Drogeria

P&G inspiruje do troski o środowisko na co dzień

Środa, 06 marca 2024
W ostatnim czasie koncern Procter & Gamble wprowadził szereg rozwiązań w opakowaniach marek takich jak np. Ariel, Lenor, Gillette czy Always, redukując zastosowanie plastiku – wszystko po to, by ekologiczne wybory na co dzień były łatwiejsze i bardziej kuszące.
Od 2023 roku wszystkie opakowania Lenor są produkowane z plastiku pochodzącego z recyklingu poużytkowego (PCR), a także w pełni nadają się do ponownego przetworzenia. Z kolei wprowadzone niedawno na polski rynek opakowanie kapsułek Ariel ECOCLIC® wykonane jest z kartonu, który w 70% pochodzi z recyklingu. Ponadto opakowanie nadaje się do ponownego przetworzenia. Z tworzyw sztucznych na rzecz kartonu rezygnują również marki Gillette i Gillette Venus. Nowe opakowania maszynek systemowych nie zawierają plastiku i są wykonane w ponad 50% z certyfikowanych przez FSC włókien pochodzących z recyklingu. Znajdująca się wewnątrz opakowania „tacka” na maszynkę wytworzona jest z kolei z papieru pochodzącego w 95% z odzysku. Całość nadaje się do ponownego przetworzenia. Naukowcy P&G testujący alternatywne materiały opracowali również metodę produkcji cienkiego i wytrzymałego papieru. Rozwiązanie to już jest dostępne dla konsumentów – produkty Always Cotton Protection Pad są sprzedawane w papierowych opakowaniach nadających się do recyklingu. Do 2030 roku opakowania produktów koncernu mają w 100% nadawać się do recyklingu lub do wielokrotnego użytku. Na innowacje firma co roku wydaje ponad 2 miliardy dolarów.

Bez_nazwy_1106.jpg




tagi: P&G , drogeria , sprzedaż , handel , konsument , rynek FMCG , kosmetyki , środki higieny , środki czystości ,