Z rynku FMCG

Biedronka zapobiegła wprowadzeniu na rynek 28 ton cukru, 21 ton soli i ponad 39 ton tłuszczu

Środa, 07 lutego 2024
Sieć Biedronka konsekwentnie dba nie tylko o portfele swoich klientów oferując im produkty w możliwie najniższych cenach, ale także o ich zdrowie. W 2023 roku Biedronka poprawiła skład i wartość odżywczą produktów oferowanych w sklepach i zapobiegła wprowadzeniu na rynek 28 ton cukru, 21 ton soli i ponad 39 ton tłuszczu.
Reformulacje to proces stale realizowany w sieci Biedronka, polegający na poprawie składu produktów marki własnej, tak aby stał się on optymalny z punktu widzenia potrzeb żywieniowych człowieka. Każdego roku kilkanaście produktów oferowanych na co dzień ponad 5 mln klientów odwiedzających sklepy sieci Biedronka przechodzi takie pozytywne zmiany. W u.br. sieć przeprowadziła piętnaście reformulacji – najwięcej – 7 – w zakresie ograniczenia soli, 4 w zakresie ograniczenia cukru i 2 w zakresie ograniczenia tłuszczu obecnego w produktach marki własnej. Dodatkowo w dwóch produktach zwiększono ilość błonnika.

Wśród popularnych produktów, których jakość polepszono pod kątem składu w 2023 roku jest m.in.: majonez Madero pod kątem ograniczenia cukru, pierogi z mięsem Nasze Smaki pod kątem ograniczenia soli, płatki czekoladowe i miodowe Vitanella pod kątem ograniczenia soli i cukru, chipsy serowe i solone Top w zakresie ograniczenia poziomu tłuszczu a z dań gotowych np. Strogonow z grzybami w zakresie ograniczenia poziomu soli.

Z zasady nie tylko polepszamy skład a tym samym jakość naszych produktów, ale dbamy również by przy tej okazji nie zmieniać walorów smakowych i przede wszystkim bezpieczeństwa oferowanych przez nas artykułów. Zbyt wysoka konsumpcja takich składników jak cukier, sól i tłuszcz może prowadzić do rozwoju wielu schorzeń. Dlatego ważne jest polepszanie składu produktów, ale także szeroka edukacja w zakresie pożądanych, dobrych nawyków żywieniowych. - mówi dr inż. Justyna Szymani, dyrektor Działu Rozwoju Jakości i Kontroli Marki Własnej w sieci Biedronka

Biedronka od 2014 roku stale poprawia skład i profil odżywczy produktów marki własnej coraz chętniej wybieranych przez klientów sieci. Co istotne, sieć stawia na zmiany tych składników i w tych produktach, których konsumpcja może mieć największy wpływ na zdrowie polskiego konsumenta. W całym okresie od 2014 r. do 2023 r., inicjatywa ta zapobiegła wprowadzeniu na rynek w Polsce a tym samym spożyciu ogółem ponad 5448 ton cukru, 318 ton soli i 2170 ton tłuszczu. Dodatkowo w latach 2022-2023 sieć wzbogaciła produkty marki własnej o ponad 70 ton błonnika.

Reformulacje produktów w Biedronce są szczególnie ważne w kontekście danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), która wskazuje, że średnio 60 % dorosłych Europejczyków cierpi na nadwagę lub otyłość. Otyłość to o główny czynnik ryzyka występowania chorób układu krążenia i nowotworów. W Polsce nadwagę zanotowano u 58 % dorosłych a z problemem otyłości zmaga się aż 23 % populacji.




Źródło: Biedronka




tagi: Biedronka , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,