Carrefour ratuje samotne banany i produkty z krótką datą przydatności
Czwartek, 19 października 2023
Carrefour od 2013 roku wdraża w Polsce program „STOP Marnotrawstwu”, którego celem jest przeciwdziałanie wszelkim formom marnotrawstwa. W ciągu ostatnich 10 lat sieć uratowała przed wyrzuceniem do śmieci ponad 22 tysiące ton jedzenia, dzięki strefom stworzonym w ponad 250 sklepach. Jest to jeden z filarów zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności firmy.
Polacy marnują ok. 4,8 miliona ton jedzenia rocznie, a aż 60% z tego wyrzucają do swoich domowych koszy. Oznacza to, że każdy wyrzuca rocznie około 75 kg żywności. To między innymi rezultat kupowania na zapas, ale także, złej interpretacji oznaczeń na opakowaniach. Termin przydatności do spożycia i data minimalnej trwałości nie musi decydować o bezwzględnym pozbywaniu się produktów spożywczych. Carrefour edukuje swoich klientów by zwiększać ich świadomość w zakresie niemarnowania żywności, a także organizuje inicjatywy mające na celu zminimalizowanie problemu marnotrawstwa. Carrefour między innymi zachęca swoich klientów do kupowania wciąż pełnowartościowych produktów w promocyjnych cenach, a także ratuje pojedyncze, “niechciane” owoce.
Strefy Przecen STOP Marnowaniu Żywności
Jednym z elementów działającej od 2013 roku ogólnopolskiej strategii “STOP Marnotrawstwu”, jest wprowadzona w 2018 roku przez Carrefour inicjatywa “STOP Marnowaniu Żywności”. Akcja przeciwdziałająca marnowaniu żywności dziś obejmuje już ponad 250 hiper- i supermarketów w całej Polsce. “Strefy Przecen STOP Marnowaniu Żywności” to specjalnie wydzielone i oznaczone przestrzenie, w których klienci znajdują pełnowartościowe i nadające się do spożycia artykuły spożywcze, o krótkim terminie ważności, w cenie nawet o 90% niższej. Od początku zainicjowania akcji, sieć uratowała ponad 22 tysiące ton jedzenia w ciągu ostatnich 10 lat. Według szacunków sieci, już w samym 2023 roku Carrefour uratował 3,5 tysiąca ton żywności.
Samotne banany
Owoce i warzywa to produkty najbardziej narażone na zmarnowanie. Aż 30% Polaków wyrzuca zepsute owoce do swoich domowych koszy, a te nieidealne, lub samotne, pozostawione w sklepach, także narażone są na utylizację. Carrefour Polska, aby zapobiec marnowaniu się tak zwanych “samotnych bananów”, w sklepach ze strefą Smacznie, przetwarza je na smakołyki. W 2022 roku sieć uratowała 2,5 tysiąca sztuk oderwanych od kiści bananów, czyli około 300 kg, które zostały dodane do ciast i deserów. Losem “samotnych bananów” przejął się nawet sam Kerfuś, samojezdny robot, który na swoich social mediach zachęca klientów do kupowania właśnie tych, pojedynczych sztuk owoców.
Kupujesz tyle ile potrzebujesz, by nic nie zmarnować
W ramach codziennego wspierania przemyślanych zakupów, Carrefour w swoich hiper- i supermarketach oferuje produkty z “lad tradycyjnych”, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem. To właśnie w tym miejscu klienci mogą sami zadecydować o gramaturze kupowanych wędlin czy serów. Obecnie, w większości sklepów sieci znajduje się łącznie aż 5 km lad, oferujących szeroki wybór nabiału, wędlin, mięsa, a nawet produktów vege. Carrefour jako pierwsza sieć handlowa w Polsce wprowadził możliwość zakupu produktów na wagę do własnych opakowań wielokrotnego użytku. W ten sposób sieć nie tylko wspiera swoich klientów w kupowaniu odpowiedniej i wystarczającej ilości produktów, ale także ogranicza ilość opakowań plastikowych.
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.