Biedronka zapobiegła wprowadzeniu na rynek 28 ton cukru, 21 ton soli i ponad 39 ton tłuszczu
Środa, 07 lutego 2024
Sieć Biedronka konsekwentnie dba nie tylko o portfele swoich klientów oferując im produkty w możliwie najniższych cenach, ale także o ich zdrowie. W 2023 roku Biedronka poprawiła skład i wartość odżywczą produktów oferowanych w sklepach i zapobiegła wprowadzeniu na rynek 28 ton cukru, 21 ton soli i ponad 39 ton tłuszczu.
Reformulacje to proces stale realizowany w sieci Biedronka, polegający na poprawie składu produktów marki własnej, tak aby stał się on optymalny z punktu widzenia potrzeb żywieniowych człowieka. Każdego roku kilkanaście produktów oferowanych na co dzień ponad 5 mln klientów odwiedzających sklepy sieci Biedronka przechodzi takie pozytywne zmiany. W u.br. sieć przeprowadziła piętnaście reformulacji – najwięcej – 7 – w zakresie ograniczenia soli, 4 w zakresie ograniczenia cukru i 2 w zakresie ograniczenia tłuszczu obecnego w produktach marki własnej. Dodatkowo w dwóch produktach zwiększono ilość błonnika.
Wśród popularnych produktów, których jakość polepszono pod kątem składu w 2023 roku jest m.in.: majonez Madero pod kątem ograniczenia cukru, pierogi z mięsem Nasze Smaki pod kątem ograniczenia soli, płatki czekoladowe i miodowe Vitanella pod kątem ograniczenia soli i cukru, chipsy serowe i solone Top w zakresie ograniczenia poziomu tłuszczu a z dań gotowych np. Strogonow z grzybami w zakresie ograniczenia poziomu soli.
Z zasady nie tylko polepszamy skład a tym samym jakość naszych produktów, ale dbamy również by przy tej okazji nie zmieniać walorów smakowych i przede wszystkim bezpieczeństwa oferowanych przez nas artykułów. Zbyt wysoka konsumpcja takich składników jak cukier, sól i tłuszcz może prowadzić do rozwoju wielu schorzeń. Dlatego ważne jest polepszanie składu produktów, ale także szeroka edukacja w zakresie pożądanych, dobrych nawyków żywieniowych. - mówi dr inż. Justyna Szymani, dyrektor Działu Rozwoju Jakości i Kontroli Marki Własnej w sieci Biedronka
Biedronka od 2014 roku stale poprawia skład i profil odżywczy produktów marki własnej coraz chętniej wybieranych przez klientów sieci. Co istotne, sieć stawia na zmiany tych składników i w tych produktach, których konsumpcja może mieć największy wpływ na zdrowie polskiego konsumenta. W całym okresie od 2014 r. do 2023 r., inicjatywa ta zapobiegła wprowadzeniu na rynek w Polsce a tym samym spożyciu ogółem ponad 5448 ton cukru, 318 ton soli i 2170 ton tłuszczu. Dodatkowo w latach 2022-2023 sieć wzbogaciła produkty marki własnej o ponad 70 ton błonnika.
Reformulacje produktów w Biedronce są szczególnie ważne w kontekście danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), która wskazuje, że średnio 60 % dorosłych Europejczyków cierpi na nadwagę lub otyłość. Otyłość to o główny czynnik ryzyka występowania chorób układu krążenia i nowotworów. W Polsce nadwagę zanotowano u 58 % dorosłych a z problemem otyłości zmaga się aż 23 % populacji.
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.