Z badań przeprowadzonych przez MEMRB (V - VIII 2009 r.) DAX z 16,7% rynku zajmuje 1. miejsce w Polsce pod względem ilości sprzedanych kosmetyków do opalania z filtrami UV, wyprzedzając marki Ziaja, Soraya, Kolastyna i Nivea.
Zaś w ujęciu wartościowym firma zajmuje 2. miejsce z 13,6% rynku, za marką Nivea.
W kategorii kosmetyków po opalaniu spółka jest liderem zarówno pod względem ilości sprzedaży z 18,1% udziałem w rynku, jak i wartości z 17% udziałem.
Najlepszą sprzedażą cieszą się duże, familijne balsamy do opalania, następnie balsamy z masłem kakaowym, a także balsamy dla dzieci, zwłaszcza SPF 30 oraz krem ochronny dla dzieci i niemowląt SPF 30. Bardzo popularne są wśród klientów olejki do opalania i przyśpieszacz opalania.
Wśród preparatów po opalaniu najczęściej kupowanym jest uniwersalny balsam 3w1, którego mogą używać także dzieci powyżej 1. miesiąca życia. Zaraz za nim plasuje się duży familijny balsam po opalaniu, również dla dorosłych i dzieci powyżej 1. miesiąca życia.
Seria kosmetyków DAX Sun zdobyła w tym roku dwie Perły Rynku Kosmetycznego. Pierwszą za całą serię, natomiast drugą za krem do twarzy ochronny na słońce SPF30. Jest to szczególne wyróżnienie, ponieważ laureatów wybierają właściciele drogerii i sklepów kosmetycznych, a więc osoby znajdujące się najbliżej konsumenta.
(Monika Dawiec)
tagi: DAX ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...