Wywiady

Rozmowa z Pawłem Majchrzakiem, Dyrektorem Operacyjnym, Członkiem Zarządu w firmie GIBAR

Wtorek, 17 października 2023 Autor: Monika Górka, HURT & DETAL Nr 10/212. Październik 2023
Tajemnica sukcesu produktów własnych firmy Gibar tkwi w jakości składników i miłości do doskonałego smaku polskiej tradycji. O wyjątkowości Śliwki Luksusowej, a także współpracy z zagranicznymi producentami oraz o ważnych wydarzeniach, które miały miejsce w ostatnim czasie i planach na najbliższy rok rozmawiamy z Pawłem Majchrzakiem, Dyrektorem Operacyjnym, Członkiem Zarządu w firmie GIBAR.
Zakończyliście właśnie restrukturyzację firmy, proszę opowiedzieć więcej o tym procesie.

Firma Gibar przez 30 lat była producentem słodyczy, głównie cukierków w czekoladzie i krówek. W tym czasie zbudowaliśmy i z sukcesami obsługiwaliśmy dystrybucję opartą w większości o kanał tradycyjny, z wieloletnimi relacjami i wzajemnym zaufaniem, które pozostały z nami aż do dzisiaj.

Punktem zwrotnym okazał się początek 2021 roku, kiedy przyszedł czas na zmianę pokoleń w firmie. W ciągu zaledwie jednego kwartału zakończyliśmy produkcję, przenieśliśmy się do nowego biura i zleciliśmy na zewnątrz produkcję naszych topowych cukierków oraz kompleksową obsługę magazynowania i paletyzacji. Dodatkowo zwiększyliśmy efektywność naszych codziennych zadań, usuwając tym samym jakiekolwiek granice dla wielkości naszej sprzedaży. Następnie przekształciliśmy się w spółkę z o.o., podwoiliśmy liczbę zatrudnionych osób i rozpoczęliśmy intensywną ekspansję zarówno wśród aktualnych, jak i potencjalnych przyszłych klientów. Wzmożyliśmy także poszukiwania nowych partnerów, nietuzinkowych i innowacyjnych produktów, aby stać się ich krajowym dystrybutorem na polskim rynku. Co ciekawe nadal nie brakuje takich, nawet w Polsce.

Jaki jest przepis na sukces Śliwki Luksusowej – Waszego flagowego produktu?

Przepis na sukces naszego flagowego produktu, Śliwki Luksusowej, można podsumować jednym słowem – jakość. Aby osiągnąć sukces, należy stawiać na wyjątkowość i dbałość o szczegóły, co w pełni odzwierciedla się nasza śliwka. Najważniejszym elementem jest tu oczywiście jej serce, to co skrywa pod warstwą czekolady – czyli aksamitna śliwka. Nie jest to zwykła śliwka kandyzowana jak w większości podobnych cukierków dostępnych na naszym rynku – a śliwka suszona, i to suszona naturalnie na słońcu i poddana procesowi ekstrakcji pestki, który nie narusza jej wewnętrznej struktury i pozwala zachować jej naturalny kształt. Dzięki temu zachowuje ona swoją konsystencję i smak, i to właśnie czyni ją wyjątkową i niezawodną.

Dodatkowo należy również podkreślić, że Śliwka Luksusowa to sam owoc w czekoladzie – tylko tyle i aż tyle. Nie zawiera żadnych dodatków i wypełniaczy. Nie znajdziemy tu żadnej masy truflowej otaczającej śliwkę, syropu glukozowego czy tłuszczu palmowego. Na szczęście świadomość polskiego konsumenta i jego wrażliwość na składniki produktów, które wkłada do koszyka, ciągle wzrasta, a wraz z nią popularność naszego produktu.

Wybieramy więc tylko najlepsze, wyselekcjonowane śliwki, które otulone deserową czekoladą najwyższej jakości zmieniają się w prawdziwą ucztę dla podniebienia. I właśnie to proste a jednocześnie kluczowe podejście do produkcji, pozwala nam dostarczać naszym klientom niezapomnianej przyjemności smakowej.

Tajemnica sukcesu tkwi więc w jakości składników i miłości do niezaprzeczalnie wyjątkowego, a wręcz doskonałego smaku polskiej tradycji. A potwierdzeniem tego jest zdobycie przez naszą Śliwkę Luksusową pierwszego miejsca w konkursie Good Sweet 2022 w kategorii Five o’clock oraz nagrody specjalnej Złoty Paragon 2023.

Rok temu rozpoczęliście współpracę z nowym tureckim producentem marki 7 STICK. Jak tę ofertę przyjął polski konsument słodyczy?

Początki nie były łatwe. Porwaliśmy się trochę z motyką na słońce, jednak byliśmy mocno zdeterminowani, by przełamać monopol gum do żucia na naszym rynku. Ostatecznie kilka odważnych ruchów pozwoliło nam rozpocząć ich sprzedaż i to głównie w tradycyjnym kanale dystrybucji – który jest dość oporny jeśli chodzi o nowości, a co dopiero przy próbie zastąpienia odwiecznych topowych marek.

Obecnie, już po ponad roku, sprzedaż gum do żucia bez cukru 7 STICK zaczyna przybierać na sile. Ich cechą charakterystyczną jest bogaty wybór długo uwalniających się smaków oraz niespotykany format opakowania. Dosłownie chwilę temu dodaliśmy do oferty nowe smaki – orzeźwiającą colę i kwaśną lemoniadę. Gumy 7 STICK to zdecydowany powiew świeżości na polskim rynku.

Drugą linią marki 7 STICK są żelki, których sprzedaż zaczyna się właśnie teraz. Na początek zaoferujemy je naszym klientom w dwóch formatach: convenience 100 g oraz family pack 800 g. Jeśli chodzi zaś o smaki będą to butelki cola, kolorowe misie i dżdżownice oraz bardzo lubiane przez dzieci szczęki, które powinny znaleźć wielu zwolenników podczas zbliżającego się Halloween.

Rok 2023 powoli się kończy – jaki był to czas dla firmy Gibar?

W tym roku skupiliśmy się na rozwoju współpracy z aktualnymi klientami i pozyskiwaniem nowych, a także na rozszerzaniu asortymentu. Poza wspomnianymi wcześniej żelkami, włączyliśmy do naszej oferty zupełnie nową kategorię produktów: wodę z dodatkiem soku i witamin w bardzo ciekawym opakowaniu w postaci przezroczystej puszki – markę FRIZI. Na wdrożenie czekają kolejne plany: współpraca z producentami z Grecji oraz Indii, których produkty mają szansę skraść serce polskiego konsumenta słodyczy. Natomiast największą radość sprawiło nam w tym roku zdobycie przez firmę Gibar godła Laur Konsumenta Odkrycie Roku 2023. To dla nas nie tylko nagroda, ale przede wszystkim zobowiązanie do utrzymania najwyższych standardów.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Górka




tagi: GIBAR , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,