Wywiady

Hochland Polska z tytułem EKOinwestora 2023!

Poniedziałek, 18 grudnia 2023 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 12/214. Grudzień 2023
Zrównoważony rozwój stanowi integralną część wszystkich obszarów funkcjonowania Hochland Polska. W ramach opracowanej strategii organizacja stale weryfikuje możliwości optymalizacji prowadzonych procesów. Rozmawiamy na ten temat z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.
Podczas tegorocznego Polskiego Kongresu Serowarskiego Hochland Polska triumfował w konkursie „Ekoinwestor w przemyśle spożywczym 2023”. Jakie działania firmy zostały docenione?

To nagroda za podczyszczalnię ścieków na terenie zakładu produkcyjnego w Węgrowie. Nasze działania to dowód na to, że inwestycje z zakresu obiegu zamkniętego to jedyny racjonalny wybór – i nie tylko w przyszłości, ale już teraz. Wszyscy powinniśmy dążyć do zmniejszenia zużycia paliw kopalnych, wzrostu efektywności energetycznej i redukcji emisji zanieczyszczeń. My w Hochland Polska tak właśnie działamy, a ten tytuł to dowód na to, że robimy to dobrze.

Konkurs odbywa się cyklicznie od 2016 roku. Firma Hochland Polska została w nim wyróżniona po raz trzeci…

Tak, i jesteśmy dumni z tego powodu! Polski Kongres Serowarski to od lat jeden z najważniejszych branżowych eventów o tematyce techniki i technologii w przetwórstwie mleka. W 2019 roku wyróżniono inwestycję w modernizację instalacji suszarniczo-wyparnej (proszkownię), w tym system odwróconej osmozy i kolumnę jonitowo-bromianową, w zakładzie w Węgrowie. Z kolei w 2022 roku nagrodzono automatyzację krystalizatorów oraz procesu suszenia w zakładzie w Węgrowie, a także inwestycję w prasę do odwadniania osadów w zakładzie w Kaźmierzu.

To nie wszystkie wyróżnienia dla firmy Hochland Polska w ostatnim czasie w obszarze równoważonego rozwoju, prawda?

Zgadza się. Hochland Polska wie, że ponowne użycie to jeden z najbardziej efektywnych i zrównoważonych sposobów zagospodarowania przedmiotów, których już nie używamy oraz ważny element gospodarki obiegu zamkniętego. Dlatego wśród działań realizujących zasady circular economy znalazł się projekt „Kartony zwrotne Almette”, który został wyróżniony w konkursie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości na najlepsze rozwiązania gospodarki o obiegu zamkniętym w kategorii „Produkt wdrożony u uczestnika Konkursu lub u jego klienta”. Wybrane przez jury rozwiązania realizują ideę zamknięcia pętli materiałowych w danym łańcuchu dostaw i/lub zagospodarowują odpady w procesie produkcji nowych produktów, tworząc jednocześnie wartość dodaną. Jako firma produkcyjna mamy świadomość, że nasza działalność ma bezpośredni wpływ na stan środowiska. Dlatego wspólnie z naszym dostawcą opakowań zbiorczych od początku 2022 roku minimum pięciokrotnie rotujemy kartonami do kubeczków Almette, a od stycznia tego roku również do dekielków. Takie działania przynoszą wymierne rezultaty – to oszczędność około 100 ton papieru w skali roku!

Co będzie priorytetem dla Hochland w nadchodzącym roku?

W przyszłym roku będziemy koncentrować się na kontynuacji strategii. Chcąc osiągnąć sukces w tym obszarze musimy postępować w sposób odpowiedzialny ekologicznie i społecznie, dlatego jesteśmy zdeterminowani, żeby stać się częścią gospodarki niskoemisyjnej. Stawiamy sobie również za cel wspieranie zasad dobrostanu zwierząt wśród dostawców mleka oraz zmianę opakowań produktów na takie, które będą mogły zostać poddane recyklingowi. Szczególnie dumni jesteśmy z wdrożonych i obecnie realizowanych inwestycji proekologicznych, w tym wspierających rozwój energii odnawialnej. W kontekście brandu Almette będziemy konsekwentnie też kontynuować realizację działań, takich jak program CSR Almette chroni łąki. Natomiast jeśli chodzi o markę Hochland w przyszłym roku będziemy kontynuować akcję CSR „Dzielimy się tym, co dobre” i wspieranie programu Pajacyk współpracując z Polską Akcją Humanitarną. W ramach długofalowego wsparcia Programu Pajacyk ufundujemy w sumie 150 tysięcy ciepłych posiłków dla najbardziej potrzebujących dzieci.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska



tagi: Hochland Polska , EKOinwestora , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,