi niepowtarzalny smak. Świetnie komponuje się w drinkach.
Kolejną marką, w którą bardzo wierzymy, jest Koskenkorva pochodząca od fińskiego, ekologicznego producenta wódki. Poza wódkami czystymi z jęczmienia brand oferuje szeroką gamę likierów o niepowtarzalnych smakach.
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.