Drogeria

Innowacyjne rozwiązania P&G inspirują do troski o środowisko na co dzień

Wtorek, 30 stycznia 2024
Zmiany klimatu są nieuchronne, a ich wpływ na przyszłość planety coraz większy. Wiedzą o tym konsumenci, którzy są coraz bardziej skłonni do zmiany zachowań, aby spowolnić ten proces. Z pomocą przychodzą im innowacje Procter & Gamble. W ostatnim czasie koncern wprowadził szereg rozwiązań w opakowaniach marek takich jak np. Ariel, Lenor, Gillette czy Always, redukując zastosowanie plastiku – wszystko po to, by ekologiczne wybory na co dzień były łatwiejsze i bardziej kuszące.
Troska o przyszłość planety jest wciąż istotnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Jednak wybierając ulubiony proszek do prania czy pastę do zębów, konsumenci kierują się przede wszystkim jakością i skutecznością produktów, a nie tylko kwestiami związanymi z ochroną środowiska. Wiedzą o tym inżynierowie i naukowcy z 13 centrów innowacji firmy P&G: niestrudzenie dbają o to, by produkty, które trafiają do miliardów domów na całym świecie, bezkompromisowo łączyły w sobie niezawodność działania, wygodę użycia i troskę o planetę. Na innowacje firma co roku wydaje ponad 2 miliardy dolarów.

– Aby odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, trzeba je najpierw dogłębnie zrozumieć. Tym podejściem kierujemy się od blisko 190 lat. Wykorzystujemy najnowsze technologie i współpracujemy z zewnętrznymi partnerami – wszystko po to, by dzięki naszym innowacjom życie konsumentów było coraz lepsze. Jednocześnie dbamy o to, aby nasze działania i produkty miały jak najmniejszy wpływ na środowisko. Wierzymy, że takie podejście sprawi, że dbałość o ekologię w codziennym życiu będzie łatwiejsza i bardziej kusząca dla każdego – komentuje Justyna Rymkiewicz, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Europie Środkowej, P&G.

Produkty firmy goszczą w 90% polskich domów i wspierają rodziny w ich codziennych domowych obowiązkach. Ostatnio trafiły do nich produkty wiodących marek P&G w innowacyjnych opakowaniach. Rozwiązania, jakie w nich zastosowano zapewniają niezwykłe doświadczenie podczas użytkowania produktu, ale także potwierdzają dążenie firmy do zrealizowania konkretnego celu: do 2030 roku opakowania produktów koncernu mają w 100% nadawać się do recyklingu lub do wielokrotnego użytku. Jednocześnie P&G chce zmniejszyć użycie plastiku pierwotnego w swoich opakowaniach o 50%.

Więcej tworzywa z drugiego obiegu w opakowaniach

Istotny krok w kierunku bardziej zrównoważonych opakowań wykonała marka Lenor oferująca płyny do płukania. Od 2023 roku wszystkie opakowania Lenor są produkowane wyłącznie z plastiku pochodzącego z recyklingu poużytkowego (PCR)1, a także w pełni nadają się do ponownego przetworzenia. Choć z tego surowca korzysta wiele marek P&G, to Lenor wykorzystuje go w całym portfolio.

P&G nie poprzestaje jednak na optymalizacji zastosowania tworzyw sztucznych. Koncern w produkcji swoich opakowań sięga również po alternatywne surowce.

Alternatywa dla plastiku? Karton! 

Jak pogodzić dążenie do znacznej redukcji plastiku w opakowaniach na kapsułki do prania z wymogami bezpiecznego przechowywania, które zapewniał dotąd wytrzymały i wodoodporny plastik? Odpowiedź na to wyzwanie znaleźli eksperci P&G. Wprowadzone niedawno na polski rynek opakowanie kapsułek Ariel ECOCLIC® wykonane jest z kartonu, który w 70% pochodzi z recyklingu. Materiał posiada także certyfikat Forest Stewardship Council (FSC): to potwierdzenie, że użyty surowiec pochodzi z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony. Ponadto opakowanie nadaje się do ponownego przetworzenia. Z danych P&G wynika, że zmiana opakowań kapsułek Ariel z plastikowych na kartonowe umożliwi zaoszczędzenie 6500 ton tworzyw sztucznych rocznie w samej Europie. Wprowadzenie opakowania na rynek było poprzedzone 4 latami badań w centrach innowacji firmy oraz testami z udziałem ponad 2000 konsumentów.  

Z tworzyw sztucznych na rzecz kartonu rezygnują również marki Gillette i Gillette Venus. Nowe opakowania maszynek systemowych tj. z wymienialnymi główkami tych marek nie zawierają plastiku i są wykonane w ponad 50% z certyfikowanych przez FSC włókien pochodzących z recyklingu. Znajdująca się wewnątrz opakowania „tacka” na maszynkę wytworzona jest z kolei z papieru pochodzącego w 95% z odzysku. Całość nadaje się do ponownego przetworzenia, ogranicza wpływ na planetę, ale również sprzyja wygodzie konsumentów, gdyż opakowania z kartonu są znacznie łatwiejsze do otworzenia niż te z plastiku.

Naukowcy P&G testujący alternatywne materiały opracowali również metodę produkcji cienkiego i wytrzymałego papieru. Rozwiązanie to już jest dostępne dla konsumentów – produkty Always Cotton Protection Pad są sprzedawane w papierowych opakowaniach nadających się do recyklingu.

Troska o środowisko to zadanie dla wszystkich

Każdy może na co dzień i małymi krokami wpływać na zmniejszenie skutków zmian klimatycznych. Eksperci P&G opracowują rozwiązania, które wspierają konsumentów w tych dążeniach podczas wykonywania codziennych czynności, takich jak pranie, sprzątanie, pielęgnacja czy higiena. Innowacje w opakowaniach marek należących do P&G, takich jak np. Ariel, Lenor, Gillette czy Always łączą w sobie bezkompromisową niezawodność z doświadczeniem użytkowania i jednocześnie troską o środowisko na co dzień.




1  Nie dotyczy etykiety i nakrętki.



Źródło: MSL Group
Fot: mat. prasowe



tagi: P&G , innowacje , środowisko , ekologia , plastik , drogeria , sprzedaż , handel , konsument , rynek FMCG , kosmetyki , środki higieny , środki czystości ,