Kampanie i Promocje

Cudze chwalicie, a siebie? Rusza z kampanią dla marki Oranżada Hellena

Wtorek, 17 października 2023
Czas na #hellendż! 28 września wystartowała kampania marki Oranżada Hellena, którą po wygranym w czerwcu przetargu, realizuje LoveBrands Group. Firma odpowiada za stworzenie strategii i koncepcji kreatywnej oraz całościową obsługę projektu w zakresie influencer marketingu.
Hellena to dumna, polska marka, która może się pochwalić ogromnym sukcesem na polskim rynku. I właśnie słowa „dumna” i „pochwalić” stały się inspiracją dla agencji LoveBrands Group do przygotowania strategii komunikacji i koncepcji kreatywnej kampanii. Wychowani w przeświadczeniu, że skromność jest cnotą, a chwalenie się równoważne jest z przechwalaniem, zaledwie 8% Polaków odczuwa dumę z siebie codziennie. Tak wynika z badań przeprowadzonych w ramach kampanii przez agencję badawczą SW Research. A ponieważ duma jest jednym z elementów budowy pewności siebie, która z kolei jest motorem napędzającym do działania, to Hellena postanowiła wesprzeć Polaków i wystartowała z kampanią #Hellendż.

Wpisując w Google frazę “chwali się” otrzymujemy 19 milionów wyników w ¼ sekundy, jednak okazuje się, że większość to artykuły negatywne. Marka Hellena redefiniuje chwalenie się i sprawia, że dostrzeganie swoich zalet staje się społecznie akceptowalne i modne. Zmieniając frazę „Cudze chwalicie, swego nie znacie” na „Cudze chwalicie, a siebie?” marka stawia na dostrzeganie swoich zalet i mówienie o nich, ale jednocześnie jest pogłębieniem aktualnej platformy komunikacyjnej. Dzięki temu zachowujemy w marce to co najlepsze, ale wynosimy ją na wyższy poziom.

„Rozwój takich marek nie polega na przekreśleniu grubą kreską tego co stare, ale zabranie tego co najlepsze z marki i osadzenie tego w nowym kontekście - bez zmiany myśli przewodniej, która wynika z jej DNA. Wymyślenie tej samej marki na nowo i odcięcie się od tego co było jest kuszące, ale często na dłuższą metę nieopłacalne ani wizerunkowo ani budżetowo.” – mówi Dominika Wnuczyńska, Strategy Manager LoveBrands Group.

Oranżada Hellena bardzo aktywnie komunikuje się w telewizji. Tym razem, aby stworzyć komunikację dwustronną, kampania jest wspierana działaniami digitalowymi. Ponieważ, jak wiadomo, przykład idzie z góry, startem kampanii jest film animowany zamieszczony na profilach marki (IG i TT), w którym sama Oranżada Hellena przez 30 sekund wymienia swoje zalety i do tego samego zachęca obserwatorów. W kampanii udział weźmie kilkudziesięciu influencerów, w tym wieloletni ambasador marki, Kuba Wojewódzki.

„Hellena to szalona marka, w bardzo pozytywnym znaczeniu tego słowa. Odważna, kolorowa, zabawna, ale też niezwykle dumna ze swoich osiągnięć. I tym właśnie „pozytywnym” nastawieniem do świata, ale przede wszystkim do samego siebie, chcieliśmy zarazić odbiorców kampanii pracując nad kreacją. Żebyśmy mogli wszyscy spojrzeć na siebie z pewnym dystansem, który jest kluczowy, żeby po prostu siebie polubić.” – mówi Monika Wincenciak - Ziemba, Brands Managing Director LoveBrands Group.

Zasady #Hellendżu dostępne są na profilach Oranżady Hellena na Instagramie i Tik Tok’u. Kampania prowadzona jest do grudnia 2023 roku.

Strategia: Dominika Wnuczyńska
Kreacja: Monika Wincenciak - Ziemba
Egzekucja kampanii: Kaja Kraśnicka i Maria Tomczyńska.



Źródło: LoveBrands Group
Fot:mat. prasowe



tagi: Colian , Oranżada Hellena , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,