Wiadomości

Silna ekspansja JNT Group na rynku rumuńskim

Środa, 20 grudnia 2023
Spółka JNT Group, jeden z liderów polskiego rynku winiarskiego, 20 grudnia w Kluż-Napoka podpisała warunkową umowę nabycia większościowego pakietu udziałów w rumuńskiej firmie DOMENIILE BOIERU SRL, która jest właścicielem winnic w Ciumbrud. Celem transakcji jest zbudowanie silnego podmiotu na rumuńskim rynku poprzez wykorzystanie synergii oraz własnego know-how JNT Group. Jednocześnie firma planuje wykorzystać możliwości synergii, które istnieją pomiędzy oddziałami spółki w Polsce i w Rumunii.
JNT Group działa w Rumunii poprzez spółkę Magna Wines już od lipca br., prowadząc sprzedaż do IKA swojej głównej marki Monte Santi. Nabywana przez JNT Group spółka DOMENIILE BOIERU SRL posiada 200 hektarów winnic w Ciumbrud i Sebes w Transylwanii oraz kompaktowy zakład produkcyjny o pojemności 2,9 mln litrów, gdzie powstają m.in. wina spokojne, frizzante i musujące w opakowaniach typu butelka szklana, PET, BIB czy puszki. Po zakończeniu transakcji obie spółki na rynku rumuńskim zostaną połączone.

Przejęcie udziałów większościowych firmy DOMENIILE BOIERU SRL to ogromna szansa na zbudowanie silnej pozycji firmy JNT Group w Rumunii – mówi Jakub Nowak, Prezes JNT Group. –  Zakup spółki umożliwia nam szybki dostęp do rynku rumuńskiego. Oprócz sprzedaży win z tamtejszych winnic zamierzamy rozbudować portfel asortymentowy o segmenty win aromatyzowanych, win grzanych, cydrów oraz nowoczesnych win z Transylwanii, w których mamy doświadczenie i silną pozycję w Polsce. To, w połączeniu ze sprawdzonymi narzędziami marketingowymi, pozwoli nam na dynamiczny wzrost na bardzo atrakcyjnym rumuńskim rynku
– dodaje Jakub Nowak.

W Rumunii najszybciej rosną wina musujące i aromatyzowane, co z kolei stwarza duże możliwości rozwoju należącej do JNT Group marki Monte Santi, silnej w obu tych segmentach win. JNT Group już w lipcu wprowadziło do Rumunii Monte Santi i cały czas ją wzmacnia. Ambasadorką marki została Ilinca Vandici, znana modelka i prezenterka telewizyjna.

Aby wzmocnić efekt synergii JNT Group planuje wykorzystać szeroki dostęp do win z Transylwanii, których firma była prekursorem w Polsce, i systematycznie budować ich pozycję na krajowych półkach.

Obserwujemy w Polsce duże zainteresowanie transylwańskimi winami białymi, typu Sauvignon Blanc, Chardonnay, czy Pinot Grigio, które już wielokrotnie były nagradzane, a które wygrywają dobrą relacją jakości do ceny. W związku z tym planujemy jeszcze szerszą ekspansję win z Transylwanii na polskim rynku – ich dopasowanie do potrzeb klienta umożliwi szeroką dystrybucję do czołowych sieci handlowych w kraju – mówi Jakub Nowak, Prezes Zarządu spółki.

Warto zauważyć również, iż obecnie zakłady produkcyjne w obu krajach należące do JNT Group będą mogły się uzupełniać. W Rumunii firma będzie korzystać z kontraktów na zakup materiałów, surowców oraz dostępnych wzorów opakowań, a także z potencjału produkcji wina w puszkach.

Nasza strategia zakłada w perspektywie średnioterminowej zbudowanie silnego podmiotu na rumuńskim rynku
– informuje Jakub Nowak. – Chcemy tego dokonać, kreując nowe trendy czy segmenty, tak jak od wielu lat robimy to na rynku polskim.




Źródło: PANKOWALSKI STRATEGICZNIE
Fot: mat. prasowe



tagi: JNT Group , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,