Doświadczenie, wysoka jakość, innowacyjność… Czym jeszcze wyróżnia się marka istniejąca od 160 lat? O preferencjach konsumentów, trendach na rynku alkoholi i działaniach, dzięki którym marka od lat nie wychodzi z mody opowiada Martyna Jaskólska, Brand Manager MARTINI w Bacardi-Martini Polska.
Rynek alkoholi nieustannie ewoluuje. Jak obecnie kształtują się nawyki konsumenckie? Jakie wartości stały się dla klientów nadrzędne?
Podejście Polaków do konsumpcji alkoholu faktycznie się zmienia. Konsumenci częściej inwestują w brandy z wyższej półki, coraz bardziej ceniąc sobie jakość trunku. Co niezmienne, nasi rodacy uwielbiają spędzać czas w gronie bliskich, jednak częściej niż kiedyś spotkaniom tym towarzyszą lżejsze koktajle typu aperitivo oraz warianty bezalkoholowe. Zauważamy też w ostatnim czasie, że Polacy rozważniej dokonują zakupów alkoholowych i, testując nowe produkty, chętniej kierują się w stronę rozpoznawalnych i sprawdzonych marek. Coraz bardziej świadomy i wyedukowany konsument zwraca uwagę nie tylko na sam produkt, ale też sposób jego wytworzenia, historię marki oraz jej wartości.
Jakie trendy będą dominować na rynku alkoholi w 2024 roku? Jakie są Wasze przewidywania?
Rynek alkoholowy w Polsce jest niezwykle zróżnicowany i dynamiczny. W ostatnim czasie zauważyliśmy jednak kilka trendów konsumenckich, które są wspólne dla wszystkich kategorii: premiumizacja, ograniczenie okazji, w których spożywamy alkohol oraz ciekawość nowych produktów. Oprócz bardziej świadomego podejścia do jakości produktu, o którym wspomniałam wcześniej, Polacy częściej wybierają także warianty o niższej zawartości alkoholu lub bezalkoholowe. Według danych IWSR w przeciągu ostatnich 6 lat rynek trunków bezalkoholowych urósł aż 10-krotnie i przewidujemy, że będzie rozwijał się dalej w podobnym tempie. Przewidujemy, że nastąpią także kolejne zmiany w jego strukturze, w której bezalkoholowe trunki, inne niż piwo, rosną bardzo dynamicznie.
Czy w branży alkoholowej jest miejsce na innowacje? Czy wprowadzacie je w Waszym portfolio?
Polacy uwielbiają odkrywać nowe smaki i koktajle. Jednocześnie cenią sobie także ponadczasowe klasyki. Dlatego uważam, że na naszym rynku alkoholowym jest miejsce na mocne i dobrze przemyślane innowacje. Marka MARTINI obecna jest na świecie od 160 lat – nasze dziedzictwo i doświadczenie zobowiązuje nas zatem do wprowadzania na rynek jedynie produktów o doskonałej jakości. Po ogromnym sukcesie innowacyjnego MARTINI Fiero w ubiegłym roku na polskim rynku pojawiły się bezalkoholowe warianty aperitivo, które pozwalają naszym konsumentom cieszyć się niepowtarzalnym i wyrafinowanym smakiem MARTINI, nawet wtedy, gdy decydują się nie spożywać alkoholu. MARTINI Vibrante i MARTINI Floreale to dwa rewolucyjne produkty w rodzinie naszych wermutów, które przez kilka lat były rozwijane przez Masterblenderów MARTINI. Pierwsze sygnały z rynku świadczą o tym, że ich perfekcyjnie zbalansowana receptura trafiła w gusta nie tylko miłośników naszej marki, ale także wszystkich tych, którzy – decydując się nie pić alkoholu – nie chcą rezygnować z jego walorów smakowych i dalej oczekują doświadczenia premium koktajlu, idealnego na elegancki wieczór albo luźne spotkanie w ciągu dnia.
Jak to się dzieje, że marka o 160-letniej historii wciąż jest na czasie?
MARTINI na przestrzeni lat zdobyło miano ikonicznej marki, a takie nigdy nie wychodzą z mody. Kluczem do sukcesu jest jednoczesne ewoluowanie wraz ze zmieniającymi się trendami rynkowymi i pozostawanie w zgodzie z włoskim DNA naszego brandu. Aby być ikoną dla starszego i młodszego pokolenia, musimy być oryginalni i innowacyjni, a przy tym spójni z wartościami marki i wierni jej tradycji. W ubiegłym roku świętowaliśmy 160-lecie MARTINI, a to zobowiązuje. Wszystkie wprowadzane przez nas nowości odpowiadają aktualnym potrzebom rynku, a przy tym utrzymują najwyższą jakość i unikalną recepturę oraz smak, które są naszymi wyróżnikami od początku istnienia marki. W ostatnich latach wprowadziliśmy do naszego portfolio aż 3 innowacyjne produkty: MARTINI Fiero oraz dwa warianty bezalkoholowe, MARTINI Floreale oraz Vibrante. Wszystkie zostały bardzo dobrze przyjęte przez konsumentów, w szczególności przez najmłodszą ich grupę. Daje nam to pewność, że obserwowanie zmieniających się potrzeb naszego konsumenta i stawianie ich na pierwszym miejscu to długofalowy przepis na sukces.
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.