Rynek produktów typu convenience charakteryzuje się dość stabilną dynamiką rozwoju. Silna tradycja spożywania ciast i wypieków w domu z jednej strony, z drugiej zaś moda na przygotowywanie potraw, w sposób szybki i prosty warunkują stały popyt na ciasta w proszku i dodatki do ciast. Złotym okresem sprzedaży są właśnie miesiące poprzedzające najważniejsze święta w roku - Boże Narodzenie i Wielkanoc - informuje Kamila Szlachetka, specjalista PR w firmie Rieber Foods Polska S.A. - producenta marki Delecta.
„Jak wskazują wyniki badań Zwyczajów Żywieniowych Polaków, przeprowadzonych przez GfK Polonia (omnibus, Polska maj 2007, badanie własne GfK Polonia), niemal połowa rodaków przygotowuje ciasta w domu i deklaruje, że nigdy nie jada ciast i słodyczy w kawiarniach. Jeszcze rzadziej miejscem spożywania ciast i słodyczy są galerie i centra handlowe. Jest to istotne z punktu widzenia rozwoju kategorii mieszanek ciast w proszku. Polacy pieką ciasta średnio raz w miesiącu. Ci, którzy robią to od czasu do czasu, najczęściej przygotowują ciasta z okazji Świąt Bożego Narodzenia (60%) oraz Wielkanocy (57%). Jednocześnie, ponad połowa z nich przygotowuje również wypieki bez specjalnej okazji." - mówi Kamila Szlachetka z Rieber Foods Polska i dodaje, że wśród konsumentów produktów convenience marki Delecta, można wyróżnić zarówno osoby młode, dynamiczne i aktywne zawodowo, mieszkające w dużych miastach, które cenią przede wszystkim możliwość szybkiego i łatwego przygotowania wypieku, jak i tradycjonalistki z mniejszych miejscowości. Do tych drugich adresowana jest przede wszystkim kategoria dodatków do ciast.
„Delecta jest rynkowym liderem w kategorii mieszanek ciast w proszku z wartościowym udziałem rynkowym równym 46,4% z ponad 18 pkt proc. przewagi do najbliższego konkurenta. (AC Nielsen, wartościowe udziały rynkowe Total Poland, kategoria cake mixes, MAT JJ07).
W znacznej mierze przyczyniła się do tego trafna decyzja o wprowadzeniu na rynek ciast rodzinnych, o dużej gramaturze, z linii „Duża Blacha" oraz optymalizacja portfolio i jego dostosowanie do upodobań konsumentów" - mówi Kamila Szlachetka.
Delecta w świątecznej ofercie proponuje klientom Ciasto kruche z najpopularniejszej linii ciast do pieczenia Duża Blacha, przygotowane według tradycyjnej, polskiej receptury i przeznaczone do wykorzystania jako podstawa do domowych wypieków, dwa aromaty do ciasta: szarlotkowy i korzenny - przeznaczone do pierników i ciast z jabłkami - oraz Piernik świąteczny. Ponadto, odświeżeniu poddano Ciasto drożdżowe Duża Blacha, które zostało ulepszone poprzez dodanie drożdży do rełatwiejsze w przygotowaniu.
W okresie przedświątecznym Delecta będzie dobrze widoczna w punktach sprzedaży poprzez ekspozycje, POSy, standy, degustacje. Przygotowano również ciekawe akcje promocyjne dla konsumentów, związane z grupą ciast linii Duża Blacha i przypraw do pieczenia: cukry i proszki - dodaje przedstawicielka Rieber Foods Polska S.A..
Szeroką ofertę na rynku produktów typu convenience ma firma Gellwe. Są to linie deserów instant Słodki Kubek, ciasta i kawy Cappuccino 3w1. „Oczywiście w obliczu zbliżających się Świąt szczególny nacisk Gellwe kładzie na ofertę dotyczącą ciast. Firma przygotowała dwa nowe ciasta z serii Ciast Rodzinnych (porcja na dużą blachę) - Ciasto Czekoladowe z kawałkami czekolady, oraz ciasto dwukolorowe Zebra. Produkty Gellwe będą również wspierane wieloma promocjami oraz materiałami POS" - mówi Kinga Drużkowska z działu PR firmy Gellwe Sp. z o. o.
Świąteczną ofertę przygotował również Dr. Oetker. Jak informuje Lidia Jarocka, senior product manager marketing Dr. Oetker Polska Sp. z o.o. znajdziemy w niej m.in. Piernik z linii XXL oraz nowość na polskim rynku - Sernik toffi. Wśród nowych produktów wymienić należy Ciasta XXL marmurkowe i drożdżowe, które można dowolnie urozmaicać owocami, powidłami lub po prostu upiec zgodnie z przepisem.
„Zgodnie z ogólnymi trendami panującymi na rynku żywności, konsumenci coraz chętniej poszukują gotowych rozwiązań. Wiąże się to trybem życia (brak czasu wynikający z długich godzin pracy), a także z mniejszymi umiejętnościami kulinarnymi młodszego pokolenia. Te dwie kwestie determinują głównie kierunek rozwoju rynku - a tym właśnie kierunkiem są produkty typu convenience. Dlatego też, w przyszłości należy spodziewać się dalszego rozwoju tych kategorii" - dodaje Kinga Drużkowska.
2007-12-17
Dotychczasowy dyrektor sprzedaży i członek zarządu w Kraft...
Z najnowszego raportu pt. „Obawy i lęki mikro oraz małych...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...