„Łomża, największa marka w portfolio Van Pur, zrealizowała cele sprzedażowe na sezon. Od początku roku urośliśmy ilościowo o blisko 10%, choć w tym okresie cała kategoria piwa w Polsce zanotowała niemal identyczny spadek. Cieszymy się z naszego osiągnięcia, ale nie możemy zapominać, że sytuacja na rynku cały czas niesie za sobą wiele wyzwań. By pokazać skalę problemów, z jakimi mierzą się wszystkie browary w Polsce wystarczy powiedzieć, że zmniejszony w ciągu roku wolumen sprzedaży kategorii odpowiada rocznej produkcji średniego browaru” – komentuje Jagoda Iwańczuk, prezes Zarządu Van Pur SA.
„W mojej ocenie, w przypadku Łomży efekty przynosi długofalowa strategia budowania tej marki. Dzięki niej jesteśmy lepiej przygotowani na trudne czasy. Z badań wynika, że na przestrzeni ostatnich lat ponad dwukrotnie zwiększyły się dwie kluczowe grupy konsumentów Łomży: dla których jest to marka preferowana/ulubiona (z 5% do 14%), jak również jedna z kilku preferowanych marek w koszyku zakupowym (z 19% do 44%) – dodaje Jagoda Iwańczuk.
Marketingowe działania marki Łomży w ostatnim roku zostały wyróżnione nagrodą Brązowego EFFIE dla kampanii „Łomża – w swoim tempie”. Jury EFFIE Awards doceniło fakt, że kampania z Adamem Woronowiczem jako Panem Łomżunią przełożyła się na wzrost wyróżnialności oraz preferencji marki, a przede wszystkim zwiększenie sprzedaży w sezonie aż o 36%.
„W kampanii z Adamem Woronowiczem, podobnie jak w każdym naszym marketingowym działaniu, stawiamy przede wszystkim na dobrze przemyślany koncept oraz kreatywne wykonanie. Nie wszystko bowiem sprowadza się do wielkości reklamowego budżetu. Liczy się przede wszystkim zrozumienie i znajomość grupy, do której chcemy trafić. Pan Łomżunia jest tego dobrym przykładem. Myślę, że będziemy rozwijać ten koncept w kolejnych odsłonach” – podsumowuje Jagoda Iwańczuk. „Oczywiście, nawet najlepsze kampanie reklamowe nie odniosą skutku, jeśli nie będzie im towarzyszyła szeroka dostępność oferty produktowej oraz jej rozwój o innowacyjne propozycje. Łomża będzie dalej budowała markę, szukając nowych pomysłów na produkty dla swoich konsumentów”.
Od tego roku Łomża jest dostępna również w innowacyjnych opakowaniach 400ml w puszkach. Jest to format dla konsumentów, którzy szukają wyboru pomiędzy najpopularniejszym wariantem półlitrowym oraz mniejszą porcją, o objętości 0,33 litra. Do 400ml puszek są rozlewane warianty Łomża Jasne Pełne, Łomża Miodowe oraz radlery o zawartości 0% alkoholu: grapefruit i jabłko-wiśnia.
Źródło: Van Pur
Fot: mat. prasowe