Wydarzenie składało się z dwóch części. Pierwszą była konferencja, podczas której organizatorzy wraz z ekspertami przygotowali ciekawe i pełne rynkowych danych wystąpienia oraz prezentacje. Szalenie interesujące i dynamiczne wykłady i dyskusje panelowe prowadzone były w oparciu o tegoroczne hasło – „Zrównoważone innowacje. GO GREEN!” Kulminacją wydarzenia i zarazem drugą częścią Innovation Day była wieczorna, uroczysta Gala – na niej poznaliśmy laureatów 5. edycji konkursu „Złote Innowacje FMCG & Retail”.
Zielona konferencja
Konferencję otworzyły wykłady przedstawicieli czołowych rynkowych instytutów: NielsenIQ oraz GfK. Eksperci poruszyli problematykę zmiany przyzwyczajeń konsumenckich w dobie zielonych zmian. Opowiedzieli także jak presja kosztowa i kryzys wpływają na wybory zakupowe.
Po dużej dawce najnowszych danych rynkowych związanych ze zrównoważonym rozwojem oraz podejściem konsumenta do innowacji, przystąpiliśmy do paneli dyskusyjnych w których uczestniczyło łącznie 27 ekspertów. Moderatorem dyskusji był znany i ceniony dziennikarz – Wojciech Szeląg.
Pierwszy z paneli dyskusyjnych poruszył zagadnienie: „Biznes, innowacyjność i zrównoważony rozwój. Jak osiągać sukcesy w zrównoważonej organizacji?”. W panelu tym głos zabrały osoby zarządzające dużymi organizacjami: Robert Ogór - Prezes Zarządu Ambra, Jan Kolański - Prezes Zarządu Colian, Małgorzata Cebelińska - Wiceprezeska Zarządu SM Mlekpol, Paweł Nowak - Prezes Zarządu Goodvalley i Paweł Ziębaczewski - Członek Zarządu MGL grupa Mago Zaproszeni goście rozmawiali m.in. na temat integrowania zrównoważonego rozwoju w strategię biznesową, czy wyzwań jakie obecna sytuacja geopolityczna i prawna stawia przed przedsiębiorstwami.
W drugim panelu podjęty został temat: „Food & Agri – zrównoważony przemysł spożywczy, rolnictwo, ogrodnictwo i sadownictwo”. W tym panelu zaproszeni eksperci: Paulina Kaczmarek - Head and sustainbility w grupie spółek Danone, Marta Kutyna Bakalarska - Global Head of Innovations Maspex, Michał Siwek - Dyrektor Departamentu International Food & Agri Hub BNP PARIBAS Bank Polska oraz Adam Paradowski - Członek Stowarzyszenia AGROEKOTON i Ekspert Core Team w zespole ds. zrównoważonego rozwoju - dyskutowali o roli polskiego przemysłu spożywczego, rolnictwa i sadownictwa w zielonej transformacji oraz zrównoważonym rozwoju. W rozmowie pojawił się także wątek trendów i sztucznej inteligencji.
Trzeci panel, pt.: „Zielony Handel. W poczuciu odpowiedzialności za planetę”, rozwinął wątki sposobów edukacji i angażowania klientów w kontekście zielonego handlu, a także szans i wyzwań dla sieci handlowych. Eksperci w osobach: Agnieszka Koc - Dyrektorka ds. Ochrony Środowiska w Jeronimo Martins Polska, Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Communictaion and CSR w Lidl Polska, Rafał Rudzki - Dyrektor ds. ESG w Grupie Żabka, Grzegorz Czekalski - Dyrektor ds. Zarządzania Ryzykiem i Zrównoważonego Rozwoju, Eurocash oraz Cezary Giza - Założyciel/CEO Platforma Cyfryzacji Handlu DigiMart - opowiedzieli o korzyściach płynących z ekologicznej transformacji, ale także o opłacalności podejmowanych działań.
Czwarta dyskusja została przeprowadzona pod hasłem: "Zrównoważony rozwój w e-commerce i sektorze opakowań". W panelu tym uczestniczyli eksperci: Karina Ostatek - Regional Senior Marketing Manager Nordics, Poland & Ukraine w SIG, Joana Niza Alface - Retail Manager East Europe w Tetra Pak oraz Jacek Palec - Prezes Zarządu w firmie Frisco.pl. Eksperci skupili się na wyjątkowym wpływie branży opakowaniowej na ewolucję ekologiczną, która z dnia na dzień przybiera na sile. Nie zabrakło dyskusji na temat systemu kaucyjnego czy implementacji pozostałych eko-przepisów do polskiego porządku prawnego.
