Dokładnie trzy dekady temu Nestlé rozpoczęło działalność w Polsce, wprowadzając na rynek Nesquik oraz Nescafé. Dziś firma oferuje 70 marek oraz 1600 produktów, z których wiele jest wytwarzanych w 7 lokalnych fabrykach. Nestlé zainwestowało do tej pory prawie 5 mld zł w krajową gospodarkę.
Nestlé to szwajcarskie przedsiębiorstwo spożywcze z ponad 150-letnią tradycją. Na polskim rynku zadebiutowało w 1993 roku, wprowadzając dwie marki, które na stałe zagościły w sercach polskich konsumentów - Nesquik oraz Nescafé. Dziś firma oferuje w Polsce 70 marek – wśród nich wiele lokalnych, takich jak: Winiary, Bobo Frut czy Nałęczowianka oraz tych znanych na całym świecie, między innymi: Gerber, Garden Gourmet, KitKat, Purina.
W ciągu trzech dekad obecności w Polsce, Nestlé dokonało wielu znaczących inwestycji. Dotychczas producent żywności zainwestował 5 mld PLN w krajową gospodarkę. Dziś firma działa w Polsce w ośmiu lokalizacjach – siedmiu zakładach produkcyjnych w: Kargowej, Kaliszu, Rzeszowie, Nałęczowie, Nowej Wsi Wrocławskiej, Toruniu i Lubiczu oraz w biurze głównym w Warszawie. Łącznie zatrudnia ponad 5500 wysoko wykwalifikowanych specjalistów w dziedzinie produkcji żywności, logistyki, sprzedaży czy marketingu.
Poza rozwojem portfolio Nestlé Polska od lat angażuje się w różnorodne inicjatywy edukacyjne, wśród których znaleźć można platformę dla rodziców Nestlé Baby&me czy program Lekkoatletyka dla każdego! w ramach którego już od 9 lat, wraz z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki zachęca młodzież do treningów i dzieli się ekspercką wiedzą z zakresu prawidłowego żywienia. Projekt “Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” marki WINIARY promuje kuchnię zero waste i odpowiedzialne zakupy. Ponadto w ramach globalnej inicjatywy Nestlé needs YOUth, firma już od 10 lat wspiera młodych ludzi w rozpoczęciu kariery zawodowej. To tylko kilka przykładów działań podejmowanych w ostatnich latach.
Nestlé to jedna z pierwszych firm, które ogłosiły ambicję osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku. Jednym z kluczowych działań na drodze do realizacji tego celu jest przejście na odnawialne źródła energii. W fabrykach w Kaliszu, Kargowej, Toruniu, Lubiczu, Nałęczowie, Nowej Wisi Wrocławskiej i Rzeszowie 100% wykorzystywanej energii elektrycznej pochodzi ze źródeł odnawialnych. Ponadto 100% odpadów z wszystkich zakładów produkcyjnych Nestlé w Polsce trafia do odzysku – recyklingu, kompostowania, biogazowni, regeneracji, wykorzystania jako paliwo lub inny środek wytwarzania energii. Firma dąży do tego, by do 2030 roku pozyskiwać co najmniej połowę kluczowych surowców do swoich produktów poprzez regeneratywne praktyki rolnicze.
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.