Grupa Mlekovita nieustannie umacnia się na pozycji lidera branży. Jej najwyższą lokatę na krajowym rynku potwierdzają nie tylko osiągane wyniki działalności, ale rówież wyniki kolejnych konkursów i rankingów. W trzeciej edycji zestawienia TOP 200 najlepszych polskich marek przygotowanego przez magazyn „Forbes” marka Mlekovita nie tylko po raz trzeci z rzędu okazała się najcenniejsza w branży, ale również zanotowała awans w rankingu głównym aż o 10 pozycji.
Najlepsze Polskie Marki to ranking, który od 2021 r. ocenia wartość finansową marek na polskim rynku. Opiera się na obiektywnym badaniu konsumenckim, które w tym roku jest wynikiem przeprowadzenia 1344 wywiadów. Finalnie zebrane dane dotyczyły 314 marek. Łączna wartość 200 najlepszych polskich marek według kryteriów przyjętych przez „Forbesa” to niemal 71 mld złotych, czyli aż o 31% więcej niż w poprzedniej edycji rankingu. Jako polskie marki w zestawieniu sklasyfikowane zostały te, które stworzono z myślą o polskim rynku, choć ich właścicielami mogą być zarówno podmioty krajowe, jak i zagraniczne. Jeśli marka stworzona na polskim rynku operuje również na rynkach zagranicznych, to nadal jest uwzględniana w rankingu. Wartość marek w rankingu została wyrażona w złotych i wynika z pozycji rynkowej wyrażonej jej wartością sprzedaży, indeksowanej siłą danej marki oraz jej wkładem w wartość sprzedaży w kategorii.
– Cieszę się, że Mlekovita od pierwszej edycji zestawienia przygotowywanego przez magazyn „Forbes” utrzymuje pozycję lidera rynku i okazuje najcenniejszą marką w branży. Bycie najbardziej wartościową marką to nie tylko prestiż - najcenniejsza marka jest bowiem utożsamiana ze stabilnością, jakością i zaufaniem. Dlatego codziennie pracujemy nie tylko nad rozwojem marki, ale i nad tym, by Mlekovita niezmiennie była wiarygodnym partnerem biznesowym dla kontrahentów z całego świata i najlepszym wyborem podczas codziennych zakupów dla konsumentów w każdym kraju na świecie – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński. – Silna marka ułatwia tworzenie firmy globalnej, którą już właściwie jesteśmy: nasza obecność jest widoczna na wszystkich kontynentach, docieramy już do 167 krajów świata. Temu służy też skala działalności w Polsce: 35 własnych centrów dystrybucyjnych, za chwilę 25 zakładów produkcyjnych. Rośnie sieć sklepów Mlekovitka (147), uzupełniona sprzedażą online na www.mlekovitka.pl. Realnie jesteśmy największą firmą mleczarską w tej części świata, co potwierdzają nasze działania i twarde dane makroekonomiczne – wyniki ubiegłego roku i zbliżające się podsumowanie 2023. Wciąż jednak przed nami pozostaje jeden cel: być w każdym kraju na świecie, w każdej, nawet najmniejszej miejscowości. Dlatego niezmiennie stawiamy sobie coraz ambitniejsze cele, ponieważ zależy nam nie tylko na utrzymaniu pozycji lidera rynku, ale i byciu codziennie jeszcze lepszym.
Marka Mlekovita w głównym rankingu awansowała aż o 10 pozycji w porównaniu do zestawienia z roku 2022. W rankingu branżowym nie tylko wyprzedziła wszystkich licznie uwzględnionych konkurentów (20 marek - branża mleczarska jest najliczniej reprezentowana w rankingu), ale znalazła się w nim wraz z brandem Wypasione, który jest 5. marką mleczarską w zestawieniu.
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.