Kategorie produktów

Wino z bąbelkami

Środa, 14 listopada 2007 HURT & DETAL Nr 11 (21) / 2007
Wina musujące w świadomości Polaków w dalszym ciągu najczęściej utożsamiane są z uroczystościami, wydarzeniami rodzinnymi i w gronie przyjaciół, momentami wymagającymi odświętnej oprawy, większej estymy zatem w szczególności okresem świąteczno-noworocznym i późniejszym karnawałem. Wielka szkoda, iż dalszym ciągu obserwujemy tak dużą sezonowość produktów musujących. Mając jednak na uwadze, iż kultura picia wina w Polsce, w tym i win musujących właśnie, nie jest tak rozpowszechniona jak w innych krajach europejskich - szczególnie tych, gdzie obyczaj picia wina niemal wpisany jest w narodową tradycję, nie powinno to mocno zaskakiwać. Na szczęście coraz szerzej zakrojona jednak kampania na rzecz promocji wina jako doskonałego trunku sprawia, że podejście naszych rodaków do niego i chęć jego spożywania wzrasta z miesiąca na miesiąc. Jestem przekonana - mówi Ewa Pustoszkin, Brand & PR Manager w firmie TIM S.A., że w niedługim okresie czasu spożycie win musujących w Polsce znacznie wzrośnie, w stopniu oby porównywalnym do wzrostu jego popularności w innych krajach europejskich i zamorskich. Doskonałą ilustracją takiego procesu niech będzie obserwowane w tej chwili w Europy zachodniej zjawisko, gdzie wina musujące coraz częściej sprzedawane są w lokalach, pubach i cieszą się niesłabnącą popularnością. Podobnie sytuacja wygląda w restauracjach (coraz częściej i naszych rodzimych), gdzie wino musujące serwowane jest bądź jako aperitif, a i często jako szlachetny składnik przygotowywanych na jego bazie koktajli, bądź jako akompaniament serwowanych potraw. Myślę, że już w niedługim czasie stereotyp spożywania win musujących wyłącznie w chwilach podniosłych zostanie przełamany z wielką korzyścią dla jego zwolenników, jak i producentów, którzy z pewnością będą się starali nadążać za zmieniającymi się gustami konsumentów.

Jakimi kryteriami kierują się Polacy kupujący wina musujące (cena, marka, jakość itp.)?

- Odpowiedź na to pytanie jest trudna - mówi Ewa Pustoszkin, Brand & PR Manager w firmie TIM S.A. Możemy bowiem śmiało powiedzieć, patrząc zwłaszcza na dane liczbowe, że największą popularnością wśród konsumentów cieszą się trunki w „niskich cenach”. Z drugiej jednak strony wypadało by dookreślić, iż w miarę wzrostu popularyzacji kultury winiarskiej w Polsce wzrasta świadomość konsumentów i ich wymagania. Konsumenci win stają się bardziej świadomi marki, pochodzenia i jakości win, z czego jesteśmy niezmiernie zadowoleni i wszystkim stawianym przez klientów wymaganiom staramy się sprostać. Idąc tym tropem możemy więc równie śmiało odpowiedzieć, że coraz większą popularnością cieszą się wina musujące doskonałej jakości, wyprodukowane i zabutelkowane w kraju pochodzenia, zamknięte naturalnym korkiem. W tym rankingu przodują wyborne musujące wina włoskie cieszące się niesłabnącym zainteresowaniem.

Jakiego rodzaju akcje promocyjne stosuje Państwa firma by wesprzeć sprzedaż win musujących w punktach sprzedaży? Jak oceniacie Państwo ich skuteczność?

- Staramy się być otwarci na potrzeby klientów i wspierać sprzedaż indywidualnie w zależności od potrzeb i charakterystyki danego punktu sprzedaży. Wszystkie organizowane przez nas promocje są starannie przemyślane i dobrane pod kątem potrzeb konkretnego rynku. Wspieranie sprzedaży za sprawą organizowanych promocji w większości przypadków odnosi zamierzony skutek.

Jakiego rodzaju promocje stosujecie Państwo w okresie przedświątecznym?

- Stawiamy na sprawdzone produkty, te które przyjęły się na rynku ze względu na swoją wysoką jakość i doskonałą do niej relację cenową. Mówiąc prościej - na wina wysokiej klasy w bardzo przystępnych cenach. Włoskie Augurissimi Sant Osola (w wersji półsłodkiej i półwytrawnej), Moscato il Cortigiano, Conte Lodovico czy w końcu doskonałej jakości trunek zamknięty naturalnym korkiem Moscato Capolavoro. Ten ostatni specjalnie na okres świąteczny proponujemy w unikatowym zestawie: wino musujące Moscato Capolavoro 750 ml + wódka 500 ml w cenie sugerowanej poniżej 30 zł. na półce sklepowej. Zestaw, w przypadku którego zdecydowanie możemy powiedzieć o doskonałej relacji jakości do ceny, idealnie nadaje się na prezent, ze względu na swoje unikatowe, bardzo eleganckie opakowanie.

tagi: wina musujące , wina , szampany , rynek win , wynek alkoholi ,