Komentarz Branżowy

Mars Wrigley: Pod kątem sprzedażowym 2023 rok był dla nas udany

Wtorek, 23 stycznia 2024
„Pod kątem sprzedażowym 2023 rok był dla nas udany. Kategoria słodyczy i gum do żucia, w której operujemy ma się dobrze i po raz kolejny udowodniła, że jest odporna na zmiany i zawirowania gospodarcze. W 2022 roku przekroczyła 9 mld zł, a najświeższe dane (do 8.10.2023 r.) pokazują, że jej dwucyfrowy wzrost (+16,6% vs VA) spowoduje kolejny rekordowy rok. Już teraz jest warta prawie 11 mld zł*. Nie sposób jednak nie wspomnieć też o wyzwaniach, z którymi nadal mierzy się cała branża. Odczuwalna na całym świecie presja inflacyjna, rosnące koszty wielu surowców to elementy, które nie pozostawały bez wpływu również na nas." - mówi Mariusz Makowski, Dyrektor Finansowy, p.o. Dyrektora Generalnego, Mars Wrigley w Polsce.

Natomiast konsumenci poprzez swoje decyzje zakupowe pokazali nam, że lubią i cenią nasze marki. To oczywiście zasługa jakości i doskonałego, znanego od lat, smaku naszych kultowych produktów – m.in. batonów Snickers, Twix, draży M&M’s czy całego portfolio miętowych i owocowych wariantów bezcukrowych gum Orbit. Ale też intensywnych działań reklamowych czy zaangażowania w ważne społecznie akcje takie jak ogólnopolski program edukacyjny „Dziel się Uśmiechem”. 2023 rok był dla nas niezwykle ważny pod względem działań z zakresu ESG. Od początku roku 100% kakao wykorzystywanego w naszych europejskich fabrykach jest zweryfikowane jako pozyskiwane w sposób odpowiedzialny. We wrześniu nasi globalni liderzy ogłosili też przyspieszoną, określoną kosztowo i możliwą do osiągnięcia „Mapę Drogową do osiągnięcia neutralności emisyjnej” (Roadmap Net Zero). Zakłada ona ograniczenie emisji w całym łańcuchu wartości o połowę do 2030 roku oraz w 100% do 2050 roku. Tylko przez trzy najbliższe lata, Mars zainwestuje globalnie 1 mld USD w działania na rzecz klimatu – od gospodarstwa rolnego aż do stołu i do miski z karmą dla zwierząt, od łańcucha dostaw aż do sklepu i od domu do kliniki weterynaryjnej."


Mariusz Makowski
Dyrektor Finansowy
p.o. Dyrektora Generalnego
Mars Wrigley w Polsce




* MARS za NIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Sprzedaż wartościowa w PLN/ % zmiana sprzedaży wartościowej w okresie 41 tydzień 2022 – 40 tydzień 2023 vs okres w41 2021 – w40 2022, w kategorii: Confectionary, subkategorie: czekolada, guma i miętówki (definicja Mars), (Copyright © 2023, NielsenIQ)



tagi: Mars Wrigley , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,