Komentarz Branżowy

Wedel: Rok 2023 był dla nas pełen wyzwań i niespodzianek

Wtorek, 23 stycznia 2024
„Rok 2023 był dla nas pełen wyzwań i niespodzianek głównie za sprawą niepewnej sytuacji rynkowej tj. inflacji, wysokich cen energii, spadku siły nabywczej konsumentów czy rosnących kosztów pracy. Cała branża czekoladowa odczuła skutki rekordowych cen naszego głównego surowca tj. kakao, na które wpływa m.in. jego wysoka podatność na spekulacje (związana z wrażliwością upraw na czynniki pogodowe i brakiem stabilności ekonomicznej w Afryce Zachodniej)." - mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierowniczka Komunikacji, Korporacyjnej i ESG, Wedel.

Spodziewamy się dalszej niepewności w wielu aspektach, co niestety utrudnia długoterminowe planowanie, jednak jako przedstawiciel słodkiej branży, nie tracimy optymizmu. Konsumpcja słodyczy czekoladowych w Polsce utrzymuje się bowiem na stabilnym poziomie, a konsumenci wciąż są zainteresowani nowościami odpowiadającymi na trendy. Do najważniejszych z nich należą: multi-tekstura, czyli łączenie czekolady z zaskakującymi dodatkami (odpowiedź E.Wedel to np. linia Snack oraz batony Banana i Truskawa), współprace marek (my ostatnio połączyliśmy siły z Soplicą tworząc limitowaną edycję Baryłek i likierów oraz z OnlyBio przygotowując nietypowy kalendarz adwentowy) czy słodycze z wytrawniejszymi akcentami (np. pianki Ptasie Mleczko® Caffe Latte czy baton Pawełek o smaku słonego karmelu)."

W minionym roku skupialiśmy się na realizacji długoterminowej strategii, elastycznie dostosowując się do bieżącej sytuacji. Poza opracowywaniem nowości, zaprezentowaliśmy nowe podejście do komunikacji (m.in. w ramach kampanii „Wedel. Z przyjemnością” czy odważnych akcji skierowanych do młodych konsumentów)."

Ostatnich kilka lat w Wedlu wypełniały także liczne działania skupione wokół zrównoważonego rozwoju, a w 2022 r. wykonaliśmy kolejny ważny krok w tym kierunku – obliczyliśmy ślad węglowy naszej organizacji w 3 zakresach. Jesteśmy szczególnie dumni i wdzięczni naszym pracownikom, a także partnerom, że w tak trudnym czasie, wdrożyliśmy i rozwijaliśmy szereg istotnych procesów z obszarów odpowiedzialności społecznej i środowiskowej. Efekty naszych starań można poznać w naszym tegorocznym raporcie ESG."

Aleksandra Kusz vel Sobczuk
Kierowniczka Komunikacji
Korporacyjnej i ESG
Wedel



tagi: Wedel , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,