Trzy pytania do Sebastiana Nowosada, Dyrektora handlowego ds. sprzedaży sieciowej i HoReCa w Zakładach Mięsnych Silesia kieruje Joanna Kowalska.
Jakie trendy w branży mięsnej są obecnie najbardziej widoczne?
Myślę, że bardzo widoczne w 2023 roku były dwa trendy – pierwszy miał podłoże czysto ekonomiczne, drugi także kierował decyzjami zakupowymi klientów. Z jednej strony rosnąca w mijającym roku inflacja spowodowała, że konsument rozważnie podchodził do swoich wydatków i gospodarowania budżetem, w którym produkty spożywcze odgrywają istotną rolę. Przełożyło się to na wzrost udziałów w koszyku produktów ekonomicznych, począwszy od naszej kultowej Pasztetowej Duda. Skierowało to także uwagę konsumenta na produkty, które pozwalają na rozsądne zakupy w przystępnej cenie – takie jak wędliny drobiowe, które oprócz korzystniejszej ceny mają również wiele walorów prozdrowotnych w diecie. Z drugiej strony zauważamy także rosnące zainteresowanie produktami o prostej etykiecie, które wskazują na dbałość o zdrowie i dobrą kondycję – to z kolei pokłosie pandemii i silny mega trend całej kategorii, który w perspektywie dłuższego czasu może okazać się bardziej znaczący od trendu ekonomicznego.
Jakość? Cena? Pochodzenie? Co kierowało wyborami konsumentów w 2023 roku?
Oprócz trendów, o których już mówiłem, ważne znaczenie dla klientów ma także pochodzenie produktów spożywczych. My bardzo mocno podkreślamy polskie pochodzenie naszych surowców, ze szczególnym uwzględnieniem kurczaka, którego produkcji – jako koncern Cedrob – jesteśmy w kraju liderem. W ramach grupy, od lat realizowana jest strategia „od ziarna do stołu”, co także wpływa na wybory konsumenckie. Klienci zwracają coraz większą uwagę na wpływ danego produktu na zdrowie i oprócz smaku, jak wynika z naszych badań, to czynnik najczęściej wymieniany przez konsumentów. Dlatego właśnie rok do roku rośnie sprzedaż wędlin drobiowych.
Na jakich działaniach skupia się aktualnie ZM Silesia?
Ten rok stał pod znakiem dynamicznego rozwoju, zwiększania udziałów rynkowych oraz ekspansji eksportowej. Co ważne, fundamentem tych działań jest nasza strategia oparta na wędlinach drobiowych. Jako dywizja przetwórcza koncernu Cedrob, jesteśmy przekonani, że zarówno z ekonomicznego, jak i zdrowotnego punktu widzenia, to dzisiaj najlepsza oferta dla konsumenta, nie tylko polskiego. Intensywnie pracowaliśmy również nad wdrożeniem nowej parówki w brandzie Duda, jest to także połączenie delikatnych mięs drobiowych – kurczaka i indyka.
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.