Kolejny, piąty panel: „Zielone technologie w sektorze FMCG i Retailu”, rozwinął zagadnienia wyzwań związanych z wdrażaniem zielonych rozwiązań w handlu. Eksperci w osobach: Jarosław Sokolnicki z Microsoft Polska, Maciej Czapiewski - Dyrektor ds. nowych technologii w Mago, Arkadiusz Kawa - Managing Director w Instytucie Badawczym Łukasiewicz, Marcin Grzegorczyk - Sales & Marketing Support w Asseco Business Solutions oraz Paweł Kawka - Sales Manager w Rabugino - opowiedzieli o roli AI, big data i narzędzi w podejmowaniu decyzji związanych z zrównoważonym rozwojem.
W szóstym panelu w temacie: „Innowacje w sektorze FMCG a świadomość konsumencka”, uczestnicy dyskusji poruszyli temat przystosowania firm do rzeczywistych potrzeb konsumentów w kontekście ochrony środowiska. Opowiedzieli też o znaczeniu innowacji w tworzeniu nowych produktów czy usług w dobie zielonych zmian. W panelu tym dyskusję prowadzili: Marta Marczak - Ekspertka ds. brandingu, Magdalena Sułek-Domańska - Managerka ds. zrównoważonego rozwoju i relacji zewnętrznych w Global Cosmed i wykładowczyni zrównoważonego marketingu w The Chartered Institute of Marketing, Grzegorz Tomasik - Wiceprezes Zarządu Reo, Andrzej Wierzchoń - Head of e-commerce w Oceanic oraz Piotr Lutek - Marketing Business Partner w Modern Expo.
W trakcie konferencji uczestnicy mogli ponadto wysłuchać wyjątkowych prezentacji. Jarosław Sokolnicki - ekspert Microsoft przedstawił temat „Sztuczna inteligencja w biznesie: przykłady sukcesów i wyzwań”, który rozwinął wątek AI, wykorzystywanej dziś niemal codziennie w handlu. Karina Ostatek - ekspertka SIG poruszyła z kolei temat wagi branży opakowaniowej w zielonej transformacji. Jej wystąpienie „Twój krok ku zeroemisyjności – opakowanie kartonowe jako element strategii dekarbonizacji” pokazało jak kluczową rolę w dbaniu o planetę mają producenci w branży spożywczej wybierając opakowania dla swoich produktów. Joanna Rewaj - ekspertka Dragon Rouge w prezentacji „Progres, nie perfekcja (50 odcieni zieleni). Nawigacja po spektrum ekologicznej innowacji” opowiedziała jak wielowarstwowa jest obecnie działalność proekologiczna i jak wiele wartości ze sobą niesie.
Videorelacja z konferencji dostępna będzie już niebawem na naszym kanale SpożywczaTV (TouTube).
Złote Innowacje FMCG & Retail
Zwieńczeniem wydarzenia „Innovation Day 2023” była uroczysta wieczorna Gala, podczas której ogłoszono wyniki 5. edycji konkursu „Złote Innowacje FMCG & Retail”. Na deskach Teatru Kamienica wręczono prestiżowe statuetki i dyplomy, które uhonorowały najlepsze innowacje, które miały duży wpływ na rynek spożywczy i retail w ostatnim roku. Wydarzenie zgromadziło setki przedstawicieli rynku FMCG, którzy co roku przyczyniają się do tworzenia innowacji odmieniających oblicze handlu.
Organizatorem konferencji i Gali była firma Fischer Trading Group – wydawca magazynów branżowych Hurt & Detal i Food from Poland oraz serwisów informacyjnych wiadomoscispozywcze.pl i hurtidetal.pl.
tagi: innovation Day , innowacje , złote innowacje fmcg & retail , rynek spożywczy , nagrody , statuetki , panele dyskusyjne ,
W trzecim kwartale 2024 roku Lidl Polska osiągnął ponad...
W III kw. br. w relacji rocznej wzrósł ruch w sklepach...
Ponad 20 stowarzyszeń i fundacji z branży winiarskiej łączy...
Najpopularniejszym instrumentem oszczędzania w tej grupie...
Firmy muszą zmienić podejście do zużycia energii...
Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej...
40 proc. na ten cel oszczędza...
Dzierżawcy mają zyskać dostęp do unijnych dopłat...