Rynek produktów typu convenience charakteryzuje się dość stabilną dynamiką rozwoju. Silna tradycja spożywania ciast i wypieków w domu z jednej strony, z drugiej zaś moda na przygotowywanie potraw, w sposób szybki i prosty warunkują stały popyt na ciasta w proszku i dodatki do ciast. Złotym okresem sprzedaży są właśnie miesiące poprzedzające najważniejsze święta w roku - Boże Narodzenie i Wielkanoc - informuje Kamila Szlachetka, specjalista PR w firmie Rieber Foods Polska S.A. - producenta marki Delecta.
„Jak wskazują wyniki badań Zwyczajów Żywieniowych Polaków, przeprowadzonych przez GfK Polonia (omnibus, Polska maj 2007, badanie własne GfK Polonia), niemal połowa rodaków przygotowuje ciasta w domu i deklaruje, że nigdy nie jada ciast i słodyczy w kawiarniach. Jeszcze rzadziej miejscem spożywania ciast i słodyczy są galerie i centra handlowe. Jest to istotne z punktu widzenia rozwoju kategorii mieszanek ciast w proszku. Polacy pieką ciasta średnio raz w miesiącu. Ci, którzy robią to od czasu do czasu, najczęściej przygotowują ciasta z okazji Świąt Bożego Narodzenia (60%) oraz Wielkanocy (57%). Jednocześnie, ponad połowa z nich przygotowuje również wypieki bez specjalnej okazji." - mówi Kamila Szlachetka z Rieber Foods Polska i dodaje, że wśród konsumentów produktów convenience marki Delecta, można wyróżnić zarówno osoby młode, dynamiczne i aktywne zawodowo, mieszkające w dużych miastach, które cenią przede wszystkim możliwość szybkiego i łatwego przygotowania wypieku, jak i tradycjonalistki z mniejszych miejscowości. Do tych drugich adresowana jest przede wszystkim kategoria dodatków do ciast.
„Delecta jest rynkowym liderem w kategorii mieszanek ciast w proszku z wartościowym udziałem rynkowym równym 46,4% z ponad 18 pkt proc. przewagi do najbliższego konkurenta. (AC Nielsen, wartościowe udziały rynkowe Total Poland, kategoria cake mixes, MAT JJ07).
W znacznej mierze przyczyniła się do tego trafna decyzja o wprowadzeniu na rynek ciast rodzinnych, o dużej gramaturze, z linii „Duża Blacha" oraz optymalizacja portfolio i jego dostosowanie do upodobań konsumentów" - mówi Kamila Szlachetka.
Delecta w świątecznej ofercie proponuje klientom Ciasto kruche z najpopularniejszej linii ciast do pieczenia Duża Blacha, przygotowane według tradycyjnej, polskiej receptury i przeznaczone do wykorzystania jako podstawa do domowych wypieków, dwa aromaty do ciasta: szarlotkowy i korzenny - przeznaczone do pierników i ciast z jabłkami - oraz Piernik świąteczny. Ponadto, odświeżeniu poddano Ciasto drożdżowe Duża Blacha, które zostało ulepszone poprzez dodanie drożdży do rełatwiejsze w przygotowaniu.
W okresie przedświątecznym Delecta będzie dobrze widoczna w punktach sprzedaży poprzez ekspozycje, POSy, standy, degustacje. Przygotowano również ciekawe akcje promocyjne dla konsumentów, związane z grupą ciast linii Duża Blacha i przypraw do pieczenia: cukry i proszki - dodaje przedstawicielka Rieber Foods Polska S.A..
Szeroką ofertę na rynku produktów typu convenience ma firma Gellwe. Są to linie deserów instant Słodki Kubek, ciasta i kawy Cappuccino 3w1. „Oczywiście w obliczu zbliżających się Świąt szczególny nacisk Gellwe kładzie na ofertę dotyczącą ciast. Firma przygotowała dwa nowe ciasta z serii Ciast Rodzinnych (porcja na dużą blachę) - Ciasto Czekoladowe z kawałkami czekolady, oraz ciasto dwukolorowe Zebra. Produkty Gellwe będą również wspierane wieloma promocjami oraz materiałami POS" - mówi Kinga Drużkowska z działu PR firmy Gellwe Sp. z o. o.
Świąteczną ofertę przygotował również Dr. Oetker. Jak informuje Lidia Jarocka, senior product manager marketing Dr. Oetker Polska Sp. z o.o. znajdziemy w niej m.in. Piernik z linii XXL oraz nowość na polskim rynku - Sernik toffi. Wśród nowych produktów wymienić należy Ciasta XXL marmurkowe i drożdżowe, które można dowolnie urozmaicać owocami, powidłami lub po prostu upiec zgodnie z przepisem.
„Zgodnie z ogólnymi trendami panującymi na rynku żywności, konsumenci coraz chętniej poszukują gotowych rozwiązań. Wiąże się to trybem życia (brak czasu wynikający z długich godzin pracy), a także z mniejszymi umiejętnościami kulinarnymi młodszego pokolenia. Te dwie kwestie determinują głównie kierunek rozwoju rynku - a tym właśnie kierunkiem są produkty typu convenience. Dlatego też, w przyszłości należy spodziewać się dalszego rozwoju tych kategorii" - dodaje Kinga Drużkowska.
2007-12-17
Jak wynika z najnowszego raportu firmy technologicznej...
Dzięki podpisanej z Axpo Polska umowie route-to-market sklepy...
Lidl jako pierwsza sieć handlowa zamontowała butelkomaty we...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...
Eksperci zapowiadają, że nowe przepisy TFR i MiCA...
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....